شیرخرمای هندی رو برای افطار ماه رمضون حتما درست کن! خیلی مقویه!

در دنیای دسرها و خوراکی‌هایی که برای افطار مناسب هستند نام‌های تکراری زیادی دیده می‌شود اما بهتر است به سراغ امتحان مزه‌های جدید بروید.

شناسه خبر: ۳۹۶۸۵۷
شیرخرمای هندی رو برای افطار ماه رمضون حتما درست کن! خیلی مقویه!

راهنماتو- «ماه رمضون باز می‌خوای دسر و خوراکای تکراری درست کنی!؟ این کارو نکن با خودت!»

اگر به تقویم دقت کرده باشید ماه رمضان در پیش است و فاصله زیادی با آن نداریم. دوباره سحر و افطار با حال و هوای خاص خودش مهمان خانه‌ها خواهد شد و برای هر وعده، مخصوصا در زمان افطار و بازگشایی روزه، نیاز به خوراکی‌های مقوی و سالم کاملا حس می‌شود و نباید از آن غافل شد.

به گزارش راهنماتو، در دنیای دسرها و خوراکی‌هایی که برای افطار مناسب هستند نام‌های تکراری زیادی دیده می‌شود اما بهتر است به سراغ امتحان مزه‌های جدید بروید. این دسر که امروز در راهنماتو برای شما انتخاب کرده‌ایم شیرخرمای هندی نام دارد و یک گزینه‌ی فوق‌العاده مقوی و خوشمزه برای افطار است. حتما آن را امتحان کنید و در مهمانی‌هایتان به صرف افطار هم آن را برای عزیزانتان تهیه بفرمایید.

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
کره

2 قاشق غذاخوری

بادام

2 قاشق غذاخوری

بادام هندی

2 قاشق غذاخوری

مغز پسته

2 قاشق غذاخوری

گردو

2 قاشق غذاخوری

پودر نارگیل

یک قاشق غذاخوری

خرمای خشک

3-4 عدد

کشمش

یک قاشق غذاخوری

رشته شعریه

یک پیمانه

شیر

3 لیوان

شکر یا شیرعسلی

به میزان دلخواه

زعفران دم کرده

به میزان لازم

پودر هل

¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

حتما با مرور مواد اولیه هم متوجه مقوی بودن این دسر شده‌اید.

مغزیجاتی که نامشان را ملاحظه کردید خرد کنید. به چاقو بهترین روش است و لازم نیست آنها را به صورت پودر دربیاورید چون قرار است زیر دندان حس بشوند. مغز آجیل‌ها را که خرد کردید در یک قاشق کره تفت بدهید. وقتی چند دقیقه‌ای به این کار پرداختید آنها را از ظرف بیرون بیاورید. نوبت به رشته‌های شعریه می‌رسد. آنها را هم به همراه یک قاشق غذاخوری کره تفت بدهید تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ آن هم عوض شود.

در یک ظرف دیگر شیر را به همراه زعفران دم کرده و پودر هل و شکر (یا شیرعسلی) روی گاز قرار بدهید و هم بزنید تا شیر به جوش بیاید. وقتی شیر به نقطه جوش رسید آن را به مغزیجات تفت خورده و شعریه‌ای که آماده شده اضافه کنید و هم بزنید. دسر شیرخرمای هندی شما آماده است. آن را در ظرف سرو بکشید و بعد از خنک شدن میل بفرمایید. این دسر پس از سرد شدن کمی سفت تر خواهد شد و این کاملا طبیعی است. نوش جان

  • رشته‌های شعریه را از تمام فروشگاه‌های مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها می‌توانید تهیه کنید.
نظرات
پربازدیدترین خبرها