اصفهان در تابستان: فرار از گرما با ۵ مقصد خنک و دیدنی!

با مطالعه این مقاله، می‌توانید سفر تابستانی خود به اصفهان را به بهترین نحو برنامه‌ریزی کنید و از جاذبه‌های خنک این شهر زیبا لذت ببرید!

شناسه خبر: ۴۰۹۳۵۲
اصفهان در تابستان: فرار از گرما با 5 مقصد خنک و دیدنی!

راهنماتو- انتخاب شما چیست؟ اینکه برای فرار از نور خورشید و گرمای دلسردکننده از تفریح به پاساژگردی پناه ببرید یا یک جای دنج و زیبا از طبیعت اصفهان را پیدا کنید و از نسیم خنکی که از رودخانه می‌وزد لذت ببرید؟ اصفهان، نصف جهان، شهری تاریخی و پرجاذبه است که در هر فصل از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد. اما با توجه به گرمای زیاد هوا در تابستان، سفر به این شهر می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. به همین دلیل، در این مقاله راهنماتو 5 جای خنک در اصفهان را به شما معرفی می‌کند که می‌توانید در سفر تابستانه خود به این شهر از آنها دیدن کنید و از خنکای و زیبایی آنها لذت ببرید.

چشمه لادر اصفهان

1

به گزارش راهنماتو، بهتر است در اولین گام به سراغی نقطه‌ای از اصفهان برویم که نه تنها به دلیل حضور چشمه‌ای جوشان هوایی خنک دارد، بلکه بافت تاریخی آن به دوره ساسانیان برمی‌گردد. چشمه لادر اصفهان که برخی آن را به منطقه گردشگری لادر خمینی شهر می‌شناسند دقیقا همان جایی است که تعریفش را کردیم. وقتی وارد این منطقه جذاب می‌شوید حس می‌کنید به دل فیلم‌های تاریخی سفر کرده‌اید! نسیمی خنک از بالای صخره‌ها و از ورای چشمه به صورت شما می‌وزد و حسابی حالتان را جا می‌آورد. ضمنا در گوشه و کنار این مجموعه گردشگری آبشارهای زیبا و جذاب دیگری نیز وجود دارند که هر یک گردش تابستانه ما را مفرح و جذاب‌تر خواهند کرد.

برای رفتن به چشمه لادر اصفهان باید به ۵ کیلومتری شهرستان خمینی‌ شهر بروید.

آبشار سمیرم اصفهان

1

بیایید به سراغ عروس آبشارهای زاگرس برویم؛ آبشار سمیرم اصفهان که در مقصد بسیار از مردم در فصل تابستان است. این آبشار زیبا از لابه‌لای صخره‌هایی خاکی رنگ پایین می‌ریزد و تضاد رنگ این صخره‌ها با درخت‌های سرسبز و آبی زلال هوش از سر ما می‌پراند. از آنجایی که این آبشار در ناحیه‌ای کوهستانی قرار دارد، هوای اطراف آن بسیار خنک‌تر از مرکز شهر اصفهان است و دقیقا جایی مناسب برای تفریح تابستانه.

برای رفتن به آبشار سمیرم اصفهان باید به سمیرم، جاده آبشار، چهار کیلومتری شرق سمیرم، محوطه تفریحی و بین‌المللی سمیرم بروید.

کوه صفه اصفهان

1

یکی دیگر از مناطق کوهستانی اصفهان که آب و هوایی خنک دارد و برای گردش تابستان مناسب است، کوه صفه اصفهان است. از آن‌جایی که این کوه در ارتفاع 2257 متری قرار دارد، به بام اصفهان نیز معروف شده و بسیاری از افراد برای دیدن شهر اصفهان بر فراز این کوه می‌ایستند. از جاذبه‌های دیدنی کوه صفه اصفهان، چشمه‌ها و غارهایی است که اطراف آن وجود دارد و کشف آن‌ها احساس جذابی به ما می‌دهد، بعلاوه قلعه مستحکمی که نماد این کوه به حساب می‌آید. جالب است بدانید که به جز منطقه شهری، از بالای کوه صفه می‌توانیم کوه تپه‌های هزار دره را ببینیم که با خاک سرخ خود روح ما را نوازش می‌کنند.

برای رفتن به کوه صفه اصفهان باید به بلوار شهدای صفه بروید؛ کوه صفه از دور هم خودنمایی می‌کند.

آبشار آب ملخ اصفهان

1

بدون شک یکی از رویایی‌ترین جاذبه‌های طبیعی اصفهان آبشار آب ملخ است. این منطقه فضایی بهشتی را ایجاد کرده، چرا که آبشارش با بسیاری از آبشارهایی که تا کنون دیده‌ایم متفاوت است. آبی زلال از لا به لای خزه‌ها و از ارتفاع به حوضچه می‌ریزد؛ اما نه با شتاب، بلکه چکه چکه و با طمانینه. در این فضای زیبا، غاری صخره‌ای ایجاد شده که حضور در آن احساسی از آرامش ابدی به ما می‌بخشد.

برای رفتن به آبشار آب ملخ باید به شهرستان سمیرم، مسیر سمیرم- یاسوج، روستای آب ملخ بروید.

باغ بهادران اصفهان

1

اگر دوست دارید مجموعه‌ای از چشمه‌ها، روستاها و باغ‌های اصفهان را یکجا با هم ببینید بهتر است به سراغ باغ بهادران اصفهان بروید. حضور رود زاینده رود در مسیر این منطقه باعث شده که آب و هوایی خنک و منحصربه فرد را تجربه کنیم. چراکه خشکی هوای اصفهان با رطوبت این رود پرخروش ترکیب شده و شاهکاری از آب و هوا خلق می‌شود. بعلاوه، در این منطقه می‌توان انواع تفریح‌های مدرن یا سنتی از رفتینگ و آفرود گرفته تا اسب سواری را تجربه کنیم. در این میان سنگ نگاره‌های باغ بهادران ما را به سفری در تاریخ دعوت کرده و احساسات جذابی در ما ایجاد می‌کند.

برای رفتن به باغ بهادران اصفهان باید به جنوب غربی اصفهان، شهرستان لنجان، بخش باغ بهادران مراجعه کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها