تا زمستون تموم نشده این لبوی شکم پر رو امتحان کن!

این بار برای شما یک لبوی متفاوت داریم. طوری که قول می‌دهیم اگر یک بار آن را امتحان کنید دیگر برای همیشه دور لبوی ساده را خط خواهید کشید!

شناسه خبر: ۳۹۸۲۵۲
تا زمستون تموم نشده این لبوی شکم پر رو امتحان کن!

راهنماتو- «لبو باشه شکم پر هم باشه؟! مگه داریم از خوشمزگی؟!»

فصل لبو کم کم به روزهای آخرش نزدیک می‌شود. برای ما ایرانی‌ها یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها و تنقلات در زمستان همین لبوی نازنین و خوشرنگ است که طعم شیرین و جذابش آن را دوست داشتنی کرده است.

به گزارش راهنماتو، همانطور که می‌دانید لبو فقط به صورت خوراکی عصرانه مصرف نمی‌شود، با آن کلی خوراکی‌های هیجان انگیز می‌توانید درست کنید! از سالادهای مختلف گرفته تا کیک و دسر و بورانی و...

این بار برای شما یک لبوی متفاوت داریم. طوری که قول می‌دهیم اگر یک بار آن را امتحان کنید دیگر برای همیشه دور لبوی ساده را خط خواهید کشید! پس خیلی زود مواد لازم را یادداشت کنید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
لبو

۴ عدد

سینه مرغ ۱ عدد
سیب زمینی ۳ عدد
خیارشور

۲۰۰ گرم

نخود فرنگی ۲۰۰ گرم
ذرت ۲۰۰ گرم
سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
آبلیمو به میزان لازم
شکر ۳ قاشق غذاخوری
ماست به میزان لازم

9

طرز تهیه:

یک ساعت و نیم زمان لازم دارید تا این لبوی شکم پر جذاب را آماده کنید. یک دسر یا حتی کنار غذای خوشمزه که برای مهمانی‌هایتان هم بی نهایت مناسب است.

در قدم اول چغندرهای قرمز را بشویید و پوست بگیرید و صورت درسته به همراه مقداری آب داخل قابلمه قرار بدهید. برای اینکه رنگ لبو قرمز بماند و دلربایی آن بیشتر باشد مقدار کمی آبلیمو هم اضافه کنید. اگر دوست دارید اضافه کردن اندکی شکر هم مجاز است. شکر را خیلی زیاد داخل قابلمه نریزید چون لبوها به خودی خود شیرین می‌شوند.

در قابلمه را بگذارید تا لبوها در مجاورت همدیگر به خوبی بپزند. بعد از پختن لبو آنها را از قابلمه بیرون بیاورید و مدتی زمان بدهید تا خنک بشوند و بعد آنها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید.

در فاصله‌ای که لبوها مشغول پخته شدن هستند شما هم سرگرم آماده کردن مواد میانی لبوی شکم پر بشوید. مرغ را در قابلمه‌ای حاوی آب بگذارید تا بپزد. بعد از پختن سینه مرغ و کمی خنک شدن آن، به صورت نگینی ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

سیب زمینی‌ها را هم بشویید و پوست بگیرید و در قابلمه‌ای با مقداری آب بگذارید تا بپزد. بعد از اینکه سیب زمینی‌ها هم پخته شدند و مدتی هم گذشت و از دما افتادند آنها را رنده کنید.

وقت اضافه کردن نخود فرنگی و ذرت رسیده است. آنها را در کنار سیب زمینی‌های رنده شده قرار بدهید و خیارشورها را هم به صورت ریز خرد کنید و به این مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید.

برای درست کردن سس این کنار غذای معرکه، بهتر است در یک کاسه سس مایونز را با نمک، ماست، فلفل سیاه و کمی آبلیمو مخلوط کنید و هم بزنید تا سس کاملا یکدست بشود. حالا این سس خوش طعم و بو را به مواد اصلی (سیب زمینی و نخود فرنگی) اضافه کنید و هم بزنید تا طعم‌ها در همدیگر ادغام شود.

برای سرو کردن و آمادگی لبوی شکم پر نیاز به کاسه‌ای دارید که کمی ارتفاع داشته باشد. کیسه فریزر را داخل کاسه پهن کنید کف آن یک برش لبو بگذارید و در اطراف آن هم لبو قرار بدهید و داخل آن را با موادی که آماده کردید پر کنید. باید این قسمت لبوها حسابی فشرده باشند که وقتی خواستید داخل ظرف برگردانید از هم جدا نشوند. بعد از اینکه داخل لبوها را پر کردید با قاشق خوب فشار بدهید تا به هم بچسبند. به همین صورت با کاسه‌های دیگر هم این کار را انجام بدهید. حالا ظرف‌های لبوهای شکم پر را داخل یخچال بگذارید تا خوب خودشان را بگیرند و بعد از طی این مدت در ظرف موردنظرتان آنها را برگردانید و نایلون را از دورشان خارج کنید.

برای اینکه راحتتر بتوانید این لبوی شکم پر را تهیه کنید بهتر است برش‌های لبو نازک باشد تا خیلی دقیقتر شکل بگیرند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها