«پاتلیجان» یه غذای ترکیه‌ای خیلی ساده و سریع در انتظار شماست!

آنجا که غذاهای ترکیه‌ای با سلیقه ما ایرانیها هماهنگی زیادی دارند این بار با «پاتلیجان» آمده‌ایم که بخشی مواد اولیه آن تا حدودی شباهت به میرزا قاسمی خودمان دارد.

شناسه خبر: ۳۹۵۳۵۳
«پاتلیجان» یه غذای ترکیه‌ای خیلی ساده و سریع در انتظار شماست!

راهنماتو- «یه غذای ترکیه‌ایمون نشه؟! کیفشو ببریم؟!»

از آنجا که غذاهای ترکیه‌ای با سلیقه ما ایرانی‌ها هماهنگی زیادی دارند این بار با «پاتلیجان» آمده‌ایم که بخشی مواد اولیه آن تا حدودی شباهت به میرزا قاسمی خودمان دارد! البته فقط به شباهت اکتفا نکنید، از نظر مزه دنیایی تفاوت در خود جای داده است!

به گزارش راهنماتو، این غذا خوشمزگی خاص خود را دارد و بهتر است بیشتر از این در مورد خصوصیاتش صحبت نکنیم چون وقت آن رسیده است که میلش کرده تا خودش با شما صحبت کند!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
بادمجان کبابی

2 عدد

گوشت چرخکرده

250 گرم

پیاز متوسط

یک عدد

سیر

2 حبه

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری سرخالی

پنیر خامه‌ای

یک قاشق غذاخوری سرپر

پیازچه

5 شاخه

ماست چکیده ترش

به میزان لازم

سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس خلالی

به میزان لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، سماق و پودر تخم گشنیز

به میزان لازم

طرز تهیه:

برای درست کردن این غذای سنتی ترکیه‌ای اول نیت کنید که یک غذا با چاشنی عشق و سلامتی بپزید و بعد دست به کار شوید!

بادمجان‌ها را به هر روشی که صلاح می‌دانید و برایتان راحت است کبابی کنید. روی گاز یا داخل فر فرقی نمی‌کند وقتی کمی خنک شدند پوست آنها را بکنید و ساطوری و ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کنید. در مقداری روغن پیاز را سرخ کنید تا کمی فقط کمی، رنگ آن عوض شود. گوشت چرخکرده را به معاشرت با پیاز برسانید و در همین زمان نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، سماق و پودر تخم گشنیز را هم با مواد اضافه کنید و تفت بدهید تا عطر ادویه‌ها رها شود و به گوشت و پیاز بوی دلچسبی ببخشد. 2 حبه سیر را هم له کنید و به ضیافت طعم‌ها دعوت کنید. رب گوجه فرنگی هم باید به مواد اضافه شود و 2-3 دقیقه تفت بخورد تا رنگ قشنگی باز شود. بادمجان‌های ساطوری شده یادمان نرود!؟ الان وقت آن رسیده است که آنها را به میدان بیاورید و در کنار بقیه مواد قرار بدهید. ترکیب ایده‌آلی به نظر می‌رسد، نه؟! پنیر خامه‌ای یکی از اجزای اصلی طعم دهنده به این غذاس، آن را فراموش نکنید؟! آن را هم بعد از اضافه کردن در حدی که خوب با همه مواد ترکیب شود تفت بدهید. در آخر نوبت پیازچه‌های ریز خرد شده است. کمی که عطر پیازچه هم بلند شد دیگر زیر گاز را خاموش کنید.

سیب زمینی‌ها را هم در همین حین که مواد غرق دوستی و رفاقت با یکدیگر هستند خلالی ریز خرد کنید و در روغن سرخ کرده یا اگر دوست دارد چیپس خلالی شده را جایگزین آن کنید، فرقی ندارد.

برای سرو این غذا ابتدا در کف ظرف مخصوصتان ماست بریزید و آن را پخش کنید، از مواد گوشت و بادمجان بر رویش قرار دهید و دوباره ماست را به عنوان لایه بعد روی آن بگذارید و کمی پاپریکا بپاشید و دیگر وقت تعامل با این غذای خوشمزه رسیده است! به سادگی تهیه می‌شود و به همان سادگی هم دل شما را خواهد برد! نوش جان کنید و از طعم خوش آن لذت ببرید. یادتان نرود آن را در برنامه همیشگیتان بگنجاید!

نظرات
پربازدیدترین خبرها