کیک چای و دارچین آرامش رو به خونه شما میاره! فر هم لازم نداره!

وقتی کیک خانگی در منزل باشد حال اهل خانه هم همیشه روبه راه خواهد بود! خانه بوی عشق و آرامش می‌گیرد! اگر کیک شما چای و دارچین باشد که دیگر نورعلی نور خواهد شد!

شناسه خبر: ۳۹۵۵۵۰
کیک چای و دارچین آرامش رو به خونه شما میاره! فر هم لازم نداره!

راهنماتو- «کم چای می‌خوریم؟! حالا کیکمونم چای باشه؟! بله! امتحانش کن تا همیشه مشتری بشی!»

در ابتدا بگویم که با کیک خیلی خوبی روبه رو هستید! یک کیک آسان، با مواد دم دستی، بدون نیاز به فر! دیگر چه می‌خواهید؟! دست به کار شوید و راه بهانه‌ها را به روی خودتان ببندید! درست کردن کیک و پخش شدن عطر آن در منزل یکی از انگیزه‌ها و زیبایی‌های زندگی است! باور کنید!

به گزارش راهنماتو، وقتی کیک خانگی در منزل باشد حال و هوای اهل خانه هم همیشه روبه راه خواهد بود! خانه بوی عشق و آرامش می‌گیرد! اگر کیک شما کیک چای و دارچین باشد که دیگر نورعلی نور هم خواهد شد! تنبلی را کنار بگذارید و مواد لازم را تند، زود، سریع آماده کنید! احسنت بر شما!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
تخم مرغ

3 عدد

آرد

2 لیوان

شکر

یک لیوان

چای تازه دم شده

نصف لیوان

روغن مایع

نصف لیوان

پودر دارچین

2 قاشق مرباخوری

بیکینگ پودر

2 قاشق مرباخوری

وانیل

به اندازه نوک قاشق چایخوری

پودر کاکائو به دلخواه

یک قاشق غذاخوری

کیک چای

طرز تهیه:

مرحله اول تمام کیک‌ها چیست؟ چشم بسته باید بگویید! تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل و شکر در ظرفی ریخته و با همزن خوب بزنید. باید یک مایه‌ی کرم رنگ و کشدار به دست بیاید. اینکه همزن دستی استفاده می‌کنید یا همزن برقی به اختیار خودتان است، مهم فقط خروجی کار است که باید حتما کرم رنگ و کشدار باشد.

چای تازه دم شده را که بهتر است خنک شده باشد به همراه روغن مایع اضافه کنید و در حدی که مواد با هم مخلوط شوند هم بزنید. از قاشق یا لیسک یا همزن دستی استفاده کنید بهتر است. پودر دارچین و پودر کاکائو را هم در این مرحله اضافه کنید. اگر دوست دارید طعم دارچین غالب باشد بهتر است پودر کاکائو را حذف کنید ولی اگر تمایلتان بر این است که عطر کاکائو هم داشته باشد پس حتما آن را اضافه کنید.

آرد و بیکینگ پودر را دستکم 3 بار الک کنید و آرام آرام به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک شما یکدست و منسجم بشود.

قالب کیکتان را چرب کنید. شعله گاز را روشن کرده و شعله پخش کن را روی آن قرار بدهید تا خوب داغ بشود و بتواند به راحتی حرارت را به قابلمه منتقل کند. مواد کیک را داخل قالب بریزید و یکی دو ضربه به آن بزنید تا هرچه هوا و فضای خالی دارد از بین برود.

قابلمه بزرگی که قرار است نقش فر را بازی کند روی شعله پخش کن قرار بدهید. یک کاتر فلزی (پایه فلزی که بتوانید قالب را روی آن قرار بدهید و از کف قابلمه فاصله بگیرد) داخل قابلمه بگذارید و قالب کیک را روی آن گذاشته و در قابلمه را هم با فویل بپوشانید تا یک فر ساختگی و خوب داشته باشید. 50 دقیقه به این کیک زمان بدهید تا با آرامش بپزد. با یک سیخ چوبی وسط کیک را امتحان کنید اگر از مواد کیک به آن نچسبید کیک شما آماده است. اجازه بدهید خنک بشود و بعد به وسیله چاقو لبه‌های آن را از قالب جدا کنید و به آرامی کیک را برگردانید.

اگر تمایل داشتید در فر درست کنید فر را با دمای 180 درجه حدود 15 دقیقه زودتر گرم کنید و بعد قالب را داخل آن قرار بدهید. 40 تا 45 دقیقه زمان بدهید تا بپزد و در این روش هم به وسیله سیخ چوبی وسط آن را چک کنید و وقتی از پخت آن مطمئن شدید کیک را از فر بیرون بیاورید. نوش جان.

کیک بسیار خوشمزه‌ای است اگر یک بار آن را درست کنید برای همیشه به لیست کیک‌های خانگی شما اضافه خواهد شد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها