۹نشانه آدم‌های پوشالی و سطحی

این نشانه‌ها کمک‌ می‌کنند پسِ پشت نقاب‌های خوشرنگ آن‌ها را بهتر ببینید.

شناسه خبر: ۴۰۹۱۸۰
9نشانه آدم‌های پوشالی و سطحی

راهنماتو- روان‌شناسان می‌گویند آدم‌های پوشالی اغلب رنگ‌های حقیقی پشت نقاب‌هایشان را مخفی می‌کنند. اما اگر بدانید باید به دنبال چه چیزی بگردد حتما تقلبی و پوشالی بودن آن‌ها را تشخیص می‌دهید.

به گزارش راهنماتو، در این مقاله 9نشانه آدم‌های تقلبی، پوشالی و سطحی را با شما در میان می‌گذاریم. این نشانه‌ها کمک‌ می‌کنند پسِ پشت نقاب‌های خوشرنگ آن‌ها را بهتر ببینید.

1.چاپلوس و چرب‌زبان‌اند

روان‌شناسی می‌گوید یکی از رایج‌ترین نشانه‌های آدم‌های پوشالی تمایل آن‌ها به تعریف‌های زیاد از حد و غلوآمیز است. البته که آدم‌های اصیل هم تعریف می‌کنند. اما آدم‌های پوشالی از چاپلوسی به مثابه ابزاری برای غلبه بر دیگران استفاده می‌کنند. این روشی برای آن‌هاست که بتوانند شما را خلع سلاح کنند و شما نتوانید به نیت‌ آن‌ها که سلطه و نفوذ بر شماست، پی ببرید. اما نکته اینجاست که تعریف‌های آن‌ها توخالی و سطحی است. صمیمیت و عمق ندارد. به نظر می‌رسد که آن‌ها دقیقا دارند چیزهایی می‌گویند که گمان می‌کنند شما دوست دارید بشنوید تا اینکه دوست داشته باشید حس کنید. اگر تعریفی می‌شنوید که به نظرتان زیادی برای حقیقت داشتن، خوب است، لحظه‌ای منبع تعریف را بررسی کنید. آیا این فرد همیشه تعریف‌های اغراق‌آمیز از شما می‌کند؟

2.عدم تطابق و سازگاری بین حرف و عمل

عدم تطابق و سازگاری بین حرف و عمل اغلب نشانه قطعی پوشالی بودن آدم‌هاست. آن‌هایی که مدام از اهمیت داشتن صداقت برایشان حرف می‌زنند اما قرارهایشان را لحظات آخر لغو می‌کنند. یا قول می‌دهد کاری برایتان انجام دهند اما به قول‌شان عمل نمی‌کنند. وقتی حرف و عمل کسی با هم تطابق ندارد بهتر است زیاد از حد روی او سرمایه‌گذاری نکنید.

3.اغلب نقش قربانی را بازی می‌کنند

روان‌شناسی پیشنهاد می‌دهد که آدم‌های پوشالی تمایل به ذهنیت قربانی دارند. آن‌ها اغلب خودشان را قربانیان ناتوان شرایط، قربانیان رفتار دیگران یا صرفا بخت بد معرفی می‌کنند. تمایل آن‌ها به ایفای نقش قربانی در خدمت رسیدن به اهدافشان است. این امر به آن‌ها امکان می‌دهد تا مسئولیت کارهایشان را به رفتارها و تصمیمات خودشان نسبت ندهند. این کار همچنین باعث جلب حس همدردی و توجه از سوی دیگران می‌شود. اما، حقیقت این است که همه در زندگی با ناملایمات و سختی‌ها و چالش‌ها مواجه می‌شوند. آدم بااصالت مسئولیت رفتارش را به عهده می‌گیرد و راه‌هایی برای غلبه بر این موانع پیدا می‌کند.

4.آن‌ها به ندرت از عمق جان از موفقیت بقیه شاد می‌شوند

ناتوانی این افراد در شادی در حق دیگران، یکی از نشانه‌های بارزشان است. آدم‌هایی که حقیقتا اصیل هستند، موفقیت و پیروزی‌های دیگران را به واقع ستایش می‌کنند. آن‌ها از موفقیت شما خوشحال می‌شوند و شادی‌شان برای شما از عمق جان و خالصانه است. اما آدم‌های پوشالی اغلب زندگی را بازی صفر و جمع می‌بینند که اگر شخصی موفق شود، به معنای شکست آن‌هاست. این امر می‌تواند به تحقیر موفقیت‌ها یا حتی شایعه‌پراکنی علیه شما برای تخریب وجهه‌تان نزد دیگران منجر شود.

5.همیشه بحران غم‌انگیزی در اطراف‌شان می‌سازند

آدم‌های اصیل سعی می‌کنند از درگیری‌ها و بحران‌های غم‌انگیز پیشگیری کنند. آن‌ها ارزش آرامش، هماهنگی و روابط مثبت را می‌دانند. آن‌ها به حل مشکلات به شیوه دوستانه اعتقاد دارند و خودشان را درگیر غیبت و شایعه‌پراکنی نمی‌کنند. اما آدم‌های پوشالی همواره داستان‌های بحرانی می‌سازند. آن‌ها اغلب درگیری را خلق می‌کنند و سپس در نقش قربانی فرو می‌روند. آن‌ها از توجهی که از سمت دیگران به دست می‌آورند، لذت می‌برند.

6.فاقد حس همدلی هستند

یکی از نشانه‌های دردآور آدم‌های پوشالی فقدان توانایی همدلی در آن‌هاست. همدلی توانایی درک دیگران و سهیم شدن در احساسات آن‌هاست که یکی از خصیصه‌های بنیادی انسان است. این ویژگی به ما امکان می‌دهد که عمیقا با دیگران پیوند برقرار و از همدیگر حمایت کنیم. آدم‌های اصیل مقادیر زیادی حس همدلی دارند. آن‌ها می‌توانند شادی، درد، کشمکش‌ها و پیروزی‌های شما را درک کنند. آن‌ها همیشه هستند که در صورت نیاز به شما کمک کنند یا در شادی‌هایتان شریک شوند. اما آدم‌های پوشالی اغلب در همدلی دچار بحران هستند. آن‌ها روی احساسات و تجربه‌های خودشان متمرکز هستند و اغلب فراموش می‌کنند به احساسات دیگران هم توجه کنند. فقدان حس همدلی باعث می‌شود که احساسات سطحی و ناصادقانه‌ای در قبال دیگران داشته باشند.

7.سریع اعتماد را از بین می‌برند

اعتماد ستون اصلی هر رابطه‌ای است. همه ما رازها و چیزهایی داریم که فقط با معتمدترین آدم‌های زندگی‌مان در میان می‌گذاریم. وقتی رازی را با کسی در میان می‌گذارید و چند وقت بعد از زبان دیگران می‌شنوید، بدانید که شخصی که به اصطلاح رازدار شما بوده، صرفا فردی پوشالی و سطحی بوده است. آدم‌های پوشالی رازها را پول رایج می‌بینند که برای جلب توجه دیگران آن را خرج می‌کنند. آن‌ها اغلب بدون آنکه فکر کنند، اعتمادها را می‌شکنند.

8.همیشه به دنبال جلب توجه هستند

یکی از واضح‌ترین نشانه‌های آدم‌های جعلی و پوشالی، نیاز مبرم و همیشگی‌شان به توجه است. آن‌ها به دنبال آن هستند که در نور نقطه‌ای روی آن‌ها تابیده شود و برای آنکه مرکز توجه باشند هر کاری می‌کنند. اما آدم‌های اصیل، دوست دارند که این نور را با همه قسمت کنند. آن‌ها نیازی ندارند که مدام از دیگران تأیید کسب کنند تا احساس خوبی نسبت به خودشان به دست بیاورند. آن‌ها درک می‌کنند که همه، نه فقط آن‌ها، شایسته توجه و شناخته‌شدن هستند. اگر کسی مدام تلاش می‌کند به هر طریقی نور توجه را از صحنه نمایش زندگی برباید و به دنبال کسب دائمی تأیید دیگران است، احتمالا فردی پوشالی است.

9.در اطراف دیگران خودش نیست

شخصیت این افراد بستگی زیادی به شخصی دارد که با آن مواجه هستند. آدم‌های اصیل برایشان فرقی نمی‌کند همراهشان که باشد، پیوستگی شخصیتی دارند. آن‌ها حسی عمیق از هویت خودشان دارند و حس نمی‌کنند که باید شخصیت‌شان را متناسب با آدمی که با او مواجه هستند تغییر بدهند تا دیگران را تحت تأثیر قرار بدهند. اما آدم‌های جعلی و پوشالی اغلب مثل آفتاب‌پرست وابسته به محیط تغییر رنگ می‌دهند. توجه کنید که افراد چگونه در محیط‌های مختلف تغییر شکل می‌دهند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها