می‌خواهید شادتر باشید؟ این ۸ سرگرمی را امتحان کنید

برخی از سرگرمی‌های خاص هستند که تقریبا در بین همه افراد محبوبیت دارند و گزارش شده که می‌توانند شادی را افزایش دهند.

شناسه خبر: ۴۰۸۰۳۱
می‌خواهید شادتر باشید؟ این 8 سرگرمی را امتحان کنید

راهنماتو- شادی فرمول مشخص و یکتایی برای همه ندارد. شاید فعالیتی که خیلی شما را شاد می‌کند، اصلا برای دیگران نسخه خوبی نباشد. اما برخی از سرگرمی‌های خاص هستند که تقریبا در بین همه افراد محبوبیت دارند و گزارش شده که می‌توانند شادی را افزایش دهند.

به گزارش راهنماتو، این فعالیت‌ها صرفا برای گذران اوقات فراغت نیستند بلکه فعالیت‌هایی هستند که تناسب اندام و سلامت ذهنی شما را هم تضمین می‌کنند و حس تعلق عمیق به اجتماع را در شما ایجاد می‌کنند.

2

1.از خانه و محیط بسته بیرون بزنید

فضای آزاد، هوای تازه و مادر طبیعت. گذران وقت در بیرون از فضای بسته و خانه چیزی دارد که تقریبا در سطح جهان همه را به وجد می‌آورد. بسیاری از افرادی که زندگی شاد‌تری دارند، دلیل‌اش را فعالیت‌های بیرون از خانه می‌شمارند. این کار فقط تناسب اندام به همراه ندارد، بلکه برای ذهن و روان نیز مناسب است. دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، پیکنیک یا باغبانی در حیاط کوچک خانه، روش‌هایی برای تخفیف استرس و افزایش مثبت‌اندیشی است. این کارها فرصت‌هایی هستند برای آنکه خودمان را از شر شلوغی زندگی روزمره رها کنیم و با جهان طبیعت دوباره ارتباط برقرار کنیم. اما یادتان باشد اگر بخواهید به اجبار به یک پیاده‌روی بیرون از خانه خودتان را دعوت کنید، نتیجه عکس می‌گیرید. باید فعالیتی باشد که دلتان بخواهد آن را انجام دهید.

2.خلاقیت‌های هنری

هنر در هر شکلی می‌تواند یک سرگرمی مرسوم برای زندگی شادتر باشد. نقاشی، طراحی، نویسندگی یا حتی حرکات موزون، فعالیت‌هایی هستند که حس موفقیت، خود-ابرازی و آرامش را ایجاد می‌کنند. انجام این فعالیت‌ها را به مثابه یک سفر و نه یک مقصد در نظر بگیرید. به دنبال نتیجه نباشد و از مسیر لذت ببرید. حتی آشپزی، انجام تعمیرات خانه و ...نیز فعالیت‌های خلاقانه هستند.

3.یادگیری زبان جدید

یادگیری زبان جدید چیزی فراتر از کسب مهارت است. زبان جدید سفری به یک فرهنگ دیگر، به چالش‌ کشیدن ذهن با ورزش ذهنی و اغلب سرگرمی‌ای برای زندگی شادتر است. آیا می‌دانستید که دو-زبانه‌ها اغلب در انجام فعالیت‌های چندکاره و توجه بهتر عمل می‌کنند؟ این تمرین شناختی می‌تواند حافظه را ارتقا دهد و به مهارت‌های حل مسئله کمک کند.

پس همانطور که از مسیر یادگیری زبان لذت می‌برید، ورزش مغزی هم می‌کنید. مثل پرتاب یک تیر به دو نشان است. هم سطح شادی را افزایش می‌دهد و توانمندی‌های شناختی را ارتقا می دهد.

4.داوطلب شدن

کمک به دیگران غذای روح است و اغلب سرگرمی‌ای مناسب برای افرادی است که می‌خواهند شادی بیش‌تری را تجربه کنند. کمک‌های داوطلبانه، از سیر کردن آدم‌های فقیر محله تا تا پناه دادن به گربه و سگ و پرنده تا کمک به یک پروژه محلی، می‌توانند حس هدفمندی و ارتباط با جامعه را ایجاد کنند. با انجام کار داوطلبانه تفاوت‌های محسوس در زندگی افراد ایجاد می‌کنید. این احساس می تواند اثری مثبت روی خودتان داشته باشد و شادی‌تان را افزایش دهد. به علاوه، انجام کارهای داوطلبانه شما را با آدم‌های هم‌فکر آشنا می‌کند که می‌توانید پیوندها و روابط معنادار عمیق با آن‌ها شکل بدهید.

5.خاطره‌نویسی

در جهانی پر از سروصدا و شلوغ، پیدا کردن مکان ساکت برای تفکر می‌تواند منبع قدرت باشد. افرادی که در زندگی شادتر هستند، آن‌هایی هستند که شکلی از خود-ابرازی و درون‌نگری را تمرین کرده‌اند. این کار به آن‌ها امکان می‌دهد تا افکار، عقاید و تجربه‌هایی را لمس کنند که نمی‌توانند با دیگران به اشتراک بگذارند. قلم در دست بگیرید و بنویسید تا با قدرتی که این کار به شما می‌بخشد، آشنا شوید. نوشتن خاطرات روزانه می‌تواند سفری احساسی و فردی باشد. مثل گفت‌وگو با خود در جایی است که هم شنونده و هم گوینده خودتان هستید. شکلی از خود-مراقبتی است که می‌توانید حس آرامش و شادی را در درون‌تان جستجو کنید.

2

6.مطالعه

کتاب‌ها روش‌های منحصربه فردی برای انتقال به جهان‌ها، زندگی‌ها و رویکردهای متفاوت هستند. آن‌ها گریز از واقعیت را برایمان فراهم می‌کنند و به ما فرصت یادگیری و رشد می‌دهند. در تورق کتاب آرامش خاصی نهفته است. آرامشی خاص در عمل خواندن وجود دارد، حسی که ناشی از غرق کردن خود در فضای داستان است. فرقی نمی‌کند موضوع کتاب یک داستان کاراگاهی مرموز، یک زندگی‌نامه الهام‌بخش یا رمانی باشد که باعث شود جهان را متفاوت ببیندید، صرفا مطالعه کنید و آن را منبعی برای دستیافتن به شادی، آرامش و کسب الهام در نظر بگیرید.

7.نواختن ساز موسیقی

جادویی خاص در خلق موسیقی نهفته است. شکلی از خود-ابرازی است که واژگان را تعالی می‌بخشد و مستقیم روح را لمس می‌کند. احتمالا برای همین است که افرادی که ساز می‌زنند معمولا زندگی شادتری دارند. فرقی نمی‌کند چه سازی، از گیتار، تا پیانو تا سازهای محلی، همه می‌توانند جنبه درمانی نیز داشته باشند. موسیقی یک تولیدی خلاقانه برای احساسات است و می‌تواند حس عمیق رضایتمندی ایجاد کند.

یادگیری ساز موسیقی روشی برای به چالش کشیدن خود برای رشد است. این کار نیازمند صبوری، نظم و استقامت است.

8.مدیتیشن و ذهن‌آگاهی

شادی در عمیق خود اغلب ناشی از حاضر بودن در زمان حال و در صلح بودن با لحظه اکنون است. اینجا نقطه‌ای است که تمرین مدیتیشن و ذهن‌آگاهی به کمک‌مان می‌آید. مدیتیشن به صورت منظم می‌تواند به کاهش استرس، افزایش تمرکز و ارتقاء حس رفاه منجر شود. این کار امکان آرامش و سکوت ذهنی را از طریق تمرکز روی تنفس فراهم می‌کند. ذهن‌آگاهی تشویق‌تان می‌کند که به طور کامل روی لحظه اکنون تمرکز کنید. ذهن‌آگاهی یعنی ستایش حالا و اینجا، بدون نگرانی درباره گذشته و آینده و بدون قضاوت. این تمرین‌ها صرفا سرگرمی نیستند بلکه ابزار قدرتمندی هستند برای کشت شادی.

سخن آخر: شادی شخصی است

در پایان، شادی عمیقا سفری شخصی و فردی است. قرار نیست که شما با قالب آدم‌های دیگر یا مواردی که در این فهرست گفته شد، شادی باشید. شاید باید مسیر خودتان را برای شاد بودن خلق کنید. این 8سرگرمی معمولا در میان افراد شاد رایج است، اما ممکن است شما نیز نسخه متفاوتی برای شادی داشته باشید. اگر وقت بگذارید و تأمل کنید، نسخه شادی را برای خودتان پیدا می‌کنید. امتحان کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها