تا زمستون تموم نشده این ترشی رو ۲۴ ساعته درست کن!

در فصل زمستانیم و چغندرها هنوز برای خودنمایی زمان دارند. اگر دوست دارید یخچالتان را با یک ترشی که خیلی زود آماده می‌شود پر کنید دست به کار شوید!

شناسه خبر: ۳۹۶۸۲۹
تا زمستون تموم نشده این ترشی رو 24 ساعته درست کن!

راهنماتو- «ترشی‌ای که بشه خالی خالی خورد محشره!»

ترشی‌ها کنارغذاهای فوق‌العاده‌ای هستند. هم باعث خوشمزه‌تر شدن طعم غذای شما خواهند شد و هم اینکه اشتهای شما را بیشتر می‌کنند.

به گزارش راهنماتو، در فصل زمستان هستیم و چغندرها هنوز برای خودنمایی زمان دارند. اگر دوست دارید یخچالتان را با یک ترشی که خیلی هم زود آماده می‌شود پر کنید و زینت بدهید دست به کار شوید و زمان را از دست ندهید. حتی اگر فردا مهمانی داشته باشید همین امشب که آستین‌ها را بالا بزنید هنرنمایی شما فردا برای خوردن آماده خواهد بود.

مواد لازم:

لبو

۱ کیلو گرم

شیره یا شکر

۴ قاشق غذاخوری

رب انار

۴ قاشق غذا خوری

سرکه

۲ لیوان

طرز تهیه:

اگر دقت کرده باشید مواد خاصی لازم ندارید. با سه قلم به راحتی می‌توانید یک ترشی جذاب، خوشمزه، پرخاصیت و خوشرنگ را آماده کنید و به میز و سفره مهمانیتان جلای ویژه ببخشید.

در ابتدا لبوها را خوب بشویید و پوست بگیرید و 4 قاچ کنید و در یک قابلمه حاوی آب بریزید. آب در حدی که روی لبوها را بگیرد کافی است. قابلمه را روی گاز گذاشته و اجازه بدهید با حرارت متوسط و در بسته کاملا بپزند.

بعد از پخت لبوها و مدتی که گذشت و آنها خنک شدند به شکل‌های دلخواه برش بزنید. می‌توانید از قالب‌های ویژه هم استفاده کنید. این قسمت کاملا سلیقه‌ای است و در نوع ترشی شما تفاوتی به وجود نمی‌آید.

در یک ظرف دیگر رب انار را به همراه شیره یا شکر (کاملا دلخواه) مخلوط کنید. وقتی رب انار رقیق شد سرکه را هم به آنها اضافه کنید.

یک یا چند ظرف شیشه‌ای دردار که کاملا تمیز و مهمتر از آن خشک باشند انتخاب کنید و یک لایه از لبوها را داخل آن قرار بدهید و از محلول سرکه و رب انار روی آن بریزید و کمی هم نمک اضافه کنید. به همین صورت لایه بعدی را هم قرار بدهید و روی آن را با محلول پر کنید. باید حتما توجه کنید که لبوها در محاصره محلول سرکه‌ای قرار بگیرند و روی آنها را کاملا بپوشاند. در ظرف را خوب و سفت ببندید و داخل یخچال بگذارید. ظرف 24 ساعت این ترشی جذاب آماده خواهد شد و به راحتی می‌توانید نوش جان بفرمایید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها