جذاب‌ترین روستاهای سمنان برای سفری کوتاه در تابستان

از روستای مجن تا روستای نگارمن؛ جوشش چشمه‌ای آهکی تا فرو رفتن در ابرهای آسمان بر روی زمین را در روستاهای سمنان تجربه کنید.

شناسه خبر: ۴۰۴۹۴۶
جذاب‌ترین روستاهای سمنان برای سفری کوتاه در تابستان

راهنماتو- عجیب نیست اگر بگوییم از جمله جاذبه‌های طبیعی سمنان، از سویی به کویری چون ریگ جن می‌رسد و از سویی دیگر به جنگل‌هایی هزاران ساله می‌رسد. سمنان یک استان‌ مرزی در ایران است، اما هم مرز با کشوری دیگر نیست. در کشوری چهارفصل و با موقعیت جغرافیایی متنوع، سمنان از آن شهرهایی است که سرسبزی جنگل‌ها را به سوزانندگی کویرها ربط می‌دهد. بنابراین گشت‌وگذار در شهری همچون سمنان مثل این می‌ماند که در جهان جنگل‌ها و کویرها طبیعت‌گردی کنی! حال راهنماتو در نظر دارد تا شما را با 5 روستای جذاب سمنان آشنا کند تا برای سفری سه روزه، مقصدی خاص داشته باشید.

1

1. روستای مجن در سمنان

به گزارش راهنماتو، تا می‌گوییم روستای مجن در سمنان به یاد دره مجن و آبشار مجن می‌افتیم که برخی آن را آبشار تنگه داستان هم می‌خوانند. این روستای زیبای سمنان سفری عجیب را برای شما رقم خواهد زد. برای رسیدن به زیبایی‌های آبشار مجن باید از دل دره‌ای عمیق، صخره‌هایی زیبا و دشت‌هایی پرگل عبور کنید که سرزندگی و حرارت گل‌های آفتابگردان را به رخ می‌کشند. پس از آن به مقصد نهایی خود، یعنی آبشار مجن می‌رسید در حالی که مطمئن هستید در یکی از روستاهای زیبای سمنان قرار گرفته‌اید و این سفر بی‌نظیر حکم یک سفر درونی جذاب برای استعلای روح شما خواهد داشت.

برای رفتن به روستای مجن در سمنان باید به 35 کیلومتری شمال غرب شاهرود بروید و از تابلوهای راهنما برای رسیدن به آن کمک بگیرید.

1

2. روستای ابر در سمنان

اگر کمی به عقب برگردیم، به روزگاری که هنوز فضای مجازی این چنین رونق نگرفته بود، کمتر پیش می‌آمد که یکایک جذابیت‌های طبیعی ایران را بشناسیم، از آن حرف بزنیم و در یکی از تعطیلاتمان به این فکر کنیم که سری به آن بزنیم. یکی از این جاذبه‌های طبیعی ایران جنگل ابر است که بدون شک ما را به یاد فضایی بهشتی می‌اندازد. فضایی که بیشتر به رویا شبیه است تا واقعیت. اما، این جاذبه طبیعی زیبا در نزدیکی روستای ابر در سمنان وجود دارد. شاید باورش برای شما سخت باشد، اما جنگل ابر چیزی در حدود 40 میلیون سال قدمت دارد، بنابراین بعید نیست که روستای ابر هم قدمتی طولانی داشته باشد. اما به جز جنگل ابر، از جمله جاذبه‌های طبیعی نزدیک به این روستا آبشار آلوچ، آبشار شر شر و دالان بهشت است. از طرفی می‌توانید به قلعه ماران فکر کنید یا از دل این جنگل به سمت روستای شیرین آباد هم بروید که برای رسیدن به آن راهی جز آغاز کردن سفر از جنگل ندارید.

برای رفتن به روستای ابر در سمنان به آدرس شاهرود، سرچشمه، جاده آزادشهر، بعد از پلیس راه مراجعه کنید.

1

3. روستای چاشم در سمنان

پیش‌تر گفتیم که استان سمنان یک استان مرزی میان طبیعت سرسبز و مناطق کویری ایران است، حالا اجازه دهید شما را با یک روستای مرزی سمنان آشنا کنیم، روستای چاشم که بین سمنان، مازندران و تهران قرار گرفته است. این روستایی است که در دشت‌های زیبا و دامنه کوه نیزوا قرار گرفته است. روستایی بلند ارتفاع که از دلش چشمه‌ای همچون چشمه زرنگیس می‌جوشد و طنین پرندگان با صدای شُرشُر آب ترکیب می‌شود تا شما را سرشار از امید به زندگی کند. در میان کوه‌های مرتفع، آبشاری با نام روزیه، با جوش و خروش خود شما را به وجد می‌آورد. جالب است بدانید که در نزدیکی روستای چاشم، خط الراس نرو وجود دارد، اوپرت! که بیابان و آبان را از یکدیگر جدا کرده است.

برای رفتن به روستای چاشم در سمنان به آدرس شهرستان مهدیشهر، بخش شهمیرزاد، دهستان چاشم مراجعه کنید.

1

4. روستای کالپوش در سمنان

اگر فکر کرده‌اید که فقط شهرهای شمالی ایران زمین، ییلاقهای زیبا دارند، سخت در اشتباهید. به عنوان مثال روستا و یا بهتر است بگوییم ییلاق کالپوش ییلاقی خاص و متفاوت است که در کنار دشت‌های سرسبز، باغ‌هایی بهشتی از گل‌های آفتابگردان و شقایق دارد. وقتی از دور به این دشت‌های سبز با خال‌خال‌های قرمز نزدیک می‌شوید و بعد در دل شقایق‌های وحشی قرار می‌گیرید، بدون شک مجذوب این ییلاق خواهید شد. آفتابگردان‌ها نیز به شما خبر خواهند داد که آفتاب از کدامین سو در خواهد آمد. در همان حوالی چشمه‌های جوشان و آبشارهای خروشانی همچون آبشار زو نیز طراوت و سرزندگی این ییلاق را چندین برابر می‌کند، پس برای اقامتی موقت در این ییلاق لحظه‌ای نباید تعلل کرد.

1

5. روستای نگارمن در سمنان

یکی از زیباترین روستاهای استان سمنان برای سفری سه روزه، روستای نگارمن است که در جاده مجن قرار گرفته و شما می‌توانید پس از روستای مجن به آن بروید. این روستا آب‌وهوایی جذاب دارد و با دشت‌های رنگارنگ و جوشش چشمه نگارمن شناخته می‌شود. نکته این است که علی‌رغم بسیاری از چشمه‌ها که خوردن آبش می‌تواند موجب سلامت ما شود، آب این چشمه آهکی است و نباید به آن لب زد. تنها باید از صدای آن و زیبایی‌های منحصربه‌فردش لذت برد.

برای رفتن به روستای نگارمن یا نکارمن باید به 23 کیلومتری شمال غرب شاهرود بروید و به وسیله تابلوهای راهنما این روستای زیبا را بیابید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها