آیا خرید مسواک برقی مقرون به صرفه است؟

مسواک های برقی را می توان از محبوب ترین محصولات بهداشت و دندان دانست. در این مقاله به معرفی مسواک برقی می پردازم:

شناسه خبر: ۳۴۸۷۵۴
آیا خرید مسواک برقی مقرون به صرفه است؟

راهنماتو -مسواک برقی تا سالها پیش کالایی لوکس محسوب می شد که بسیاری از افراد حتی نمی دانستند چیست اما این روزها که توجه به بهداشت دهان و دندان بسیار افزایش یافته و انواع محصولات بهداشت دهان و دندان در بازار وجود دارد، خرید یک مسواک برقی چندان عجیب نیست.

به گزارش راهنماتو ، روشهای مختلفی در مورد بهترین شیوه مسواک زدن و بهداشت دهان و دندان وجود دارد. برخی افراد عاشق مسواک های دستی عادی هستند، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند مسواک برقی راه حلی برای تمام مشکلات دهان و دندان است. پس مسواک برقی یا دستی کدام بهتر است؟ من ویژگی های هر دو نوع برس را بررسی و مقایسه می کنم و کمک می کنم تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب است.

مسواک برقی در مقابل مسواک دستی: کدام بهتر است؟

در دامه چند فاکتور وجود دارد تا بفهمید کدامیک بهتر عمل می کند، مسواک برقی یا مسواک دستی:

کار کرد

مسواک های برقی دارای سر چرخان یا نوسانی هستند که به حذف پلاک و باکتری از روی دندان شما کمک می کند. از سوی دیگر، مسواک‌های دستی برای تمیز کردن دندان‌ها به حرکت مسواک زدن شما متکی هستند. همچنین، شما باید با مسواک برقی در مقابل مسواک دستی، حداقل فشار را به دندان های خود وارد کنید.

اثربخشی در برابر پلاک و لکه دندان

مسواک های برقی نسبت به مسواک های دستی در از بین بردن پلاک و باکتری ها از روی دندان ها موثرتر هستند. با رعایت بهداشت دهان و دندان، دندان های خود را برای مدت طولانی تری حفظ خواهید کرد. مسواک های برقی در از بین بردن لکه ها از روی دندان های شما کارآمدتر هستند که می تواند آنها را سفیدتر و درخشان تر نشان دهد.

قابلیت سفارشی سازی مسواک زدن

مسواک های برقی با تنظیمات و حالت های مختلفی عرضه می شوند، بنابراین می توانید تجربه مسواک زدن خود را مطابق با نیازهای خود سفارشی سازی کنید. به عنوان مثال، اگر دندان های حساسی دارید، می توانید از حالت ملایم تری روی مسواک برقی خود استفاده کنید که با مسواک دستی این گزینه را نخواهید داشت.

مقرون به صرفه بودن

اگرچه مسواک های برقی ممکن است در ابتدا هزینه ای غیر ضروری به نظر برسند، اما در دراز مدت مقرون به صرفه تر هستند. این به این دلیل است که آنها معمولا عمر باتری طولانی دارند، نیاز به نگهداری کمتری دارند و نتایج بهتری به شما می دهند. همچنین، به جای دور ریختن کل بدنه مسواک(مانند مسواک دستی)، فقط باید سر مسواک برقی را پس از 3 ماه طبق توصیه متخصصان دندانپزشکی تعویض کنید.

تایمرهای داخلی

اکثر مسواک‌های برقی دارای تایمرهای داخلی هستند که به شما هشدار می‌دهند. به ویژه زمانی که (دو دقیقه) توصیه شده مسواک زده‌اید. این فرایند به شما کمک می کند دندان های خود را برای مدت زمان توصیه شده مسواک بزنید و به بهداشت دهان و دندان خود، بهتر برسید.

تاثیر بر روی الگوی مسواک زدن

مطالعات نشان می دهند که در مقایسه با مسواک‌های دستی، مسواک‌های برقی الگوهای متمرکز مسواک زدن را تشویق می‌کنند که برای سلامت دهان و دندان شما عالی است. این به این دلیل است که با مسواک برقی، احتمال کمتری وجود دارد که هنگام مسواک زدن، نواحی مختلف دندان را از دست بدهید.

آیا استفاده از مسواک برقی به جای مسواک دستی خطراتی دارد؟

هیچ خطری در ارتباط با استفاده از مسواک برقی وجود ندارد. مسواک های برقی در واقع ایمن هستند و به شما این امکان را می دهند تا با تنظیمات حالت های مختلف، نیازهای مسواک زدن خود را مطابق با راحتی خود تنظیم کنید. مسواک برقی با گذشت زمان باعث می شود دندان های سالم‌تری داشته باشید.

چرا باید مسواک دستی را به مسواک برقی ارتقا دهید؟

اگر مسواک زدن به مدت دو دقیقه توصیه شده در هر بار مسواک زدن برایتان مشکل است، یا اگر در رسیدن به تمام نواحی دهان خود مشکل دارید، ممکن است به یک مسواک برقی نیاز داشته باشید. همچنین اگر دندان های حساس دارید، مسواک برقی گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

جمع بندی

اگر بخواهم برایتان جمع بندی کنم باید بگویم که مسواک برقی یک گزینه عالی برای خرید است. در پایان، مسواک های برقی قطعاً از نظر بهداشت دهان و دندان یک پله بالاتر از مسواک های دستی هستند.

بنابراین، آیا مسواک های برقی بهتر از مسواک های دستی هستند؟ پاسخ یک بله بزرگ است! مسواک برقی ها در از بین بردن پلاک و باکتری از روی دندان شما موثرتر هستند، استفاده از آنها راحت تر است و دارای تایمرهای داخلی هستند که به شما کمک می کنند برای مدت زمان توصیه شده مسواک بزنید. علاوه بر این، آنها در دراز مدت مقرون به صرفه تر هستند، زیرا فقط باید هر چند ماه یک بار سر مسواک را تعویض کنید. اگر به دنبال یک مسواک برقی هستید که برای نیازهای شما مناسب باشد، حتماً یک برند معتبر را انتخاب کنید تا در صورت بروز هر مشکلی از خدمات پس از فروش استفاده کنید.

یک نکته مهم دزگر هم وجود دارد، مسواک برقی راه حلی است که برای حفط سلامت دندان ها مناسب است و اگر دندان درد یا عفونت دهان و دندان دارید مسواک برقی معجزه نمی کند و باید حتما به یک متخصص دندانپزشک مراجعه کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها