9 راز زیبایی پوست و مو که باید از زنان فرانسوی بیاموزیم!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.2 دقیقه

راهنماتو- جذابیت طبیعی زنان فرانسوی از دیرباز تاکنون موردتوجه بسیاری از مردم جهان قرار گرفته است. اگرچه با گذر زمان استایل های متفاوتی را از آنها شاهد هستیم، اما آنها همچنان با پیروی از برخی اسرار زیبایی به خصوص روش های مراقبت از پوستشان متمایز ظاهر می شوند. امروز قصد داریم 9 اسرار مراقبت از پوست خانم های فرانسوی را بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

1- یک رویکرد جامع نسبت به زیبایی دارند

به گزارش راهنماتو، زنان فرانسوی مراقبت از پوست را با مراقبت از خود برابر می دانند و آن را به عنوان بخشی از سلامت خود می شناسند. آنها می‌دانند که زیبایی از درون شروع می‌شود و پوست شاداب نشان‌دهنده یک سبک زندگی سالم است. خواب برای حفظ سلامت کلی بدن ما لازم است و بر روی ظاهرمان نیز تاثیر گذار است. در واقع آنچه در درون بدن ما می گذرد، بسیار مهم تر از روتین پوستی مان است و سلامت اعضای داخلی بدن مستقیماً بر سلامت و ظاهر پوست، مو و ناخن مان تاثیر گذار است.

2- از لوازم آرایشی کمتری استفاده می کنند

خانم‌های فرانسوی تمایل دارند به جای پیروی از روندهای زیبایی و پوشاندن چهره با لوازم آرایشی مختلف، روی زیبایی پوستشان تمرکز کنند. زمانی که شما به درستی از پوستتان محافظت کنید و پاکیزگی و سلامت آن را حفظ کنید، دیگر نیازی نیست به محصولات آرایشی متعدد وابسته باشید. این مساله موجب می شود که شما کمتر در معرض مواد شیمیایی و رنگ های متعدد قرار بگیرید و در نتیجه سلامت پوستتان حفظ خواهد شد.

1

3- فقط بر روی صورت خود تمرکز نمی کنند

فرانسوی ها به جای تمرکز بر روی صورت، رویکرد تمام بدن را در نظر می گیرند و برای حفظ سلامت کلی بدن و پوست خود از محصولات طبیعی به جای محصولات شیمیایی متعدد استفاده می کنند.

4- رویکرد «کمتر، بیشتر است» را اتخاذ می کنند

زنان فرانسوی روتین های مراقبت از پوست را جدی می گیرند، اما این به معنای استفاده از محصولات پوستی متعدد نیست. رویکرد «کمتر، بیشتر است» یکی از رویکردهای ضروری برای حفظ سلامت پوست است. این رویکرد کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهد. یک روتین ساده مراقبت از پوست باید شامل پاک کننده، سرم، مرطوب کننده و ضدآفتاب باشد. زنان فرانسوی معمولاً از محصولات باکیفیت که با مواد طبیعی فرموله شده‌اند، استفاده می کنند. با تمرکز بر این مراحل ضروری مراقبت از پوست، از استفاده از محصولات آرایشی غیرضروری خودداری کرده و با جلوگیری از تحریک پوست به داشتن پوستی سالم و شفاف کمک می کنند. 

5- مراقبت از پوست صورت یک مرحله ضروری در زندگی آنهاست

فیشیال برای اولین بار در فرانسه مطرح شد و طبیعی است که زنان فرانسوی حداقل یک بار در ماه از این روش پاکسازی صورت استفاده کنند. آنها از سنین جوانی پاکسازی پوست را آغاز می کنند. این سنتی است که از مادرانشان به دختران منتقل شده و تا دوران بزرگسالی نیز ادامه دارد. آنها با جدیت از کرم های پوستی و میسلار واتر استفاده می کنند و ماساژ روزانه پوست صورت را فراموش نمی کنند. انجام منظم این کارها در نهایت پوستی سالم، درخشان و هیدراته را برای آنها به ارمغان می آورد.

1

6- برای داشتن پوستی درخشان آبرسانی را ضروری می دانند

هیدراته نگه داشتن پوست و بدن در طول روز یکی دیگر از عادت های خوب خانم های فرانسوی است. آبرسانی به بدن هم باید از طریق مصرف آب و مواد غذایی آبرسان مانند میوه‌ها و سبزیجات و هم از طریق استفاده موضعی از مرطوب کننده های حاوی فرمولاسیون مناسب مانند هیالورونیک اسید، کلاژن و عصاره‌های گیاهی انجام شود. انجام این دو کار موجب بهبود استحکام، درخشندگی و تقویت سد رطوبتی پوست شده و با محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زای خارجی، موجب به تاخیر انداختن علائم پیری می شود.

1

7- از اسپری آبرسان حاوی آب چشمه های حرارتی استفاده می کنند

اسپری‌های آب چشمه‌های حرارتی از صنایع آرایشی و بهداشتی فرانسه سرچشمه می‌گیرند و توسط برندهای معتبری مانند Avène و La Roche-Posay ارائه می شوند. آب چشمه‌های حرارتی حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به تسکین و آبرسانی پوست کمک می‌ کنند. شستشوی پوست با این گونه محصولات پس از پاک‌سازی به حفظ تعادل pH پوست و در نتیجه تقویت آن کمک می کند. استفاده روزانه از این اسپری ها منجر به آبرسانی مناسب به پوست شما خواهد شد.

8- برای پاک کردن آرایش از میسلار واتر استفاده می کنند

خانم های فرانسوی برای پاک کردن آرایش خود از میسلارواتر استفاده می کنند؛ شوینده ملایمی که اثربخشی مناسبی در پاک کردن محصولات آرایشی از روی پوست دارد و ناخالصی ها و سبوم اضافی پوست را از بین می برند. میسل‌ها ذرات ریز سورفکتانتی هستند که مانند یک آهنربا عمل کرده و بدون خشک شدن پوست، هر گونه آلودگی، چربی و ماده آرایشی را از روی پوست پاک می کنند. این ویژگی موجب شده تا میسلارواتر برای انواع پوست از جمله پوست های حساس مناسب باشد.

9- از لایه بردارهای گوماژ استفاده می کنند

لایه‌بردارها و اسکراب‌های فیزیکی خشن می توانند به پوست شما آسیب برسانند و به سوزش، التهاب و قرمزی آن منجر شوند. لایه بردارهای گوماژ محصولات پوستی عاری از مواد شیمیایی هستند که از طریق اسیدهای میوه و آنزیم‌ها بر سطحی‌ترین لایه پوست تاثیر گذاشته و برای انواع پوست حتی پوست های حساس مناسب هستند. این نوع لایه بردارها رویکرد ملایم تری دارند و هم بر روی پوست صورت و هم بدن قابل استفاده هستند. لایه بردارهای گوماژ بر خلاف اسکراب‌های فیزیکی، بدون ایجاد هر گونه حساسیت و آسیب به پوست، آن را لایه برداری می کنند. توصیه شود یک یا دو بار در هفته از این نوع لایه بردارها استفاده کنید.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها