کشف باورنکردنی نقاشی ۲۰۰۰ ساله کودکان از گلادیاتورها در شهر پمپی

این نقاشی‌ها، که به نظر می‌رسد توسط کودکانی بین سنین ۵ تا ۷سال، قدری پیش از فوران قله وزوویوس در سال ۷۹ میلادی کشیده شده باشد.

شناسه خبر: ۴۰۵۲۵۳
کشف باورنکردنی نقاشی 2000 ساله کودکان از گلادیاتورها در شهر پمپی

راهنماتو- طراحی‌های کودکانه از صحنه‌های خشونت‌باری که گلادیاتورها و شکارچیان در آن با حیوانات مبارزه می‌کنند در پارک باستان‌شناسی پمپئی کشف شده است. به گفته سرپرست پارک، این نقاشی‌ها، که به نظر می‌رسد توسط کودکانی بین سنین 5 تا 7سال، قدری پیش از فوران قله وزوویوس در سال 79 میلادی کشیده شده باشد، روی دیوارهای یک اتاق پشتی در «جزیره چیست لاورز» پیدا شده است.

به گزارش راهنماتو، این نقاشی‌ها نشان می‌دهند که حتی کودکان در دوران باستان نیز در معرض خشونت‌های حداکثری بوده‌اند. گابریل زاچتریگل، مدیر پارک می‌گوید: «به نظر نمی‌رسد که این مشکل فقط متعلق به امروز و بین بازی‌های ویدیویی و رسانه‌های اجتماعی بوده باشد.»

«تفاوتش آن است که در دوران باستان خونریزی در میدان نبرد واقعی بود و تعداد کمی آن را به چشم مشکل می‌دیدند و تصور می‌کردند که ممکن است روی رشد روانی کودکان پمپئی اثرات منفی داشته باشد.»

این نقاشی‌ها در معرض دید بازدیدکنندگان از پارک قرار گرفته است. این نقاشی‌ها تصویری از یک صحنه جنگ با حضور دو گلادیاتور، با نیزه‌هایی در دست را نشان می‌دهد که در مقابل چیزی که احتمالا قرار بوده گرازهای وحشی باشند، قرار گرفته‌اند. در نزدیکی سر یک پرنده شکاری روی زمین افتاده است که به گمان باستان‌شناسان احتمالا سر یک عقاب است.

این طراحی‌ها همچنین شامل طرحی از دستان کودکانه و شخصیت‌هایی در حال توپ‌بازی است که با ذغال ترسیم شده‌اند.

همچنین تصویری از یک صحنه مشت‌بازی به تصویر کشیده شده که در آن به نظر می‌رسد مشت‌زن‌ها «ضربه فنی» شده و روی زمین افتاده‌اند.

باستان‌شناسان می‌گویند که یک نقاشی قدیمی‌تر روی دیوار مجاور پیدا شده که احتمالا توسط یک کودک بزرگ‌تر با استفاده از رنگدانه‌های معدنی قرمز به جای ذغال ترسیم شده بوده است اما بخشی از آن در رنگ سفید محو شده که به نظر می‌رسد دیوار را رنگ زده‌اند تا نقاشی‌های کودکان را بپوشانند.

نقاشی قدیمی‌تر، که بر طبق نظر محققان احتمالا توسط کودکی بزرگ‌تر ترسیم شده است، یک صحنه دریایی پیچیده‌تر را به تصویر کشیده که در آن دو کشتی با ماهی‌های عجیب‌وغریب احاطه شده‌اند که یکی از آن‌ها از قلاب آویزان است.

2

کودکان احتمالا شاهد خشونت بوده‌اند

پارک پمپئی همکاری‌ای را با بخش روان‌پزشکی کودکان در دانشگاه فدریکو ناپل شروع کرده تا درباره هنر کودکانه در آن دوران مطالعات تکمیلی انجام دهد.

تاکنون مشخص شده که این نقاشی‌ها احتمالا ناشی از «مشاهده مستقیم» یک صحنه بوده‌اند تا اینکه از مدل‌های تصویری دیگر الگو گرفته شده باشند.

زاچتریگل می‌گوید: «احتمالا یک یا چند تایی از کودکانی که در این حیاط، در میان آشپزخانه‌ها، دستشویی‌ها و باغچه‌های گل و سبزیجات، بازی می‌کردند، شاهد نبردی در آمفی‌تئاتر بوده‌اند. بنابراین در معرض اشکال افراطی خشونت نمایشی قرار گرفته‌اند که حتی می‌توانسته شامل اعدام مجرمان و بردگان هم بوده باشد.»

«این نقاشی‌ها، با در نظر گرفتن مراحل رشد یکسانی که کودکان امروزی و آن زمان از آن برخوردار بودند، تأثیر خشونت را بر تخیلات دختران و پسران کوچک نشان می‌دهد.»

w

علاوه بر نقاشی‌ها، باستان‌شناسان از بقایای سنگی یک زن و مرد که بر اثر فوران از بین رفته‌اند، پرده‌برداری کردند. فوران آتشفشان شهر باستانی رومی پمپئی را که نخستین‌بار در قرن شانزدهم میلادی کشف شد، در کپسول زمان متوقف کرده است.

این زوج در جلوی در خانه‌ای پیدا شده‌اند که مواد ساختمانی در کنار آن نشان می‌دهد مشغول بازسازی آن بوده‌اند.

باستان‌شناسان همچنین یک نقاشی از کودکی خردسال با یک کلاهخود بر سر پیدا کرده‌اند که می‌گویند در پمپئی «نمونه مشابه» ندارد و احتمالا ادای احترامی به یک کودک متوفا بوده است. این کودک با دسته‌هایی از خوشه‌های انگور و انار و یک سگ کوچک احاطه شده و به نظر می‌رسد به باغ نزدیک جایی که نقاشی‌های کودکانه پیدا شدند، نگاه می‌کند.

عملیات کاوش در شهر باستانی پمپئی ادامه دارد و بخشی از یک برنامه گسترده برای حفظ این محوطه باستانی است که سال‌ها در معرض غفلت قرار گرفته بود. در اکتشافات قبلی نانوایی یک زندان و یک اتاق غذاخوری باشکوه با شخصیت‌های اسطوره‌ای روی دیوارها پیدا شدند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها