اگه دنبال یه غذای مجلسی ولی ساده می‌گردی ته چین تن ماهی در خدمت شماست!

تن ماهی یکی از غذاهای دم دستی است که هروقت شما حال آشپزی نداشته باشید یا وقت آن را گیر نیاورید و یا به طرز ناگهانی مهمان برایتان بیاید در خدمت شماست!

شناسه خبر: ۳۹۷۳۶۹
اگه دنبال یه غذای مجلسی ولی ساده می‌گردی ته چین تن ماهی در خدمت شماست!

راهنماتو- «یکم خلاقیت، ابداع! بعدش لذت غذا! والا!»

تن ماهی یکی از غذاهای دم دستی است که هروقت شما حال آشپزی نداشته باشید یا وقت آن را گیر نیاورید و یا به طرز ناگهانی مهمان برایتان بیاید یا اصلا هیچ کدام از اینها، عاشق آن هستید و دلتان می‌خواهد میل کنید در خدمت شما حاضر است!

به گزارش راهنماتو، طبق عادت اکثر افراد آن را بعد از جوشاندن با پلوی سفید یا نهایتا سبزی پلو می‌خورند. اما گاهی خوب است که خطوط شکسته بشوند و راه‌های جدید خودشان را نشان بدهند! یکی از غذاهایی که می‌توانید با تن ماهی درست کنید و لذت آن را ببرید ته چین است! ته چین به خودی خود بسیار جذاب است در کنار تن ماهی که قرار بگیرد دیگر نورعلی نور خواهد شد!

همین امروز عزمتان را جزم کنید و برای وعده بعدی تصمیم بگیرید این غذا را بپزید. راهنماتو به شما یاد خواهد داد چطور از یک تن ماهی معمولی یک غذای ویژه و مجلسی بسازید!

مواد لازم:

پیاز متوسط

یک عدد

تن ماهی

یک عدد

نمک و زردچوبه و فلفل

به میزان کافی

پودر پاپریکا و پودر تخم گشنیز

به مقدار لازم

دارچین

به مقدار لازم

سبزی گشنیز تازه

به مقدار لازم

برنج

دو و نیم پیمانه

زعفران

به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای اطمینان خاطرو آرامش بیشتر در اول کار تن ماهی را به مدت 20 دقیقه در آب جوش قرار بدهید تا از هرچه ویروس و سم که می‌تواند آن را تهدید کند رهایی پیدا کنید!

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. پیاز عزیز را در مقداری روغن داخل یک تابه تفت بدهید تا سبک شده و رنگ آن تغییر کند. زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و منتظر عطر خوشایند این دو ادویه دوست داشتنی بمانید!

روغن تن ماهی را بگیرید و آن را به پیازی که مشغول سرخ شدن است اضافه کنید. به به. تصور تن ماهی‌ها در کنار پیاز آغشته به زردچوبه و فلفل سیاه دلرباست! حالا نوبت به پودر پاپریکا و پودر تخم گشنیز می‌رسد. قرار است بمباران عطر بشوید! بعد از کمی که تن ماهی را در کنار آنها تفت دادید زیر گاز را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید. راستی، یادتان باشد که عطر فوق العاده این غذا مرهون حضور پودر تخم گشنیز و پودر پاپریکاست پس این دو را به هیچ عنوان کنار نگذارید که پای غذای شما خواهد لنگید!

قابلمه موردنظر برای برنج را پر از آب کنید و به همراه نمک روی گاز بگذارید تا آب جوش بیاید. برنج را داخل آن بریزید و وقتی بنا به میزان لازم برای برنج شما زمان گذشت و هنگام آبکش کردن رسید آن را آبکشی کنید. اگر هنوز مهارت کافی در این زمینه ندارید باید برنج را بین دو انگشتتان فشار بدهید اگر زمان آبکش شدن فرارسیده باشد اطراف برنج له می‌شود و وسط آن کمی سفت باقی می‌ماند. در همین مرحله باید آن را آبکشی کنید.

سبزی گشنیز را پاک کنید و بشویید و آن را خرد کنید. تنها سبزی مورد نظر برای این ته چین گشنیز است و سعی نکنید آن را با سبزی دیگری عوض کنید! عطر این غذا فقط به لطف گشنیز و ادویه‌های گفته شده است!

گشنیز خرد شده را با برنج آبکش شده مخلوط کنید.

کمی زعفران دم کرده را هم با آنها مخلوط کنید و به به! فستیوال عطر راه افتاده است!

کف قابلمه موردنظرتان را روغن بریزید و بنا به علاقه تان سیب زمینی حلقه شده بچینید. البته می‌توانید از برنج استفاده کنید تا کاملا ته چینی باشد. این بخش سلیقه شما را می‌طلبد. نصف برنج را که با سبزی مخلوط شده است داخل قابلمه بریزید و فشار بدهید. مواد تن ماهی را روی برنج‌ها ریخته و سعی کنید به اطراف قابلمه نزدیک نباشد که نسوزد. بقیه برنج را روی آن بریزید.

روی گاز شعله پخش کن قرار بدهید. در ابتدا حرارت گاز را زیاد کنید و قابلمه را روی آن بگذارید. در آن را هم گذاشته و وقتی بخار کرد حرارت را کم کنید و دمکنی بگذارید. 40 دقیقه که ته چین دم بشود حاضر خواهد بود. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها