غوره پلو، یه غذای اصیل و خوشمزه با طعمی که هرگز تجربه نکردی!

یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ که طعم آن برای همیشه زیر زبانتان خواهد ماند همین غوره پلوی مازندرانی است! ترکیب طعم غوره در کنار مرغ همیشه دلنشین و جذاب است!

شناسه خبر: ۳۹۶۷۷۰
غوره پلو، یه غذای اصیل و خوشمزه با طعمی که هرگز تجربه نکردی!

راهنماتو- «پلو در کنار غوره چه طعمی می‌تونه داشته باشه؟! طعم جون!»

یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ که طعم آن برای همیشه زیر زبانتان خواهد ماند همین غوره پلوی مازندرانی است! ترکیب طعم غوره در کنار مرغ همیشه دلنشین و جذاب است و کمتر کسی از آن روگردان می‌شود!

به گزارش راهنماتو، عزمتان را جزم کنید و در اولین فرصت این غذای اصیل و سنتی را تهیه کرده و طعم خوش آن را به خود و دیگر اعضای خانواده هدیه کنید!

مواد لازم:

زعفران دم کرده

به مقدار لازم

برنج

4 پیمانه

پاپریکا و پودر سیر

به مقدار لازم

زرشک تفت داده شده

نصف پیمانه

غوره

نصف لیوان

خلال پسته برای تزئین

1/3 پیمانه

لوبیا چیتی از قبل پخته شده

نصف پیمانه

فلفل سیاه

به مقدار لازم

سینه یا ران مرغ یا ترکیبی از هر دو

۵۰۰ گرم

پودر سوخاری

۲ قاشق غذا خوری

نمک و زردچوبه

به مقدار لازم

رب گوجه رقیق شده

۲ تا ۳ قاشق غذا خوری

پیاز

۱ عدد

طرز تهیه:

از آنجا که در مواد اصلی این غذا لوبیا چیتی به چشم می‌خورد بهتر است از قبل آن را خیس کرده و بپزید که زمان زیادی از شما نگیرد. از مدل کنسروی آن هم می‌توانید استفاده کنید البته حتما آب آن را به خوبی بگیرید و سس لوبیاها را هم بشویید که طعم کنسروی آن غالب نشود! پس لوبیایی لازم داریم که در نهایت پختگی قرار داشته باشد!

مرغ ما لازم است که از استخوان جدا شود و بافت کامل گوشتی داشته باشد برای اینکه می‌خواهیم آن را در مخلوط کن ریخته و میکس کنیم! می‌توانید از چرخ گوشت هم استفاده کنید. پیاز را بعد از شستشو و پوست گرفتن به مرغ اضافه کنید تا آن هم در مخلوط کن حسابی خرد بشود و طعم آن با مرغ ترکیب شده و بوی زهم مرغ را تحت تاثیر قرار بدهد! ادویه‌ها را هم به کار بگیرید.

پودر سوخاری را هم به این مواد اضافه کنید و باز هم مخلوط کنید. چیزی که مقابل شما قرار دارد یک بافت نرم و منسجم از مرغ خواهد بود! این مواد را دستکم نیم ساعت در یک ظرف دردار قرار داده و در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

در این فاصله به سراغ برنج بروید.

در یک قابلمه آب و نمک بریزید و وقتی جوش آمد برنج شسته شده را به آن اضافه کنید و به مرحله آبکش کردن که رسید این کار را انجام بدهید. برنج نباید کامل بپزد و درحد نیم پز که شد آن را آبکش کنید.

کف قابلمه را روغن ریخته و از ته دیگ دلخواهتان آن را پر کنید. حالا برنج را روی آنها بریزید و در قابلمه را ببندید و اجازه بدهید که بخار کند. بعد از اینکه بخار را در قابلمه مشاهده کردید مقداری روغن روی برنج بریزید و شعله گاز را کم کرده و چند عدد سوراخ در بافت برنج ایجاد کنید و دمکنی بگذارید تا پلوی شما دم بکشد.

دوباره به سراغ مرغ بروید!

از موادی که داخل یخچال قرار دادید به اندازه یک گردوی بزرگ بردارید و در دستتان به آن شکل داده و در یک ماهیتابه حاوی روغن که خوب هم داغ شده است آنها را سرخ کنید. به این وسیله تمام مواد گوشتی را به شکل کوفته‌های یک اندازه درآورده و سرخ کنید و کنار بگذارید.

بعد از اینکه تمام کوفته‌ها آماده شدند همه را به تابه منتقل کنید و زعفران دم کرده روی آنها بریزید و با حرارت گاز و در بسته‌ی تابه اجازه بدهید آرام بپزند و حسابی مغزپخت بشوند.

نوبت به لوبیا چیتی می‌رسد!

لوبیاها را داخل یک تابه بریزید و کمی تفت بدهید. رب گوجه فرنگی را به آنها اضافه کرده و بعد از 2-3 دقیقه تفت خوردن که خامی رب از بین رفت کوفته‌ قلقلی‌های مرغ را به همراه غوره به آن اضافه کنید و آرام آرام ترکیب کنید تا همه با هم به خوبی مخلوط شوند.

برای سرو این غذا در ابتدا توی دیس پلو بریزید و از مخلوط کوفته‌ها و لوبیا روی آن قرار داده و با زرشک و زعفران و در صورت تمایل خلال پسته تزیین بفرمایید.

یک غذای منحصربه فرد و با طعمی تکرار نشدنی پیش روی شماست. نوش جان بفرمایید!

نظرات
پربازدیدترین خبرها