چقدر پلو و خورش؟! کشک و بادمجان دامغانی بخور ببین چقدر خوشمزه‌س!

همیشه که نباید پلو و خورش خورد! این غذای دامغانی پر فایده است! خوب نگاه کنید: کشک، گردو، بادمجان، سیر، گوجه فرنگی! هر کدام این مواد دنیایی سلامتی دارد.

شناسه خبر: ۳۹۵۷۵۱
چقدر پلو و خورش؟! کشک و بادمجان دامغانی بخور ببین چقدر خوشمزه‌س!

راهنماتو- «قبول داری غذاهای محلی یه چیز دیگست!؟»

کشکو دامغانی! درواقع همان کشک و بادمجان است که کمی شل‌تر از نسخه اصلی است و یک تفاوت دیگر هم که دارد در اضافه شدن گوجه فرنگی است! گوجه فرنگی‌ای که در بافت و رنگ آن اثری ندارد ولی در خاصیت و طعم آن چرا!

به گزارش راهنماتو، همیشه که نباید پلو و خورش خورد! این غذای دامغانی - شاهرودی پر فایده است! خوب نگاه کنید: کشک، گردو، بادمجان، سیر، گوجه فرنگی! هر کدام این مواد دنیایی سلامتی در خود جای داده است! فکر کردن و تردید بس است. نان خشک که آماده دارید؟! اگر هم ندارید تا زمان حاضر شدن غذا نان را روی شوفاژ یا داخل فر بگذارید به راحتی خشک می‌شود. این غذا به صورت تریت شده سرو می‌شود و طعم و عطر بی نظیری دارد.

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
بادمجان

3 عدد

گوجه فرنگی

5 عدد

پیاز

2 عدد

سیر

هر چقدر بیشتر بهتر!

گردو

به میزان دلخواه

نعناع خشک

2 قاشق غذاخوری

زردچوبه، پودر زیره، فلفل سیاه

به میزان لازم

کشک

به میزان دلخواه

کشکو

طرز تهیه:

بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. در یک ماهیتابه یا قابلمه بادمجان‌ها را با مقداری روغن تفت بدهید. لازم نیست سرخ بشوند فقط در حد نرم شدن کافی است. حتی اگر در تابه را بگذارید بهتر است. وقتی بادمجان‌ها خوب نرم و پخته شدند آنها را کنار بگذارید.

پیازها را بشویید، پوست بگیرید و خلالی نازک خرد کنید. آنها را هم در روغن تفت بدهید تا سبک شده و رنگشان عوض شود. نمک، فلفل سیاه و پودر زیره را هم به آن اضافه کنید. هم بزنید تا عطر آنها بلند شود. زردچوبه و نعناع خشک را هم به میان بیاورید. نعناع را زیاد سرخ نکنید که تلخ خواهد شد پس در حدود کمی تفت دادن کافی است.

گوجه فرنگی‌ها را بعد از شستشو پوره کنید. حالا این کار را به وسیله رنده انجام می‌دهید یا داخل مخلوط کن می‌ریزید فرقی ندارد. ما نیاز به پوره گوجه فرنگی دارید که در این مرحله به پیازها اضافه شوند. در تابه را بگذارید تا آب گوجه فرنگی‌ها کشیده بشود. حالا زمان خوبی برای اضافه کردن گردوهاست. گردوها را هم حتما خرد کنید، نه به اندازه‌ای که پودر شوند و نه خیلی درشت، در حد معقول و مناسب آنها را ریز کنید و به همراه بادمجان‌های پخته شده به مواد کشکو اضافه کنید.

مرحله آخر به عضو اصلی این غذا می‌رسد. کشک نازنین و پرخاصیت را با کمی آب رقیق کنید و به مواد اضافه کنید. از آنجا که این غذا باید شل و مایع باشد اگر بعد از اضافه کردن کشک باز هم میزان آب آن کم بود حتما باز هم آب جوش اضافه کنید و در ظرف را بگذارید تا جا بیفتد. در پایان هم نمک و فلفل آن را دوباره امتحان کنید و بعد از آماده شدن سرو بفرمایید. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها