(تصاویر) کشف محرابی به رنگ «آبی خاص» در پمپی

روی دیوارهای اتاق با شمایلی از شخصیت‌های زن تزیین شده که به گمان باستان‌شناسان بازنمایی ۴فصل سال و همزمان استعاره‌هایی از کشاورزی و دامداری هستند.

شناسه خبر: ۴۰۵۸۰۳
(تصاویر) کشف محرابی به رنگ «آبی خاص» در پمپی

راهنماتو- باستان‌شناسان در جریان آخرین کاوش‌ها در شهر پمپی در ایتالیا، یک اتاق باستانی به رنگ آبی پیدا کرده‌اند که به گمان‌شان محراب مقدسی متعلق به دوران رومی‌ها است.

به گزارش راهنماتو، وزیر فرهنگ ایتالیا، جنارو سنگیلیانو، روز سه‌شنبه از این محوطه بازدید کرد و این شهر باستانی را «صندوقی ارزشمند که صرفا بخش‌هایی از آن تاکنون کاوش شده است»، توصیف کرد.

رنگ آبی کشف‌شده در این اتاق نادر است و به گفته وزیر فرهنگ ایتالیا عموما برای تزیین‌ محیط‌هایی استفاده می‌شده که از اهمیت بالایی برخوردار بودند.

تجزیه‌وتحلیل‌های عمیق که در این اتاق انجام شده است، نشان می‌دهد که این اتاق احتمالا یک محراب مقدس بوده که به فعالیت‌های مذهبی و نگهداری اشیاء مقدس اختصاص داده شده بوده است.

2

روی دیوارهای اتاق با شمایلی از شخصیت‌های زن تزیین شده که به گمان باستان‌شناسان بازنمایی 4فصل سال و همزمان استعاره‌هایی از کشاورزی و دامداری هستند.

کشف جدید در جریان حفاری‌ها در بخش مرکزی پمپی به دست آمده که یک محوطه مسکونی بوده و در مرکز کاوش‌های اخیر قرار دارد.

این کاوش‌ها بخشی از یک پروژه وسیع‌تر برای مشخص کردن حریم نواحی کاوش شده و نشده در این پارک باستان‌شناسی است که در حال حاضر 13000 اتاق آن کاوش شده‌اند.

یکی دیگر از یافته‌های اخیر در این محوطه شامل اثاثیه‌ای متعلق به یک خانه، یک محفظه شامل دو پارچ و دو چراغ، مصالح ساختمانی که برای بازسازی خانه استفاده شده بودند و پوسته صدف‌های خوراکی می‌شوند.

3

هفته گذشته باستان‌شناسان از کشف طراحی‌های کودکانه از صحنه‌های خشونت‌آمیز جنگ گلادیاتورها و صحنه‌های شکار و نبرد با حیوانات خبر دادند.

گمان می‌رود که این طراحی‌ها توسط کودکانی بین سنین 5 تا 7سال، در حوالی فوران قله وزوویوس در سال 79میلادی روی دیوارهای یک اتاق پشتی در بخش مسکونی پارک باستان‌شناسی، کشیده شده باشند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها