راهنمای خرید کفش پیاده روی! به این نکات دقت کنید!

آیا همین که کفی یک کفش طبی باشد کافی است؟ آیا درنظر گرفتن برند یک کفش برای تهیه آن اهمیت دارد؟ برای پیاده روی چگونه انتخاب کنیم؟

شناسه خبر: ۴۰۴۱۴۲
راهنمای خرید کفش پیاده روی! به این نکات دقت کنید!

راهنماتو- «کفش خوب و درست و مناسب اگه نداری پیاده روی نکن!»

همیشه شنیده‌ایم که «پا» قلب دوم ماست و برای انتخاب کفش باید دقت کنیم. از آنجا که کفش‌ها تنوع زیادی دارند و هر کدام برای یک منظور طراحی شده‌اند روی صحبت ما در این مقاله با کفش‌های مجلسی نیست بلکه می‌خواهیم بدانیم برای انتخاب کفشی که مناسب پیاده‌روی باشد چه نکته‌هایی را باید رعایت کنیم؟

به گزارش راهنماتو، آیا همین که کفی یک کفش طبی باشد کافی است؟ آیا درنظر گرفتن برند یک کفش برای تهیه آن اهمیت دارد؟ شما هم با ما همراه باشید تا ببینیم و بدانیم که برای محافظت از پاهایمان که ارتباط مستقیمی با دیگر اندام ما دارند چه سبک کفشی باید انتخاب کنیم؟

در انتخاب کفش چه مواردی مهم هستند؟

پای ما چه ویژگی‌هایی دارد؟

این مساله از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. وقتی قرار است پیاده روی داشته باشید قطعا زمان طولانی‌تری کفش به پای شما خواهد بود. راه رفتن درازمدت به خودیِ خود خستگی می‌آورد و اگر شما کفشی متناسب با ویژگی‌های پایتان نداشته باشید این خستگی چندبرابر خواهد شد و آسیب‌هایی دیگری هم به دیگر اندامتان وارد خواهد کرد!

آیا کف پای شما صاف است یا خیر؟

بعضی افراد قوس و انحنای داخلی کف پا را ندارند. برای همین هر کفشی برایشان مناسب نیست و اگر به این نکته توجه نکنند نه تنها دچار درد پا خواهند شد بلکه به مرور تغییراتی در اسکلت بندی بدن هم به وجود خواهد آمد و همچنین زانوها نیز دچار چرخش به داخل خواهند شد! پس حتما با آگاهی از این مساله نسبت به خرید کفش اقدام کنید. افرادی که کف پای صاف دارند معمولا باید از کفی‌های طبی که مناسب شکل و فرم پایشان ساخته می‌شود استفاده کنند.

آیا کف پای شما گودی بیش از حد دارد؟

همانطور که صاف بودن کف پا مهم است گودی بیش از اندازه کف پا هم در انتخاب کفش باید مورد توجه قرار گیرد. کفش این افراد باید حتما پاشنه مناسبی داشته باشد و کفی آن به صورتی باشد که به صورت متناسب عمق پا را پوشش بدهد تا از درد و آسیب و مشکلات ثانویه جلوگیری شود.

آیا پاهای شما پهن است؟

ممکن است پهنای پای شما نسبت به بقیه افراد بیشتر باشد. انتخاب کفش پیاده روی باید به گونه‌ای باشد که پهنای مناسب پای شما را تامین کند. رویه‌ی کفش باید طوری باشد که انگشتان اجازه حرکت کردن و آزادی داشته باشند و در تنگنا قرار نگیرند.

آیا پاهای شما بیش از حد باریک هستند؟

باریک بودن پا هم مورد دیگری است که باید حتما هنگام تهیه کفش به آن دقت کنید. اگر عرض کفش از پاهای شما خیلی بیشتر باشد هنگام راه رفتن پای شما دچار لغزش‌های پی در پی خواهد شد و همین مساله موجب می‌شود که یا زمین بخورید یا مچ پایتان بپیچد! ضمن اینکه رویه کفش هم باید خیلی از پای شما فاصله نداشته باشد تا احساس راحتی کنید.

آیا فرم انگشتان شما چکشی است؟

انگشتان چکشی به آنهایی گفته می‌شود که به سمت داخل کمی خم شده‌اند. برای این منظور باید کفش شما در قسمت جلو به اندازه لازم جا داشته باشد که انگشتان شما تحت فشار قرار نگیرد و رویه آن در حدی سفت نباشد که اجازه هرگونه حرکتی را از انگشتان شما بگیرد!

فعالیتی که برای آن کفش می‌خرید چیست؟

این مورد خیلی مهم است! اینکه شما برای هر روز پیاده روی کردن کفش می‌خرید یا اینکه ممکن است با آن بدوید، دوچرخه سواری کنید و یا حتی گاهی ورزش‌های دیگر را هم انجام بدهید! باید دقت کنید که هر ورزشی کفش مخصوص به خود را دارد و هنگام تهیه کفش حتما این نکته را مدنظر قرار بدهید و فقط کفش‌های پیاده روی را امتحان کنید!

  • کفش‌های پیاده روی اولین ویژگی‌ای که دارند سبک بودن آنهاست. قرار نیست شما سنگینی یک کفش را هم با خود حمل کنید.
  • کفی کفش‌های مخصوص پیاده روی نرم و مناسب این کار طراحی شده است. شما ساعت‌ها هم با آنها گام بردارید پایتان خسته نخواهد شد.

قیمت کفش چقدر است؟

قیمت کفش به خیلی موارد بستگی دارد.

  • اگر شما به سراغ برندهای معروف بروید طبیعی است که هزینه آنها هم بالاتر است.
  • جنس کفش قیمت آن را تعیین خواهد کرد. اگر چرم طبیعی باشد به نسبت چرم مصنوعی قیمت بیشتری خواهد داشت.
  • کفش‌هایی که ویژگی‌های خاص دارند به دلیل همان خاص بودنشان قیمت بیشتری هم از شما طلب خواهند کرد! به عنوان مثال زیره‌های کفش اگر چسبندگی بالاتری داشته باشد یا اگر از فناوری رد و بدل کردن هوا در آن استفاده شده باشد برای همین موارد شما باید هزینه بیشتری بپردازید!
  • اینکه کفش در کدام کشور ساخته شده است نیز روی قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود!
  • اگر از فروشگاه‌های معروف و پاساژهای لوکس خرید کنید طبیعتا قیمت آنها با فروشگاه‌های محلی و حتی آنلاین متفاوت است.

با در نظر گرفتن تمام موارد نسبت به خرید کفش همیشه با احتیاط و دقت عمل کنید تا همیشه از آسیب به دور باشید.

کفش موردنظر چگونه است؟

این نکات را در نظر داشته باشید تا انتخاب خوب و شایسته‌ای صورت بگیرد و برای مدت‌ها از کفش پیاده روی به خوبی استفاده کنید:

  • رویه کفش باید از جنسی باشد که قابلیت تنفس و رد و بدل شدن هوا را داشته باشد و پای شما عرق نکند.
  • انعطاف رویه کفش باید در حدی باشد که انگشتان شما خم و فشرده نشوند و قابلیت حرکت کردن آزادانه را داشته باشند.
  • کفی کفش پیاده روی باید نرم و ضد ضربه باشد و قوس آن مناسب با مدل پای شما خریداری گردد.
  • کفش مخصوص پیاده روی نباید پاشنه داشته باشد! باید پهن و صاف باشد تا بتواند استقامت شما را حفظ کند.
  • زیره کفش موردنظر باید از جنس لاستیکی باشد تا شما هنگام راه رفتن لیز نخورید!
  • حتما به طول و عرض کفش موردنظر دقت کنید. باید پای شما در آن آزادی به اندازه کافی داشته باشد!
نظرات