این کوکی شکلاتی ۱۰ دقیقه‌ای حاضر می‌شه! دست به کار شو!

برای اینکه هم سرتان گرم شود و هم در هزینه‌های خانه صرفه‌جویی کنید و نکته سوم هم اینکه هنر خودتان را محک بزنید این کوکی‌ها را درست کرده و کامتان را شیرین کنید!

شناسه خبر: ۳۹۲۹۳۵
این کوکی شکلاتی 10 دقیقه‌ای حاضر می‌شه! دست به کار شو!

راهنماتو- «اصلا کسی رو داریم که کوکی دوست نداشته باشه؟ اونم شکلاتی؟!»

یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها کوکی شکلاتی است که در دل پیر و جوان جا دارد!

به گزارش راهنماتو، برای اینکه هم سرتان گرم شود و هم در هزینه‌های خانه صرفه‌جویی کنید و نکته سوم هم اینکه هنر خودتان را محک بزنید این کوکی‌ها را درست کنید و کام خودتان و اهالی منزل را شیرین کرده و لذتش را ببرید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
آرد سفید قنادی

2 پیمانه

شکر

یک پیمانه

کره

150 گرم

تخم مرغ

2 عدد

نمک

¼ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر

یک قاشق چایخوری

پودر کاکائو

2 قاشق غذاخوری

وانیل

نصف قاشق چایخوری

شکلات چیپسی

به میزان دلخواه

طرز تهیه:

با اعتماد به نفس کامل، با عشق و آرامش مطمئن باشید که کوکی شما به بهترین شکل تهیه خواهد شد و طعم بهشت خواهد داد!

اول از همه، تمام مواد را روی میز یا کانتر آشپزخانه یا در یک سینی بچینید و مقابل خودتان بگذارید. کره و تخم مرغ را از مدتی قبل‌تر از یخچال بیرون بیاورید تا به محیط هم دما بشوند.

کره را با شکر هم بزنید تا مخلوط شده و یکدست بشوند. بعد از اینکه خیالتان از ترکیب شدن کره و شکر راحت شد تخم مرغ را به میان بیاورید! آن را هم با دوستان به معاشرت رسانده و یک مایه‌ی کرم رنگ تهیه کنید.

کوکی

آرد و بیکینگ پودر و وانیل را در ظرفی دیگر مخلوط کنید و دو تا 3 بار آنها را از الک رد کرده تا بافت نرم و یک دستی داشته و اگر آرد ناخالصی دارد جدا شود. پودر کاکائو را هم به این مواد اضافه کنید تا ترکیب شما کامل شود.

مخلوط مواد خشک را به ترکیب کره و شکر و تخم مرغ اضافه کنید نمک را هم بزنید و خوب همه مواد را با لیسک یا قاشق یا همزن دستی مخلوط کنید تا کاملا یک دست بشود. مواد خشک را در چند مرحله اضافه کنید که بتوانید راحت‌تر هم بزنید و گلوله گلوله نشود.

در انتهای کار شکلات چیپسی‌ها را هم در مایه کیک بریزید و هم بزنید. اگر شکلات چیپسی در منزل ندارید از شکلات تخته‌ای یا هر نوع شکلات دیگر می‌توانید استفاده کنید فقط آنها را تکه تکه ریز خرد کنید که در کوکی‌ها قابل دیدن باشند.

فر را روشن کنید تا گرم شود. دمای فر را روی 180 درجه قرار بدهید.

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و از مواد کوکی به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و داخل سینی قرار بدهید. با فاصله کوکی‌ها را در سینی بگذارید که بعد از پخته شدن به هم نچسبند. اگر دوست دارید شکلات ها روی کار هم دیده بشوند مقداری شکلات چیپسی یا شکلات خرد شده را هم روی کوکی‌ها قرار بدهید وبا انگشت کمی فشار بدهید که به مایه کوکی بچسبند.

حدود 10 دقیقه که در فر بمانند کار پخت آنها تمام می‌شود و عطر آن خانه شما را پر خواهد کرد! چای و قهوه‌تان آماده است؟!

نکته: هنگامی که کوکی‌ها را از فر درمی‌آورید روی آنها مقداری شل است و این به معنی نپختگی آنها نیست! اشتباه نکنید! اجازه بدهید کاملا خنک بشوند و بعد آنها را از توی سینی فر بیرون بیاورید. اگر به دلیل نرمی روی کوکی آنها را بیشتر داخل فر بگذارید کوکی شما خشک و غیرقابل خوردن خواهد شد!

نظرات
پربازدیدترین خبرها