این کوکو سوخاری مرغو اصلا از دست نده! عاشقش می‌شی!

هر غذایی وقتی به صورت سوخاری آماده شود جذابیت دوچندانی دارد. کوکو سوخاری آن هم کوکوی مرغ طعمی بی نظیر دارد که برای یک وعده غذای کامل پیشنهاد فوق‌‌العاده‌ای است.

شناسه خبر: ۳۹۳۵۷۰
این کوکو سوخاری مرغو اصلا از دست نده! عاشقش می‌شی!

راهنماتو- «همیشه مرغ سوخاری بوده حالا کوکو سوخاری! به به!»

هر غذایی وقتی به صورت سوخاری آماده شود جذابیت دوچندانی دارد. کوکو سوخاری آن هم کوکوی مرغ طعمی بی نظیر دارد که برای یک وعده غذای کامل آن هم با نان پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است.

به گزارش راهنماتو، برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هم گزینه‌ی بسیار مناسبی است. بچه‌ها هم عاشق آن خواهند شد. پس معطل چه هستید؟! همین امروز آن را بپزید و از خوشمزگیش لذت ببرید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سینه مرغ

یک عدد

ران مرغ

یک عدد

سیب زمینی متوسط

2 عدد

پیاز

یک عدد

فلفل دلمه‌ای

نصف یک عدد

گوجه فرنگی بزرگ

یک عدد

سیر

3 حبه

نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا

به میزان دلخواه

سس خردل

2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ

یک عدد

آرد سوخاری

3 قاشق غذاخوری

پودر سوخاری برای سرخ کردن

به میزان لازم

کوکو سوخاری

طرز تهیه:

به به! اول از همه بگویم که این غذا چنان شما را شیفته و عاشق خودش خواهد کرد که هر هفته مهمان میز شام یا ناهارتان می‌شود!

سینه و ران مرغ را چرخ کنید یا در خردکن آنها را با هم خوب میکس کنید تا بافتی نرم و یکدست داشته باشند. حتما از ترکیب ران و سینه استفاده کنید چون باعث می‌شود چربی لازم را داشته باشد و کوکوی شما خشک نشود.

سیب زمینی‌ها را هم بعد از شست‌وشو و پوست گیری به صورت متوسط رنده کنید و آب آن را بگیرید. آب سیب زمینی یکی از دلایلی است که باعث می‌شود کوکو یا کتلت‌های شما بوی زهم بگیرد، پس حتما این کار را انجام بدهید و آب آنها را دور بریزید.

پیاز را هم پوست گرفته و ریز رنده کنید، آب پیاز را هم بگیرید تا کوکوی شما وا نرود!

گوشت چرخ‌شده‌ی مرغ را به همراه سیب زمینی رنده شده و پیاز رنده شده و آب گرفته، فلفل دلمه‌ای و همچنین گوجه فرنگی رنده شده داخل یک ظرف بریزید، نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا را هم به آن اضافه کنید. سیرهای نازنین را هم ریز رنده و له کنید و داخل این مواد بریزید. سس خردل را به همراه آرد سوخاری و تخم مرغ به مایه گوشتی اضافه کنید و مواد را خوب ورز بدهید. اگر مایه شما شل است می‌توانید 2-3 قاشق دیگر آرد سوخاری هم داخل آن بریزید. بعد از اینکه خیالتان از ترکیب مواد راحت شد آن را به مدت نیم ساعت برای استراحت در یخچال قرار دهید.

بعد از گذشت این مدت، ماهیتابه را روی شعله گاز قرار داده و داخل آن روغن بریزید تا خوب داغ شود. از مایه کوکو به اندازه دلخواه بردارید و در کف دستتان به آن شکل بدهید. کوکوی بالقوه را داخل پودر سوخاری بزنید و هر دو طرف آن را خوب به پودر آغشته کنید و در روغن قرار بدهید. هنگام سرخ کردن کوکوها حرارت گاز باید خیلی ملایم باشد تا مغزپخت بشوند و زود نسوزند. بعد از اینکه هر دو طرف کوکوها را به خوبی سرخ کردید آنها را روی پد جذب روغن یا دستمال کاغذی مخصوص آشپزخانه قرار بدهید و بعد با نان باگت یا هر نان دلخواه دیگر نوش جان بفرمایید. در کنار آن از سالاد، زیتون و سس مورد علاقه‌تان استفاده کنید تا طعم لذیذ آن چندبرابر شود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها