اگه از گرمای جهنمی اهواز خسته شدی برو یکی از این ۴ بهشتی که میگم!

در این مطلب ۴ جاذبه طبیعی دیدنی اطراف اهواز را بررسی می‌کنیم که برای سفر تابستانی نسبتا مناسب و به شدت رویایی هستند.

شناسه خبر: ۴۰۹۳۶۳
اگه از گرمای جهنمی اهواز خسته شدی برو یکی از این 4 بهشتی که میگم!

راهنماتو- وقتی فصل تابستان می‌آید، همه ترجیح می‌دهند به منطقه‌ای سفر کنند که خنک و خوش آب و هوا باشد؛ بنابراین فکر سفر به اهواز را از سرشان بیرون می‌کنند. اما، آیا می‌دانید اطراف اهواز، آن سوی جلگه‌ها و دشت‌ها، بهشت‌هایی گمشده وجود دارند که نه تنها گرم نیستند، بلکه با نسیمی خنک از ما پذیرایی می‌کنند. پس اگر دوست دارید مقصدی متفاوت را برای سفر بعدی‌تان در نظر بگیرید، به مناطقی در اطراف اهواز که راهنماتو در این مقاله به شما پیشنهاد می‌کند، فکر کنید. برخی از این مناطق، محلی برای اقامت شما در سفرهای چند روزه‌تان دارد و اصلا لازم نیست برای آن نگران باشید.

روستای شیوند ایذه اطراف اهواز

1

به گزارش راهنماتو، روستای شیوند یکی از زیباترین روستاهای استان خوزستان است که در دامنه کوه‌های زاگرس و در نزدیکی شهر ایذه واقع شده است. این روستا به دلیل طبیعت بکر و آب و هوای خنک، به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در فصل تابستان شناخته می‌شود.آبشار و رودخانه شیوند، جنگل‌های بلوط و غارهای کوهستانی اطراف آن از جذاب‌ترین دلایلی هستند که ما را به سمت خود برای سفر می‌کشانند. آب و هوای این منطقه حتی در تابستان خوب است و برای اقامت می‌توانید به خانه‌های روستایی که اجاره داده می‌شوند مراجعه کنید.

برای رفتن به روستای شیوند باید در استان خوزستان به سمت ایذه، شهرستان دزپارت، بخش قارون سپس روستای شیوند را بیابید.

دهکده زراس دهدز اطراف اهواز

1

یکی از جذاب‌ترین مناطق اطراف اهواز برای اقامت در تابستان دهکده زراس است که در منطقه دهدز قرار دارد. این دهکده در نزدیکی سد کارون قرار دارد و آبشارها، مناطق حفاظت شده جنگلی و روستاها و باغ‌های اطراف آن باعث شده که آب و هوای نسبتا خوبی در فصل تابستان داشته باشد. دورتادور سد، کوه‌های پوشیده از درخت‌های سرسبز روح ما را نوازش می‌کنند و آبی آسمان بالا سرمان تنفسی بدون آلودگی را برایمان به ارمغان می‌آورد. ضمنا در این دهکده، اقامتگاه‌هایی با امکانات عالی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا سفری راحت و بی‌دغدغه را تجربه کنید.

برای رفتن به دهکده زراس باید به استان خوزستان، شهرستان دزپارت، ۱۹ کیلومتری جنوب دهدز سفر کنید.

دریاچه شهیون دزفول اطراف اهواز

1

یکی از جاذبه‌های طبیعی اطراف اهواز که در دزفول قرار دارد و برای اقامت در آن بهتر است یک لباس نسبتا گرم هم همراهمان داشته باشیم، دریاچه شهیون است. این دریاچه که در توسط کوه‌های سربه فلک کشیده احاطه شده و نسبتا در ارتفاع قرار دارد به راحتی می‌تواند محل مناسبی برای اقامت و کمپ در روزهای تابستان باشد. در دل این دریاچه جزیره‌های کوچکی به وجود آمده که آن را شبیه به فیلم‌های فانتزی کرده. این دریاچه امکانات تفریحی مثل اسکی روی آب و قایق رانی را نیز برای ما فراهم کرده و با طبیعت جذاب اطرافش شما را سرکیف می‌آورد.

برای رفتن به دریاچه شهیون باید به ۲۳ کیلومتری شمال شرق اندیمشک، مجاور روستای پامنار بروید.

دره چال کندی دزفول اطراف اهواز

1

استان خوزستان استان گرمی است، اهواز هم همینطور! حتی مراکز شهر دزفول و اندیمشک هم نسبتا گرم هستند. اما، جایی مثل دره چال کندی در دزفول به دلیل جریان مداوم آب، هوایی متفاوت دارد. جدای از بحث آب و هوای این منطقه گردشگری که آن را برای تابستان مناسب کرده است، باید به منظره فوق العاده آن اشاره کنیم که طی سالیانی طولانی به این شکل درآمده است. منظره‌ای از صخره‌های لایه لایه تودر تو که گاهی ما را به یاد هزاتوهای افسانه‌ای می‌اندازند. آب دره چال کندی نیز زلال و آبی است و امکان شنا کردن در برخی از بخش‌های آن وجود دارد. در مورد اقامت اگر پایه کمپ زدن باشید می‌توانید در بخش‌های به خصوصی از آن در برخی مواقع این کار را انجام دهید، در غیر این صورت می‌توانید به یکی از اقامتگاه‌های کولردار دزفول یا اندیمشک بروید که در نزدیکی چال کندی است.

برای رفتن به دره چال کندی باید به شهرستان دزفول، شمال شرقی اندیمشک، جاده سد دز بروید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها