خواص شگفت انگیز گوشت شتر برای کودکان

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.6 دقیقه

دلگرم نوشت: گوشت شتر دارای مقادیر بالای کلسیم و فسفر است که این دو ماده برای کودکان در سن رشد لازم هستند. علاوه بر این برای کودکانی که تحرک بالایی دارند مصرف گوشت شتر به دلیل داشتن کالری بالا و ایجاد انرژی زیاد توصیه می‌ شود.

خواص و فواید گوشت شتر برای کودکان چیست؟

همانطور که می دانید گوشت شتر یکی از کم چرب ترین و سالم ترین نوع گوشت های قرمز محسوب می شود. خواص شگفت انگیز گوشت شتر برای کودکان مثال زدنی است؛ زیرا چربی و کلسترول پایین گوشت شتر را برای افزایش و ارتقای سلامتی و رشد و نمو کودکان مناسب نموده است.

عملکرد درست ذهن کودک و سیستم ایمنی او، در گرو مصرف موادی است که دارای آهن و مواد معدنی باشد. فقدان گوشت و محصولات حیوانی روند رشد کودکان را متوقف می کند و رشد مغزی و فیزیکی را در آنها کند می سازد. از این رو لازم است مربیان و والدین نسبت به کیفیت برنامه غذایی کودک توجه کافی داشته باشند.

گوشت شتر از جمله پروتئین های مغذی است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس و در بعضی شهرهای ایران طرفداران زیادی دارد. از خواض شگفت انگیز گوشت شتر برای کودکان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

گوشت شتر باعث تقویت قوای بدن کودک شده و استقامت بدن او را افزایش می دهد. دلیل این امر میزان بالای ویتامین موجود درگوشت شتر است.

گوشت شتر به دلیل داشتن کلسیم و فسفر زیاد برای افرادی که از درد و مفاصل رنج می برند بسیار مفید و اثر بخش است.

1

گوشت شتر سرشار از ویتامین B و ویتامین A است که باعث حفظ سلامت پوست و سلول های غشای مخاطی انسان می شود. مزیت دیگر ویتامین A این است که مانند آنتی اکسیدان عمل می کند و از سلول های بدن در برابر بیماری ها محافظت می کند.

در بدن ویتامین B برای تبدیل کربوهیدرات به قند مورد نیاز است. کمبود این ویتامین ها منجر به اضطراب، استرس و افسردگی می شود بنابراین گوشت شتر که منبع غنی از ویتامین B است برای پیشگیری از این بیماری های مناسب است.

با توجه به کمبود مقدار چربی موجود در گوشت شتر بهتر است که این گوشت به عنوان یک پروتئین رژیمی برای کودکان شناخته می شود.

گوشت شتر منبع غنی از آهن برای کودکان است. آهن ارتباط مهمی با میزان هموگلین خون دارد که کمبود آن خطر ریسک به کم خونی را افزایش می دهد. به همین دلیل، به افراد مبتلا به کم خونی توصیه می شود حتما مصرف این گوشت را در لیست تغذیه خود قرار دهند.

ترکیبات موجود در گوشت شتر از بسیاری از اختلالات رشد جنین جلوگیری کند.

گوشت شتر می تواند درد سیاتیک، تب فصلی و درد شانه را درمان کند.

1

مضرات گوشت شتر

همانطور که استفاده به اندازه و اصولی از هز کدام از نعمات خدا باعث سلامتی می شود، افراط در استفاده از آنها باعث بیماری خواهد شد. گوشت شتر نیز با توجه به خواض شگفت انگیزی که برای کودکان دارد نباید به صورت افراطی استفاده شود.

کوهان شتر سارشار از چربی خاص است.

زیاده روی در مصرف آن برای افراد با چربی خون بالا بسیار مضر است. گوشت شتر در اکثر نقاط به صورت فله ای توزیع می شود. بنابراین در هنگام خرید آن توجه کنید که ظاهر گوشت لزج، مترشح و چسبنده نباشد و عضلات سفت و قوام طبیعی داشته باشند.

علت دیر پز بودن گوشت شتر

گوشت شتر های کم سن و سال که بین 1 تا 3 ساله هستند از جهت نرمی، بو و طمع شبیه گوشت گوساله است. اما دلیلی که باعث شده است مردم گمان کنند این گوشت دیرپز است، استفاده از گوشت شتر پیر است. هر چه سن شتر بالا برود پیوند بین بافت ها بیشتر شده و برای پخت به حرارت بیشتری هم نیاز دارد. ناگفته نماند که گوشت شتر پیر برای سرخ کردن مناسب نیست؛ زیرا کلاژن آن باعث می شود که در حین سرخ کردن ناپز بماند.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها