با این ترفندا خورش بامیه شما محبوب دل همه می‌شه!

راهنماتو برای شما فوت و فن‌های خورش بامیه را گردآوری کرده است، با خیال راحت از آنها بهره بگیرید و بدانید که به زودی خورش شما محبوب دل همگان خواهد شد!

شناسه خبر: ۳۹۵۰۲۴
با این ترفندا خورش بامیه شما محبوب دل همه می‌شه!

راهنماتو- «بامیه‌های من خیلی بدمزه می‌شه! خودمم رغبت نمی‌کنم بخورم!»

درست کردن خورش‌های مختلف نیاز به این که شما آشپز حرفه‌ای باشید و در نوع خودتان کدبانوگری بلد باشید ندارد! فقط باید یک سری ترفند و نکته را بدانید و خوب رعایت کنید تا همه غذاهایتان درجه یک بشود و هر کسی از آنها میل کند دستور پختشان را بگیرد! باور نمی‌کنید؟! خب این بامیه را با این شیوه و فوت و فن‌ها تهیه کنید تا به این باور برسید! مشکلی نیست!

به گزارش راهنماتو، ما در راهنماتو برای شما این فوت و فن‌ها را گردآوری کرده‌ایم، با خیال راحت از آنها بهره بگیرید و بدانید که به زودی خورش بامیه‌ی شما محبوب دل همگان خواهد شد!

  • برای لعاب دار شدن خورش بامیه اولین کاری که باید بکنید استفاده از پیازداغ زیاد است! پیاز داغ شما باید به صورت ریز خرد شده یا رنده شده باشد! این مدل پیاز به لعاب دار شدن و قوام آمدن خورشتان کمک زیادی خواهد کرد. این نکته را یادتان نرود!
  • برای اینکه هرکسی خورش بامیه شما را دوست داشته باشد سیر را حذف نکنید! استفاده از پودر یا گرانول سیر، حریره سیر یا سیر تازه فرقی ندارد. مهم این است که همراه با تفت دادن پیاز و سرخ شدن آنها سیر را هم به میدان بیاورید!
  • دارچین را به عنوان یک برگ برنده در این خورش در نظر بگیرید. می‌توانید چوب دارچین داخل خورش بیندازید و در انتها آن را دربیاورید، استفاده از پودر دارچین هم مشکلی ندارد، فقط زیاد پودر دارچین نریزید چون رنگ خورش شما را تیره خواهد کرد.
  • یکی دیگر از رازهای لعاب دار شدن خورش بامیه همین جاست! استفاده از پوره گوجه فرنگی را فراموش نکنید. نه اینکه رب را حذف کنید، بلکه پوره گوجه فرنگی هم استفاده کرده و اجازه بدهید خوب تفت بخورد تا آب آن تبخیر شود و به همراه رب سرخ شده تا رنگ آنها عوض شود.
  • بامیه قلب این خورش است! هنگام پاک کردن بامیه آنها را از ته نزنید! این کار باعث می‌شود مواد لزج بامیه داخل خورش بشود و زیبایی آن را بگیرد. پس این نکته را موقع پاک کردن بامیه به خاطر داشته باشید. بامیه‌های آماده و بسته بندی هم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارند که می‌توانید از آنها کمک بگیرید.
  • زعفران یکی از چاشنی‌هایی است که این خورش را فوق‌العاده خوشمزه، خوش عطر و خوشرنگ می‌سازد. حتما با سخاوت از زعفران استفاده کنید!
  • بامیه‌ها را حتما قبل از اضافه کردن به خورش سرخ کنید. این کار باعث می‌شود حین پختن وا نروند.
  • یکی دیگر از رازهای خوشمزگی این خورش استفاده کردن از آبغوره است. طعم خوش این خورش با آبغوره دو چندان که نه، صدچندان خواهد شد. حتما به اندازه و کافی از آن استفاده کنید.
  • برای اینکه خورشی حرفه‌ای داشته باشید یک ربع پایانی طبخ آن، بامیه‌های سرخ شده را اضافه کنید.
نظرات
پربازدیدترین خبرها