به دنبال مکانی خنک برای کمپینگ در تابستان هستید؟ این دریاچه‌ها را ببینید!

از دریاچه چورت تا دریاچه نئور؛ سراسر ایران پر از دریاچه‌های خنک و غافلگیرکننده است که برخی از جذاب‌ترین آن‌ها را در این مطلب می‌بینیم تا در آن‌ها کمپ بزنیم.

شناسه خبر: ۴۰۹۵۴۲
به دنبال مکانی خنک برای کمپینگ در تابستان هستید؟ این دریاچه‌ها را ببینید!

راهنماتو- گرمای سوزان تابستان طاقت‌فرسا شده؟ به دنبال بهشتی خنک و دل‌انگیز برای فرار از این گرما هستید؟ دیگر نگران نباشید! راهنماتو برای شما فهرستی از دریاچه‌های خنک و زیبا در ایران را آماده کرده‌ است که بهترین مکان برای کمپینگ در تابستان هستند. تصور کنید : در کنار ساحل شنی دریاچه نشسته‌اید و نسیم خنک به صورتتان می‌وزد، صدای آرامش‌بخش امواج دریاچه را می‌شنوید، زیر سایه درخت‌ها استراحت می‌کنید و از طبیعت بکر لذت می‌برید و شب‌ها زیر نور ستاره‌ها چادر می‌زنید و به دور آتش قصه می‌گویید . این فقط یک تصور نیست ! دریاچه‌های معرفی شده در این مقاله، مکانی ایده‌آل برای تجربه کمپینگی خنک و خاطره‌انگیز در تابستان هستند. پس همراهمان باشید.

1. دریاچه نئور

1

به گزارش راهنماتو، دریاچه نئور یکی از زیباترین و بکرترین دریاچه‌های ایران است که در استان اردبیل و در دامنه کوه‌های تالش واقع شده است. این دریاچه به دلیل آب و هوای خنک و مطبوع، مناظر طبیعی زیبا و تنوع زیستی بالا، مکانی ایده‌آل برای کمپینگ در تابستان است. در حالی که بسیاری از نقاط ایران در تابستان گرمای طاقت‌فرسایی را تجربه می‌کنند، دریاچه نئور با آب و هوای خنک و مطبوع، پناهگاهی ایده‌آل برای فرار از گرما است. ضمنا در نزدیکی دریاچه نئور امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، بوفه و مغازه وجود دارد که خیال شما را از همه نظر راحت می‌کند.

برای رفتن به دریاچه نئور باید به مرز بین استان‌های گیلان و اردبیل، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل بروید.

2. دریاچه گهر

1

دریاچه گهر یا نگین اشترانکوه، یکی از زیباترین و بکرترین دریاچه‌های ایران است که در دل کوه‌های زاگرس و در استان لرستان واقع شده است. این دریاچه به دلیل آب زلال و فیروزه‌ای، مناظر طبیعی بکر و دست‌نخورده و تنوع زیستی بالا، به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران شناخته می‌شود. دریاچه گهر در 36 کیلومتری جنوب شرقی دورود و در منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار گرفته است. این دریاچه در ارتفاع 2360 متری از سطح دریا واقع شده و حدود 1200 هکتار وسعت دارد.

برای رفتن به دریاچه گهر باید به استان لرستان، منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه، در مرز الیگودرز، دورود و ازنا بروید.

3. دریاچه زریوار

1

دریاچه زریوار مریوان یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران است که در استان کردستان و در نزدیکی شهر مریوان قرار گرفته است. منظره بکر اطراف این دریاچه با چشم اندازی از رشته کوه‌ها و درخت‌های سرسبز و بلند قامت به راحتی می‌توانند روحیه ما را عوض کنند. جالب است بدانید که آب این دریاچه از آب شدن برف روی کوه‌ها تامین می‌شود، نه چشمه‌ها و رودهای اطراف. دریاچه زریوار در 12 کیلومتری غرب مریوان و در ارتفاع 1278 متری از سطح دریا واقع شده است. این دریاچه حدود 3.2 کیلومتر مربع وسعت دارد و حداکثر عمق آن به 17 متر می‌رسد. این دریاچه موقعیت مناسبی برای کمپ تابستانی دارد.

برای رفتن به دریاچه زریوار باید به استان کردستان، سه کیلومتری غرب مریوان بروید.

4. دریاچه ویستان

1

دریاچه ویستان، که به نام‌های استخر ویستان، استخر بره سر و دریاچه بره سر نیز شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های طبیعی بکر و دیدنی استان گیلان است. این دریاچه در بخش خورگام شهرستان رودبار و در روستای بره سر واقع شده است. دریاچه ویستان در اثر زلزله‌ای که در سال 1367 در این منطقه رخ داده، به وجود آمده است. این دریاچه حدود 4 هکتار وسعت و 8 تا 10 متر عمق دارد . آب دریاچه ویستان از چشمه‌های زیرزمینی تامین می‌شود و بسیار زلال و تمیز است. این دریاچه زیستگاه انواع مختلفی از ماهیان و پرندگان است. این دریاچه زیبا محل مناسبی برای کمپ تابستانی و لذت بردن از هوایی پاک است.

برای رفتن به دریاچه ویستان باید به استان گیلان، شهرستان رودبار، بخش خورگام، روستای بره سر بروید.

5. دریاچه چورت

1

در اعماق جنگل‌های انبوه مازندران، گویی نگینی فیروزه‌ای بر بستر طبیعت خودنمایی می‌کند. دریاچه چورت، که به نام میانشه نیز شناخته می‌شود، با زیبایی بی‌نظیر و طبیعت بکر، قلب هر گردشگری را به تسخیر خود درمی‌آورد. دریاچه چورت در اثر زلزله‌ای که در سال 1318 در این منطقه رخ داده، به وجود آمده است. این پدیده طبیعی، زیبایی منحصر به فردی به منطقه بخشیده و آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب استان مازندران تبدیل کرده است. این دریاچه زیبا که در دل یک جنگل بوجود آمده مکانی به شدت آرامش بخش برای کمپ‌های تابستانه است.

برای رفتن به دریاچه چورت باید به استان مازندران، شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، جاده کیاسر- ساری، ۱۰ کیلومتری روستای چورت بروید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها