بهترین ضد افتاب با محافظت بالا در برابر اشعه فرابنفش

باتوجه به افزایش میزان اشعه فرابنفش بهتر است با استفاده از ضدآفتاب مناسب که در این مطلب به آن اشاره شده از پوست خود محاظت کنیم.

شناسه خبر: ۴۰۹۹۲۸
بهترین ضد افتاب با محافظت بالا در برابر اشعه فرابنفش

راهنماتو- شاید باورتان نشود اما در این روزها که تحت فشار اخبار در مورد گرمای هوا٬ آلودگی هوا و تابش اشعه فرابنفش بیشتر از حد معمول هستیم٬ استفاده از یک ضدآفتاب مناسب می‌تواند تا حدودی نگرانی ما را برطرف کند. انتخاب یک ضد آفتاب مناسب، یکی از مهم‌ترین مراحل روتین مراقبت از پوست است، به‌خصوص در روزهای گرم تابستان . ضد آفتاب با ایجاد یک سپر محافظتی روی پوست، از آن در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB محافظت می‌کند و خطر آفتاب‌سوختگی، پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست را کاهش می‌دهد . بنابراین راهنماتو در این مطلب سعی دارد که بهترین ضد آفتاب با محافظت بالا در برابر اشعه فرابنفش را به شما معرفی کند.

عوامل مهم در انتخاب ضد آفتاب

به گزارش راهنماتو٬ پیش از معرفی بهترین ضدآفتاب بهتر است به عوامل مهم در انتخاب ضدآفتاب دقت کنیم که می‌تواند در انتخابی مناسب راهنمای بسیار مناسب و علمی برای ما باشد:

  • :SPF این عدد نشان‌دهنده میزان محافظت ضد آفتاب در برابر آفتاب‌سوختگی (اشعه UVB) است. هرچه عدد SPF بالاتر باشد، محافظت قوی‌تر است. برای استفاده روزمره، SPF 30 یا بالاتر توصیه می‌شود.
  • طیف گسترده (Broad Spectrum): این اصطلاح به معنای محافظت در برابر هر دو نوع اشعه UVA و UVB است. اشعه UVA باعث پیری زودرس پوست و ایجاد لک می‌شود.
  • نوع پوست : ضد آفتاب باید متناسب با نوع پوست شما باشد. برای پوست‌های چرب، ضد آفتاب‌های مات و بدون چربی و برای پوست‌های خشک، ضد آفتاب‌های مرطوب‌کننده مناسب‌تر هستند.
  • مقاومت در برابر آب : اگر قصد دارید در آب شنا کنید یا ممکن است عرق کنید، بهتر است از ضد آفتابی استفاده کنید که مقاومت بالایی در برابر آب داشته باشد یا به بیانی دیگر ضدآب باشد.

1

آیا ضد آفتاب در برابر اشعه فرابنفش از پوست ما محافظت می کند؟

بله، قطعاً ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین ابزارها برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید است . این مساله ارتباط مستقیمی با SPF موجود در ضدآفتاب دارد. SPF اندازه‌های متفاوتی داشته و از ۱۵ تا ۵۰ متغیر است. هرچه SPF یک ضدآفتاب بیشتر باشد بیشتر می‌تواند از پوست ما در برابر اشعه فرابنفش محافظت کند٬ اما این محافظت هرگز ۱۰۰ درصدی نخواهد بود.

1

پیشنهاد ما: کرم ضدآفتاب لافارر مدل SPF 50 (قیمت: ۶۱۰۰۰۰ تومان)

کرم ضدآفتاب لافارر مدل SPF 50علاوه بر محافظت ۹۸ درصدی از پوست در برابر اشعه فرابنفش ضد لک نیز هست. درواقع با استفاده مداوم از آن اجازه نمی‌دهیم که اشعه‌های مضر خورشید به پوست ما نفوذ کرده و باعث لک شود. این ضدآفتاب بی‌رنگ است و می‌توان زیر آن از کرم‌های آبرسان نیز استفاده کرده و روی آن از کرم پودر استفاده کرد. فراموش نکنید که حین تهیه این کرم ضد آفتاب باید به جنس پوست خود دقت کرده و نوعی از آن را بگیرید که مناسب با پوست شماست. پس از خود بپرسید که جنس پوستتان چیست؟ چرب٬ خشک یا مختلط؟

چرا کرم ضدآفتاب لافارر مدل SPF 50بهترین انتخاب است؟

اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده کرم ضدآفتاب لافارر مدل SPF 50 را بهترین انتخاب در نظر بگیریم SPF50 آن است که در آزمایشگاه‌های تخصصی آزمایش و تایید شده است. ضمنا این کرم ضد آفتاب همانطور که پیشتر اشاره شد یکی از مهم‌ترین پارامترها در محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش را داراست؛ یعنی طیف محافظت وسیع در برابر اشعه‌های UVA و UVB را دارد. ضمنا این کرم ضدآفتاب فاقد کمدون زا بوده و عاملی برای جوش زدن شما نمی‌شود. بعلاوه این کرم هیچ گونه عطر واسانس نداشته و برای افرادی که پوستی حساس دارند مناسب است.

در ادامه پیشنهادهای دیگری که تقریبا چنین ویژگی‌هایی دارد معرفی می‌شوند:

1

کرم ضد آفتاب سیسپرسا SPF50 (قیمت: ۶۹۰۰۰۰ تومان)

بی‌رنگ٬ سازگار با أنواع پوست٬ محافظت در برابر اشعه فرابنفش٬ حاوی نیاسینامید و ویتامین C

1

فلوئید ضد آفتاب ایزدین SPF 50 مدل Fusion Water Magic (۶۱۰۰۰۰ تومان)

بی رنگ٬ سازگار با انواع پوست٬ محافظت در برابر اشعه فرابنفش٬ حاوی ویتامین E

کرم ضد آفتاب برایت مکس SPF 50 مدل PHY (قیمت: ۴۰۰۰۰۰ تومان)

بی رنگ٬ سازگار با أنواع پوست٬ محافظت در برابر اشعه فرابنش٬ حاوی نیاسینامید

نظرات
پربازدیدترین خبرها