اگه از اسفناج خوشت نمیاد حتما این دمی مرغ و اسفناجو بپز!

اگر شما از آن دسته افراد هستید که چشم دیدن اسفناج را ندارید، یا اینکه خودتان عاشقش هستید ولی همسر یا فرزندتان آن را دوست ندارد این غذا را درست کنید!

شناسه خبر: ۳۹۸۰۲۹
اگه از اسفناج خوشت نمیاد حتما این دمی مرغ و اسفناجو بپز!

راهنماتو- «فقط با اسفناج خورش آلواسفناج می‌پزی؟! اشتباه می‌کنی خب!»

به همان نسبت که اسفناج علاقمندان زیادی دارد کسانی هم هستند که اصلا دوستش ندارند! اجبار که نیست! درست است که یک سبزی خوشمزه، خوشبو و پرخاصیت است ولی همانقدر که ممکن است کسی از پیاز بدش بیاید این امکان هم وجود دارد که از اسفناج متنفر باشد!

به گزارش راهنماتو، اگر شما از آن دسته افراد هستید که چشم دیدن اسفناج را ندارید، یا اینکه خودتان عاشقش هستید ولی همسر یا فرزندتان آن را دوست ندارد این غذا را درست کنید تا همه مشکلات حل شود! این دمی اسفناج با مرغ زعفرانی به راحتی شما و دیگران را عاشق خود خواهد کرد! باور نمی‌کنید؟! امتحان آن ضرری ندارد!

مواد لازم:

برنج

۳ پیمانه

اسفناج خرد شده

۲۵۰ گرم

سینه مرغ

۲ عدد

سیر تازه

۱ دسته

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه

به مقدار لازم

زعفران

به مقدار لازم

طرز تهیه:

اگر اسفناج آماده و خرد شده دارید که چقدر عالی، اگر هم ندارید لطفا اسفناج‌ها را پاک کنید و به دقت بشویید و بعد هم خرد کنید! ریز ریز آنها را خرد کنید. راستی این نکته را هم درنظر بگیرید که اسفناج کمی تا قسمتی بی وفاست! شما یک تابه را از اسفناج پر می‌کنید و دو دقیقه که حرارت می‌بیند دو قاشق کم آن اسفناج می‌ماند! پس هنگام خرید حواستان باشد که اسفناج به اندازه بخرید!

سیرها را هم پوست گرفته و بشویید و خرد کنید. این دو سبزی معطر نازنین را کنار بگذارید.

برنج را هم بشویید و با مقداری نمک خیس کنید.

مرغ‌ها را با زعفرانی که به غلظت افتاده و نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کنید و خوب ماساژ بدهید تا حسابی مزه دار شوند. برای اینکه خیلی خوب این مزه‌ها در هم آمیخته بشوند نیم ساعت آن را در یخچال بگذارید. بعد از طی این مدت مرغ‌ها را در مخلوطی از کره و روغن آنها را سرخ کنید. تمام قسمت‌های مرغ را تفت بدهید تا رنگ آنها طلایی شود.

یک قابلمه را پر از آب و نمک کنید و روی گاز بگذارید. در آن را هم گذاشته و زمان بدهید که آب به جوش بیاید. برنج خیس شده را به آب جوش اضافه کنید و چند دقیقه که گذشت و دانه‌های برنج بالا و پایین پریدن خود را آغاز کردند اسفناج‌ها و سیرهای خرد شده را داخل آن بریزید. برنج که نیم پز شد آن را آبکش کنید. در این فاصله اسفناج هم در آب برنج می‌پزد.

در قابلمه که مرغ‌ها را در آن سرخ کردید برنج آبکش شده را که با سیر و اسفناج ترکیب شده روی مرغ‌ها بریزید. برنج را به خوبی روی آنها فشار بدهید تا مرغ‌ها تحت فشار برنج خیلی بهتر بپزند. در صورت تمایل و برای عطر بیشتر این پلو یک بوته سیر شسته شده را هم وسط برنج بگذارید و در قابلمه را بگذارید. 45 دقیقه زمان بدهید تا با حرارت ملایم پلوی شما دم بکشد.

برای سرو این غذا مقداری کره یا روغن زیتون یا حتی روغن حیوانی را ذوب کرده و روی سطح پلو بریزید و آن را در دیس موردنظر ریخته و در کنار هر آنچه دوست دارید میل بفرمایید و لذت این غذای ناب را ببرید.

نکات مهم:

سینه مرغ خیلی زودتر می‌پزد ولی اگر تمایل دارید از ران هم می‌توانید استفاده کنید. حتما زمان پخت مرغ را بیشتر درنظر بگیرید.

اگر اسفناج یخ زده دارید حتما قبل از استفاده آن را یخ زدایی کنید و اجازه بدهید که یخ و آب آن گرفته شود تا روی طعم و عطر غذای شما اثر منفی نگذارد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها