از غذاهای تکراری خسته شدی؟! باسترماپلوی اردبیلی بخور!

این غذا یک انتخاب عالی برای کسانی است که مرغ دوست دارند و از طعم‌های تکراری خسته شده‌اند! زادگاهش اردبیل است و یکی از خوشمزه‌ترین‌هاست!

شناسه خبر: ۳۹۷۱۲۳
از غذاهای تکراری خسته شدی؟! باسترماپلوی اردبیلی بخور!

راهنماتو- «چند وقته غذاهای تکراری می‌خوری؟!»

غذا خوردن یکی از لذت‌های زندگی است و غذای خوشمزه خوردن این لذت را چندصدبرابر خواهد کرد! اگر دستی بر آشپزی داشته باشید حتما هر روز مطبختان گرم است و ناهار و شام عطر دل انگیز غذا از آن برمی‌خیزد. برای درست کردن غذا لازم نیست آشپز حرفه‌ای باشید فقط باید کمی دل به کار بدهید و چاشنی عشق و علاقه را هم ضمیمه آن کنید، دیگر تمام!

به گزارش راهنماتو، غذایی که در مورد آن می‌خواهیم صحبت کنیم زادگاهش اردبیل است و یکی از خوشمزه‌ترین پلوهایی است که با مرغ می‌توانید میل کنید! خیالتان راحت باشد که نه زرشک پلو قرار است بخورید و نه خوراک مرغ معمولی، یک انتخاب عالی برای کسانی که مرغ دوست دارند و از طعم‌های تکراری خسته شده‌اند!

مواد لازم:

برنج محلی

۴ پیمانه

ران مرغ

۴ عدد

کره محلی یا معمولی

۵۰ گرم

زعفران دم کرده

نصف فنجان

روغن زیتون

۳ قاشق غذا خوری

روغن مایع

به میزان لازم

آبلیموی تازه

۳ قاشق غذاخوری

آب، زردچوبه و دارچین

به میزان لازم

نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه

به میزان لازم

سیب زمینی در صورت نیاز

۱ عدد

طرز تهیه:

به مواد لازم نگاهی انداختید؟ قرار نیست شاخ غول بشکنید فقط یک مرغ خوشمزه با روشی متفاوت که قطعا عاشق آن خواهید شد.

در ابتدا برنج را در مقداری آب و نمک خیس کنید.

مرغ‌ها را با نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، دارچین و مقداری زعفران دم کرده مخلوط کنید تا به خوبی مزه‌دار شوند. چند قاشق روغن زیتون و مقداری هم آبلیموی تازه به آن اضافه کنید و اجازه بدهید این ترکیب 2-3 ساعتی به همین حال در ظرفی در بسته در یخچال بماند تا تمام طعم‌ها با هم معاشرت کنند و یک عطر و مزه جادویی بسازند.

9

بعد از گذشت این مدت (اگر وقت کم دارید می‌توانید این زمان را کاهش بدهید و نیم ساعت تا یک ساعت آنها را در یخچال قرار بدهید) در یک تابه روغن بریزید و اجازه بدهید داغ شود و مرغ‌ها را از هر دو طرف در آن سرخ کنید تا رنگ آنها طلایی دلپذیر شود. اگر تکه‌های مرغ شما درشت است برای اینکه بهتر نیم پز شوند و از این مرحله عبور کنند یک لیوان آب هم به آنها اضافه کنید و اجازه بدهید پخته شوند.

قابلمه‌ای که می‌خواهید غذا را در آن بپزید انتخاب کنید. از نوع نچسب باشد که کار با مشکل روبه رو نشود. آن را با آب و نمک پر کنید و اجازه بدهید به جوش بیاید تا برنج را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه برنج حدود 10 دقیقه در آب ماند و برای آبکشی کردن آماده شد قابلمه را از روی گاز بردارید و برنج را آبکش کنید.

هنگام آبکش کردن برنج حواستان باشد و یک لیوان از آبی که برنج در آن پخته شد را بردارید و با مقداری کره آب شده و زعفران دم کرده مخلوط کنید و کنار بگذارید.

کف قابلمه را مقداری روغن بریزید و وقتی خوب داغ شد مرغ‌ها را در آن بچینید. نحوه چیدن مرغ‌ها اهمیت دارد. سعی کنید این کار را طوری انجام بدهید که زیبایی آن حفظ شود و اگر قسمت‌هایی از کف قابلمه خالی ماند می‌توانید با برش‌هایی از سیب زمینی آنها را بپوشانید. مقداری برنج روی مرغ‌ها بریزید و با پشت قاشق آنها را به خوبی فشار بدهید تا مرغ‌ها تکان نخورند. بقیه برنج را هم اضافه کنید و در انتها مخلوطی را که از آب برنج و کره و زعفران تهیه کردید روی سطح برنج بریزید و این کار را با دقت انجام بدهید تا تمام قسمت‌ها پوشش داده شود. در قابلمه را بگذارید و در ابتدا حرارت گاز را زیاد کنید وقتی بخار را در قابلمه مشاهده کردید حرارت را کم کرده و دمکنی روی آن قرار بدهید و به مدت دستکم یک ساعت زمان بدهید تا هم پلو دم بکشد و هم اینکه مرغ‌ها به خوبی پخته شوند.

برای سرو این غذا قابلمه را در یک ظرف بزرگ برگردانید و از دیدن زیبایی مرغ‌های سرخ شده در کنار پلو لذت ببرید. باسترما پلوی شما حاضر است. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها