گرما در این ییلاق‌ها اصفهان معنی ندارد!

در گرمای تابستان هیچ چیز بهتر از این نیست که بتوانید از شهر مرکزی و گرم اصفهان برای استراحت به یک منطقه خنک و مفرح بروید.

شناسه خبر: ۴۱۱۰۰۹
گرما در این ییلاق‌ها اصفهان معنی ندارد!

راهنماتو- مردادماه هم به دهه‌ی سوم خودش رسیده و گرما باعث شده تا بسیاری از افراد از زیر باد کولر جُم نخورند اما مگر این فصل از سال چند بار تکرار می‌شود؟ بهتر نیست تا فرصت داریم سری‌ به ییلاقات اصفهان بزنیم و از هوای بی‌نظیر لذت ببریم؟! پس برای آشنایی با این مکان‎‌های جذاب و دیدنی، در ادامه همراه ما باشید.

به گزارش راهنماتو، گرما بسیاری از افراد را در طی فصل تابستان از محل زندگی همیشگی خود به جاهایی خنک‌تر می‌کشاند و از این بین، کجا بهتر از ییلاق‌های اطراف شهری که در آن زندگی می‌کنید؟

اصفهان یکی از شهرهای مرکزی و خشک ایران به شمار می‌آید اما در حاشیه‌ی آن می‌توانید روستاها و جاذبه‌هایی را پیدا کنید که هم دمای مناسبی دارند و هم می‌توان در آن‌ها به تفریح و گذراندن اوقات فراغت پرداخت.

1. پارک کوهستانی صُفّه، کوه دوست‎داشتنی اصفهان

1

یکی از چیزهایی که اصفهانی‌ها به آن علاقه دارند، کوهی است که می‌توانید آن را از داخل شهر مشاهده کنید و به آن صفه می‌گویند. این کوه که در دل یک محوطه‌ی سرسبز قرار گرفته، هم دمای مناسبی دارد و هم با برخورداری از بافت سرسبز، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای گذراندن یک آخرهفته‌ی آرام باشد.

در این محدوده، چند چشمه‌ هم واقع شده که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و بعد از آن هم می‌توانید در مجموعه‌های گردشگری که در همین ناحیه احداث شده‌اند، به پیاده‌روی بروید، بولینگ بازی کنید، از حیوانات باغ‌وحش دیدن کنید یا سوار تله‌کابین شوید.

برای رفتن به پارک کوهستانی صُفّه کافی است تا از هر نقطه شهر اصفهان به سمت جنوب حرکت کنید؛ این منطقه همچنین با مترو و تاکسی هم قابل دسترسی است.

2. گلستانکوه، دشت‌ گل‌ها در میانه‌ی کویر

1

دیدن این همه گل و گیاه و سرسبزی در دشتی که با مناطق خشک و گرم احاطه شده، کمی سخت است اما باورکنید که گلستان‌کوه به لاله‌های واژگونش شهرت دارد!

آب و هوای بی‌نظیر و پوشش گیاهی آن هم باعث شده میزبان بسیاری از گونه‌های جانوری خاص باشد؛ تا حدی که این ناحیه را به‌عنوان منطقه‌ی "شکار ممنوع"، تحت حفاظت قرار داده‌اند.

در نزدیکی این محدوده هم یک دهکده‌ گردشگری احداث شده که می‌توانید در آن اقامت کنید و از آرامش این دشت شگفت‌انگیز بهره‌مند شوید.

برای رفتن به گلستانکوه باید جنوب خوانسار بروید که در 150 کیلومتری اصفهان قرار گرفته است.

3. طامه، روستایی فرو رفته در مه

1

از آنجا که روستای طامه در یک دره -در کوه‌پایه‌های کوه کرکس- واقع شده، در فصول سرد در مه فرو می‌رود. موقعیت این روستا باعث شده تا اطراف آن پر از گل‌های وحشی و گیاهان سرسبز باشد و از طرفی هم وجود دو دره به نام‌های "پاپول" و "پاکدارا" در اطراف این روستا، چند آبشار زیبا را برای آن به ارمغان آورده است. این را هم بگوییم که در این منطقه بسیاری از گیاهان با مصرف دارویی یا ادویه هم می‌رویند که از بین آن‌ها می‌توانیم به کتیرا و آویشن اشاره کنیم.

برای رفتن به روستای طامه باید در مسیر بین اصفهان و کاشان، از شهر نطنز 7 کیلومتر به سمت جنوب غربی بروید.

4. چشمه مرغاب عسگران، برای عاشقان کوه‌نوردی

1

اگر کوه‌نوردی را دوست دارید، این محل تفرجگاه مناسب شماست!

چشمه مرغاب را کوهی به نام دالان‌‌کوه در بر گرفته و سرمنشاء آن، چند چشمه‌ی مختلف بوده تا چشمه مرغاب را به بزرگترین رود تامین‌کننده‌ی آب "زاینده‌رود" تبدیل کند. گردشگران معمولا برای کوه‌نوردی در دالان‌کوه یا استراحت به این منطقه سر می‌زنند اما این را در نظر داشته باشید که بسیاری از نقاط این منطقه هنوز دست‌نخورده است و از خدمات گردشگریِ چندانی برخوردار نیست. بنابراین، با خودتان وسایل مناسب به همراه داشته باشید؛ هرچند که آلاچیق‌هایی برای اقامت شبانه گردشگران هم درنظر گرفته شده است.

برای رفتن به چشمه مرغاب عسگران، لازم است تا از جاده نجف‌آباد به تیران حرکت کنید تا به قلعه‌ ناظر برسید؛ پس از آن مسیر مشخص شده است.

5. باغ بهادران اصفهان، دنج و باصفا

1

اگر می‌خواهید در دل اصفهان، حال و هوای شمال کشور را تجربه کنید، باغ بهادران همان جایی است که باید به آن سر بزنید!

این منطقه را به نام‌های دیگری از جمله باغ وردان، باغ باباداران، باغ بادران و باغ ذران هم می‌شناسند اما این شهر کوچک از توابع آذران، با قرارگیری در کنار زاینده‌رود به یک بهشت کوچک تبدیل شده است. علاوه‌بر این می‌توانید به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیگری مانند قلعه چهاربرج یا قلعه کافر هم

که در نزدیکی این منطقه واقع شده، سر بزنید.

اگر هم اهل تفریحات تابستانی هستید، می‌توانید در این منطقه به سوارکاری، دوچرخه‌سواری و آفرود بپردازید.

برای رفتن به باغ بهادران، باید به 60 کیلومتریِ جنوب غربی اصفهان بروید.

6. روستای هونجان، قدیمی و سرسبز

1

این روستای جذاب، ترکیبی است از خانه‌های قدیمی که در میان طبیعتی فوق‌العاده جا خوش کرده‌اند. همین موضوع باعث شده تا این منطقه به یک محل خاص برای افرادی تبدیل شود که می‌خواهند در گرمای تابستان، چند روزی را در آرامش بگذرانند.

همچنین روستای هونجان در فصل بهار میزبا کوچ‌نشینان و سیاه‌چادرهایی است که برپا می‌کنند. در ضمن، اگر به کوه‌نوردی علاقه دارید هم می‌توانید در دو کوه "علی جوق" و "ایزد خواست" به سرگرمی محبوبتان بپردازید.

برای رفتن به روستای هونجان، لازم است تا به شهرستان شهرضا در 22 کیلومتری جاده‌ی اصلی اصفهان به شیراز سفر کنید.

شما چه مناطق گردشگری دیگری را در اطراف اصفهان می‌شناسید که می‌توان تابستان را در آنجا گذراند؟ اگر می‌شناسید، آن‌ را در قسمت کامنت‌ها برای دیگر خوانندگان هم به ‌اشتراک بگذارید.

نظرات