راز یه کباب تابه‌ای محشر اینجاست! ترفندشو یاد بگیر!

آیا شما هم از عاشقان کباب تابه‌ای هستید؟ اگر می‌خواهید میزان عشقتان به کباب تابه‌ای بیشتر شود همین دستور را امتحان کنید!

شناسه خبر: ۳۹۲۲۰۶
راز یه کباب تابه‌ای محشر اینجاست! ترفندشو یاد بگیر!

راهنماتو- «این غذارو هرچی می‌خورم سیر نمی‌شم که! محشره!»

آیا شما هم از عاشقان کباب تابه‌ای هستید؟ آیا وقتی بوی کباب تابه‌ای به مشامتان می‌رسد از خود بیخود می‌شوید؟! آیا با خوردن آن اصلا احساس سیری نمی‌کنید و هی دوست دارید بشقاب به بشقاب از آن میل کنید؟! آیا تا این حد دوستش دارید؟! کار خوبی می‌کنید چون کباب تابه‌ای یک غذای معرکه‌ است که به حق اینقدر محبوب است!

به گزارش راهنماتو، از همین لحظه تمام دستورهای کباب تابه‌ای که در ذهنتان دارید را دور بریزید که این روش پخت را هرگز تجربه نکرده‌اید! اگر می‌خواهید میزان عشقتان به کباب تابه‌ای بیشتر شود همین مدل را امتحان کنید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
گوشت چرخکرده

400 گرم

پیاز

2 عدد

کره آب شده

25 گرم

زعفران دم کرده غلیظ

به میزان سخاوت شما!

آب پیاز

به اندازه دو پیازی که دارید!

برنج

3 پیمانه

نمک، فلفل سیاه، سماق و پودر سیر

به میزان لازم

0

طرز تهیه:

پیازها را پوست بگیرید و ریز رنده کنید. آب آن را بگیرید و کنار بگذارید. حواستان باشد آب پیاز را لازم دارید پس آن را دور نریزید چون همین نکته از رازهای محشر شدن این کباب تابه‌ای است! پیاز و گوشت چرخکرده را با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر خوب با هم مخلوط کنید و ورز بدهید. بعد از این هم شما، هم مایه‌ی گوشتی باید استراحت کنید! نیم ساعت گوشت را داخل یخچال بگذارید کافی است.

شما هم در این فاصله پلو را آماده کنید! به صورت کته یا آبکشی دیگر میل خودتان است. دست به کار شوید!

بعد از اینکه گوشت را از یخچال بیرون آوردید تابه مناسب را انتخاب کرده و گوشت را کف آن پخش کنید. با دست خوب تمام قسمتها را فشار بدهید تا سطح آن صاف بشود. با کفگیر یا قاشق برش‌های کباب را مشخص کنید که بعد از پخت به راحتی بتوانید آنها را برگردانید.

آب پیاز را که نگه داشته بودید در یک ظرف بریزید و به همراه زعفران و کره ذوب شده هم بزنید و حالا روی کباب بریزید! به به! نکته کلیدی همین است که فوت کوزه‌گری این غذای خوشمزه است. در تابه را بگذارید تا کباب با آب پیاز و زعفران و کره بپزد و آبش کشیده شود. بعد کباب را برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود.

مقداری گوجه هم سرخ کنید تا در کنار پلو با کباب میل کنید و لذتش را ببرید. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها