۵ ترفند طلایی (ساده و ارزان) برای از بین بردن بوی سیگار در آپارتمان

یکی از ساده ترین روش های از بین بردن بوی سیگار در آپارتمان، استفاده از ترکیب آب و سرکه یا افشانه های خوشبوکننده است.

شناسه خبر: ۴۰۹۸۱۲
۵ ترفند طلایی (ساده و ارزان) برای از بین بردن بوی سیگار در آپارتمان

پارسینه نوشت: یکی از ساده ترین روش های از بین بردن بوی سیگار در آپارتمان، استفاده از ترکیب آب و سرکه یا افشانه های خوشبوکننده است.

بوی سیگار در آپارتمان را می توان با چند ترفند ساده از بین بُرد. این روش ها شامل استفاده از خوشبوکننده ها، عود، ترکیب سرکه و آب، دیفیوزرهای روغنی و پاک کردن سقف و دیوارها با مواد شوینده می شوند.

نباید فراموش کرد که بوی سیگار در آرپارتمان موجب بیماری های مزمن چون تنگی نفس، میگیرن و حتی آسم می شود. این بو برای بعضی از افراد جزو دسته بوهای بسیار آزاردهنده چون بوی گرفتگی لوله فاضلاب است.

این بو می تواند حتی برخی را عصبانی کند و خلق و خوی آنها را بهم بریزد. به همین دلیل اگر جزء این دسته از افراد هستید و در آپارتمان خود بوی سیگار را استشمام می کنید، برخی راهکارها می توانند به شما در از بین بردن این بو کمک کنند.

روش های از بین بردن بوی سیگار در خانه بسیار ساده هستند، کافیست که روش استفاده از آنها را بیاموزید تا هر بار بوی سیگار به مشامتان خورد، این بو را از بین ببرید. این روش ها نه تنها برای سیگار بلکه برای انواع بوی های نامطبوع دیگر کاربردی هستند و آنها را از بین می برند.

خوشبختانه هزینه استفاده از این روشها خیلی زیاد نیست؛ مثلاً برای خرید عود لازم نیست که حتما مبالغی هنگفت بپردازید. این محصولات بعضا در تمام سوپرمارکت ها نیز عرضه می شوند، بنابراین دسترسی به آنها برایتان راحت خواهد بود.

معرفی انواع روش های از بین بردن بوی سیگار در آپارتمان

انواع روش هایی که به واسطه آنها می توانید بوی سیگار را در آپارتمان از بین ببرید، عبارتند از:

1. استفاده از خوشبوکننده، ساده ترین روش از بین بردن بو

خوشبوکننده ها شامل انواع مختلفی مثل عطرها، اسپری ها، شمع های عطری و ... می شوند. اگر در مواقعی که مهمان سرزده اید دارید، به هر دلیلی می‌خواهید بوی سیگار خیلی زود از آپارتمان محو شود، می توانید از خوشبوکننده ها استفاده کنید. رایحه خوشبوکننده ها خیلی زود در فضا می پیچد و جایگزین بوی نامطبوع سیگار می شود.

برای اینکه بوی سیگار را با استفاده از خوشبوکننده ها از بین ببرید، به سراغ رایحه های سبک و خنک بروید. برخی رایحه های سنگین را انتخاب می کنند که در این صورت نه تنها بوی سیگار از بین نمی رود، بلکه سنگینتر نیز می شود و تمام فضای خانه را در بر می گیرد.

برخی از خوشبوکننده ها حاوی مواد شیمیایی مضر برای سلامت انسان هستند. فراموش نکنید که هر چند بوی سیگار می تواند مضر باشد، اما این مواد شاید مضرتر هستند؛ از این رو نباید محصولات خوشبوکننده ای بخرید که ضرر بوی سیگار را افزایش می دهند و قاتل سلامتی شما می شوند. در هنگام خرید خوشبوکننده حتماً به فروشنده تاکید کنید که محصولات بدون مواد شیمیایی را در اختیارتان بگذارد.

شما می توانید خوشبوکننده ها را در فضای سرویس بهداشتی هم استفاده کنید. البته از قبل توجه داشته باشید که نباید در سرویس بهداشتی سیگار کشید؛ چون شاید ته مانده های آن در چاه بریزد و باعث گرفتگی شود. در این صورت باید با مراکز معتبری چون لوله بازکنی تهرانپارس یا منطقه خود تماس بگیرید و هزینه ای بپردازید تا مشکل برطرف شود.

هر چند خوشبوکننده ها خیلی زود بوی سیگار را از بین می برند، اما موقت هستند و کافیست تا رایحه آنها از بین برود، به این ترتیب دوباره شاهد بوهای نامطبوع در خانه خود خواهید بود. بهتر است از خوشبوکننده های معتبر استفاده نمایید.

2. روشن کردن عود، بهترین روش نابودی بوی سیگار

روشن کردن عود نیز یکی از راه های تاثیرگذار برای از بین بردن بوی سیگار در خانه است. اگر بوی سیگار در یکی از بخش های خانه بیشتر به جا مانده، عود را در همان بخش روشن کرده و بگذارید تا رایحه آن به مرور در فضا پخش شود و تمام بوی سیگار را ازبین ببرد.

هر چند عود خوشبوکننده ای فوق العاده برای از بین بردن بوی سیگار در آپارتمان است، اما شاید برای برخی عطرش آزاردهنده باشد و حتی منجر به سردردهای شدید شود؛ بنابراین قبل از اینکه بخواهید این خوشبوکننده را بخرید و با خود به خانه ببرید، مطمئن شوید که هیچ یک از اهالی خانه نسبت به بوی آن حساسیتی ندارند.

گاهی اوقات بوی سیگار به بافت مبل ها، پرده ها، فرش ها و ... نفوذ کرده و به راحتی از بین نمی رود؛ در این زمان استفاده از عود تقریبا بی فایده است و تنها راهکار پیش روی شما شستشو و تمیزکاری تمام این وسایل خواهد بود.

1

3. سرکه و آب، بی خطرترین روش از بین بردن بوی سیگار

راهکاری بسیار تاثیرگذارکه شاید از شنیدن آن تعجب کنید، استفاده از سرکه و آب است. اگر به هر دلیلی بوی سیگار در خانه شما به جا مانده، می توانید داخل ظرفی ترکیبی از سرکه و آب را ریخته، حالا یک دستمال حوله ای بردارید و داخل محلول فرو ببرید. دستمال را بیرون بیاورید و آب آن را خارج کنید. بعد از این کار دستمال را در هوا بچرخانید تا بوی سیگار از بین برود. در این حالت آب یک لیتر و سرکه یک چهارم آن باشد.

راهکار دیگر این است که ترکیب آب و سرکه را در یک بطری اسپری بریزید و محلول را روی سطوح مختلف از جمله پنجره ها، درب ها و وسایل مختلف خانه اسپری کنید. به این دلیل که این محلول تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، به آن مقداری عصاره آبلیمو یا روغن آویشن، روغن نعنا، روغن گل رز یا روغن درخت چای بیفزایید.

این تکنیک یکی از ارزانترین تکنیک ها برای از بین بردن بوی سیگار در آپارتمان است؛ چون سرکه و آب تقریبا در خانه همه پیدا می شود.

4. پاک کردن سقف و دیوار با مواد شوینده

راهکار دیگری که برای از بین بردن بوی سیگار در آپارتمان دارید، استفاده از مواد شوینده برای پاک کردن سقف و دیوار است. شما می توانید ترکیبی از مواد شوینده را به وجود آورده و دستمالی را داخل آنها فرو ببرید. حالا کاملا آب دستمال را بگیرید و شروع به کشیدن آن روی دیوار کنید. البته قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که رنگ دیوار دائمی بوده و روی آن کاغذ دیواری استفاده نکرده اند. در صورت استفاده از کاغذ دیواری حتماً نوع شوینده های مناسب را از فروشنده این محصولات بپرسید و متناسب با آن شوینده ها را تهیه کنید.

با تمیزکاری سقف و دیوار یا وسایل مختلف بو از بافت وسایل خارج می شود، بنابراین دیگر هیچ جایی برای بوی سیگار در خانه باقی نمی ماند.

1

5. دیفیوزرهای روغنی، وسایل مدرن خوشبوکننده

دیفیوزرها ابزاری برای خوشبوکردن هوا هستند. شما می توانید ترکیبی از آب و روغن های عطری را در این وسایل بریزید و سپس آنها را فعال کنید. به مرور این دستگاه ها تمام آثار به جا مانده از بوی نامطلوب سیگار را در محیط خانه از بین می برند و جای آن را با رایحه دل انگیزی پر می کنند. انواع روغن های عطری مثل روغن آویشن یا روغن نعناع نیز برای این کار مناسب هستند و می توانند رایحه ای دل انگیز را در هوا پراکنده کنند.

بوی سیگار در آپارتمان، معضلی جدی اما قابل حل

هر چند بوی سیگار در آپارتمان معضلی جدی است، اما برای آن راه حل هایی کاربردی وجود دارد که به راحتی می توانید با استفاده از این راه حل ها مشکل را از بین ببرید. مهم نیست که چه کسی و چرا در محیط آپارتمان شما سیگار کشیده، به هر حال اگر از این روش ها کمک بگیرید، بوی سیگار محو می شود.

خوشبختانه بسیاری از این راهکارها به سادگی در دسترس هستند و برای استفاده از آنها حتما لازم نیست کارهای سختی انجام دهید. مثلاً عودها به راحتی در بیشتر فروشگاه ها با قیمت مناسب عرضه می شوند و به سادگی می توان آنها را در خانه ها استفاده کرد.

نظرات