راهنمای انتخاب خنک‌ترین مدل‌های جدید مانتو تابستان ۱۴۰۳

با در نظر گرفتن این نکات و مدلها، می‌توانید مانتویی را انتخاب کنید که نه تنها در گرمای تابستان خنک و راحت باشد، بلکه شیک هم باشد و استایل شما را ارتقا دهد.

شناسه خبر: ۴۰۹۳۳۳
راهنمای انتخاب خنک‌ترین مدل‌های جدید مانتو تابستان 1403

راهنماتو- با این که امسال بهار خنک و پربارانی داشتیم، اما با ورود به دل تابستان هوا گرم و گرم‌تر می‌شود. این آب و هوا قطعا ما را کلافه خواهد کرد پس باید به فکر راه حل‌هایی موثر برای جدال با گرما هستیم. یکی از این راه حل‌ها پوشیدن مانتوهایی است که به خنک ماندن ما کمک کنند. در واقع این بزرگترین دغدغه خانم‌ها در فصل گرما است. نکته این است که دست طراحان لباس در فصل تابستان بازتر است. به هر حال پارچه‌های نازک و منعطف‌تری در دست دارند.

بنابراین راهنماتو در این مقاله، به بررسی جدیدترین مدل های مانتو تابستانه 1403 و نکاتی برای انتخاب مانتو مناسب می پردازد. با ما همراه باشید تا در این سفر تابستانی دنیای مد، مانتو ایده آل خود را بیابید!

مانتوهای کتی

1

به گزارش راهنماتو، این مانتوها با الهام از کت و شلوارهای رسمی طراحی شده‌اند و ظاهری شیک و حرفه‌ای به شما می دهند. مانتوهای کتی معمولاً از جنس پارچه های خنک و تابستانی مانند کتان یا لینن هستند و رنگبندی آن متنوع است. نکته این است که برخی از این مانتو کتی‌ها، شلوارهای ست خودشان را دارند و به راحتی می‌توانیم یک ست رسمی یا کژوال داشته باشیم.

مانتوهای عبایی

1

آزادانه حرکت کردن یکی از آرزوهای خانم‌ها در فصل تابستان است. درواقع هرچه مانتو مورد نظر کمتر به تن بچسبد احساس آزادی بیشتری می‌دهد و هوا بیشتر میان لباس‌ها جریان خواهد داشت. در این میان مانتوهای عبایی بلند و آزاد هستند و برای روزهای گرم تابستان بسیار خنک و راحت به نظر می‌رسند. مانتوهای عبایی را می توان به صورت جلوباز یا دکمه دار پوشید. در نظر داشته باشید که مدل‌های مانتو عبایی نیز این روزها متنوع شده‌اند و طراحان لباس با الهام از مانتو عبایی‌های معروف، مدل‌های جدیدی طراحی کرده‌اند که بسیار زیبا و خواستنی است.

مانتوهای سارافنی

1

مانتوهای سارافنی بدون آستین بوده و معمولاً از جنس پارچه های نازک و لطیف مانند حریر یا شیفون هستند. اگر بخواهیم یک استایل متفاوت و خواستنی در فصل تابستان داشته باشیم، این مدل مانتو یک انتخاب جانانه به نظر می‌رسد. مانتوهای سارافنی را می توان به تنهایی یا با تاپ، تی شرت و شومیز زیر آن پوشید و گاهی می‌توان برای روی آن یک کت کوتاه خنک در نظر گرفت تا یک استایل تابستانی خنک و زنانه ایده آل داشته باشیم.

مانتوهای جلوباز

1

این مانتوها همانطور که از نامشان پیداست، از جلو باز هستند و می توان آنها را به صورت جلوباز یا تک دکمه پوشید. مانتوهای جلوباز برای روزهای گرم تابستان بسیار خنک و راحت هستند و در رنگ ها و طرح های مختلفی موجود طراحی و دوخته می‌شوند. اگر رنگ این مدل مانتو را خنثی انتخاب کنیم، می‌توانیم رنگ لباس زیری آن را با رنگ شلوار یکسان انتخاب کرده و استایل‌های متفاوتی داشته باشیم. در حالی که با این روش، قدمان بلندتر و کشیده‌تر به نظر می‌رسد.

مانتوهای تونلی

1

این مانتوها بلند و راسته‌اند و متناسب برای خانم هایی که به دنبال استایلی پوشیده و recatado هستند، ایده آل به نظر می‌رسند. مانتوهای تونلی را می توان به صورت جلوباز یا دکمه دار پوشید. رنگ‌ها، طرح‌ها و مدل پارچه‌های متفاوتی برای این نوع مانتوها موجود است که با توجه به سلیقه شخصی می‌توان یکی از مناسب‌ترین نوع آن‌ها را برای تابستان انتخاب کرد.

کت و دامن

1

یکی از متفاوت‌ترین استایل‌هایی که می‌توانیم امسال تابستان داشته باشیم، پوشیدن کت و دامن به جای مانتو است. در این مدل، دامن‌ها بلند و عموما کلوش یا نیم کلوش هستند و کت رویی آن کوتاه با نوع یقه و آستین‌های متفاوت است. رنگ شومیز یا لباس زیرین کت بهتر است متضاد با رنگ کت و دامن یا با الهام از ریزه‌کاری‌های پارچه لباس باشد.

پیراهن

1

پوشیدن پیراهن‌های بلند هم به جای مانتو در تابستان 1403 توصیه می‌شود. مدل پیراهن می‌تواند متفاوت و کاملا متناسب با سلیقه شخصی باشد. اما، از آن‌جایی که چند نوع لباس متفاوت روی یکدیگر نمی‌پوشیم و تنها یک پیراهن به تن داریم، آزادی عملمان بیشتر شده و به دلیل کم بودن حجم لباس‌ها، کمتر گرممان می‌شود.

نکاتی درباره انتخاب مانتو تابستانه

پس از انتخاب مدل مانتو تابستانه، بهتر از به برخی نکات جزئی‌تری که به شدت بر خنک ماندن و شیک بودن ما در تابستان تاثیر می‌گذارد دقت کنیم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  1. جنس پارچه: اولین قدم در انتخاب مانتو تابستانه، توجه به جنس پارچه ی آن است. پارچه های خنک و تابستانی مانند کتان، لینن، حریر و شیفون برای گرمای تابستان مناسب هستند. این پارچه ها به تهویه‌ی هوا کمک کرده و از تعریق زیاد بدن جلوگیری می‌کنند.

1

2. رنگ مانتو: رنگ مانتو را متناسب با رنگ پوست و رنگ موهای خود انتخاب کنید. اگر پوست روشنی دارید، می توانید از مانتوهای روشن تر استفاده کنید. اگر پوست تیره‌ای دارید، می توانید از مانتوهای تیره تر یا رنگ های روشن با طرح های شاد استفاده کنید. رنگ موهایتان را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر موهای روشنی دارید، می توانید از مانتوهای تیره تر استفاده کنید تا تضاد زیبایی ایجاد شود. بعلاوه فراموش نکنید که رنگ‌های تیره بیشترین جذب نور خورشید و گرما را خواهند داشت پس بیشتر به سمت رنگ‌های تابستانی، مثل رنگ‌ها پاستلی یا طیف رنگی کرم، بژ و سفید حرکت کنید.

3. بلندی مانتو: بلندی مانتو را متناسب با سلیقه و موقعیت مورد نظر خود انتخاب کنید. مانتوهای بلند برای خانم هایی که به دنبال استایلی پوشیده و recatado هستند، ایده آل هستند. مانتوهای کوتاه برای خانم هایی که به دنبال استایلی اسپرت و راحت هستند، مناسب‌تر است.

1

4. طرح پارچه مانتو: طرح پارچه مانتو را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. مانتوهای ساده برای موقعیت‌های رسمی مناسبند، اما مانتوهای طرح دار برای موقعیت های غیررسمی مناسب‌تر هستند. در این میان پارچه‌هایی با طرح‌های سنتی ایرانی، در تابستان 1403 به شدت ترند شده‌اند که جذابیت و شادابی خاصی به لباس می‌دهند.

5. تناسب مانتو با موقعیت: مانتو را متناسب با موقعیتی که می خواهید از آن استفاده کنید انتخاب کنید. برای مثال، اگر می خواهید مانتو را برای محل کار بپوشید، باید مانتویی را انتخاب کنید که رسمی تر باشد و رنگ و طرح آن مناسب محیط کار باشد. اگر می خواهید مانتو را برای مهمانی یا تفریح بپوشید، می توانید از مانتوهای طرح دار یا رنگ های شاد استفاده کنید.

6. نکات تکمیلی:

-به آستین مانتو توجه کنید. آستین های بلند می توانند از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کنند.

-یقه ی مانتو را متناسب با فرم صورت خود انتخاب کنید.

-به جیب های مانتو توجه کنید. جیب های مانتو می توانند برای حمل وسایل شما مفید باشند به خصوص اگر کارمند هستید.

-قیمت مانتو را متناسب با بودجه‌ی خود انتخاب کنید و اگر از مدل مانتویی خوشتان آمد که با بودجه‌تان هماهنگ نبود می‌توانید پارچه‌ای ارزان‌تر انتخاب کرده و از یک خیاط بخواهید برایتان همان مدل مانتو را بدوزد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها