یه شامی اقتصادی و خوشمزه با کمترین هزینه و زمان درست کن!

به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست که آیا این شامی با گوشت درست شده است یا با سنگدان مرغ! آن را امتحان کنید تا راحتتر متوجه عرض بنده بشوید!

شناسه خبر: ۳۹۷۴۵۱
یه شامی اقتصادی و خوشمزه با کمترین هزینه و زمان درست کن!

راهنماتو- «سنگدون مرغ بخر! ببین چقدر می‌تونی باهاش غذا بپزی!»

سنگدان مرغ برخلاف تصور خیلی از افراد، جزو اضافات نیست و به راحتی می‌توان با آن غذاهای خوشمزه درست کرد. ضمن اینکه خاصیت و فایده قابل توجهی هم برای بدن دارد.

به گزارش راهنماتو، تهیه شامی کباب که با سنگدان مرغ آماده شود یکی از گزینه‌های خیلی خوب است که می‌توانید به راحتی در منزل آماده کنید و علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی به صرفه است هرکسی هم عاشق آن خواهد شد! اگر کسی را دارید که اسم سنگدان بشنود رویش را برمی‎‌گرداند با خوردن این شامی طرفدارش می‌شود! به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست که آیا این شامی با گوشت درست شده است یا با سنگدان مرغ! آن را امتحان کنید تا راحتتر متوجه عرض بنده بشوید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
پیاز

2 عدد

سیب زمینی

2 عدد

سنگدان مرغ

2 بسته

تخم مرغ

2 عدد

آرد سوخاری

2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

به میزان دلخواه

روغن سرخ کردنی

به میزان لازم

طرز تهیه:

سنگدان‌ها را تمیز کنید و بشویید و آنها را در آبکش قرار بدهید تا آب اضافیشان خارج شود. آنها را به قطعات کوچکتری برش بزنید. سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید و با رنده آنها را ریز کنید. می‌توانید از خردکن و غذاساز هم استفاده کنید ولی حتما با هر روشی که این کار را انجام می‌دهید در انتها آب سیب زمینی را بگیرید و دور بریزید.

پیازها را هم بشویید و پوست بگیرید و خیلی ریز رنده کنید. آب پیاز رنده شده را هم بگیرید و دور بریزید. این عملیات آب گیری برای این است که شامی شما وا نرود و انسجام کافی را داشته باشد.

حالا نوبت به سنگدان‌ها می‌رسد. آنها را هم داخل خرد کن یا مخلوط کن بریزید و میکس کنید. از چرخ گوشت هم می‌توانید استفاده کنید.

در این مرحله سیب زمینی‌های رنده شده، پیازهای رنده شده و سنگدان‌های له شده را با هم به خوبی ترکیب کنید. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آرد سوخاری را هم به آنها اضافه کنید و ورز بدهید.

زمان اضافه کردن تخم مرغ رسیده است. آن را هم در مواد شامی بریزید و خوب هم بزنید. روی مواد را بپوشانید و دستکم به مدت 30 دقیقه به آن استراحت بدهید. بهتر است این مدت را در یخچال طی کند تا سلامت مواد تضمین بشود.

تابه نچسبی را انتخاب کنید. مقداری روغن سرخ کردنی در آن بریزد و وقتی داغ داغ شد از مواد شامی به هر اندازه که دوست دارید بردارید و در کف دست به آن شکل بدهید و در روغن قرار داده تا هر دو طرف آن سرخ شود.

برای سرو این شامی خوشمزه می‌توانید از نان یا پلو برحسب ذائقه استفاده کنید. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها