ترفندهای قیمه اصیل مجلسی رو یاد بگیر!

اگر دوست دارید ترفندهای قیمه‌ای درجه یک و فرداعلا را بدانید و آن را در مهمانی‌هایتان به خوبی اجرا کنید با راهنماتو همراه باشید!

شناسه خبر: ۳۹۸۲۹۴
ترفندهای قیمه اصیل مجلسی رو یاد بگیر!

راهنماتو- «قیمه‌هاش فقط دل نمی‌بره! روح و روانتم می‌بره!»

درست کردن خورش‌های اصیل و سنتی ایرانی را هر کسی بلد است. دستکم از روی نوشته و شنیده‌ها می‌توانید به راحتی آنها را بپزید. اما هر خورش و هر نوع غذایی قلق‌های خاص خودشان را دارند که اگر رعایت کنید آن غذا تبدیل به امضای شما خواهد شد!

به گزارش راهنماتو، قیمه سیب زمینی هم یکی از خورش‌های فوق‌العاده محبوب در کشور ماست که علاقمندان بی شماری دارد! اگر دوست دارید ترفندهای قیمه‌ای درجه یک و فرداعلا را بدانید و آن را در مهمانی‌هایتان به خوبی اجرا کنید با راهنماتو همراه باشید!

  • هرچه قیمه لعاب‌دارتر باشد جذابیت آن هم بیشتر است! برای این کار بهتر است حتما پیازتان را درشت رنده کنید!
  • حتما برای پخت قیمه از گوشت گوسفندی استفاده کنید و مقدار کمی هم چربی داخلش بریزید. یا اینکه چربی‌های گوشت را جدا نکنید.
  • لپه را از قبل خیس کنید و قبل از اینکه شروع به پخت خورش کنید، حتما مقداری آن را تفت بدهید تا در حین پخت له نشود!
  • برای اینکه لیموی شما تلخ نباشد و خورشتان را هم به تلخی نکشاند نیم ساعت لیموها را داخل آب خیس کنید.
  • از ابتدا آب زیادی داخل خورش نریزید تا خورش شما به اصطلاح آب و دانه سوا نباشد! هر مقداری از آب که کم شد و نیاز به اضافه کردن داشت از آب جوش استفاده کنید.
  • اگر زودپز ندارید و خیلی در پخت این خورش باید عجله کنید این راهکار را یادتان نرود: یکی دو انجیر داخل خورش بریزید که باعث می‌شود گوشت شما سریعتر بپزد!
  • هرچه سیب زمینی سرخ کرده در کنار قیمه بیشتر باشد لذیذتر است! حتما مقدار کمی از سیب زمینی‌هایی را که سرخ کردید در 10 دقیقه پایانی پخت خورش داخل آن بریزید. این کار لعاب فوق‌العاده‌ای به خورش شما می‌دهد و گفتن از خوبی‌هایش واقعا سخت است!

این ترفندها را رعایت کنید و یکی از بی نظیرترین خورش‌های زندگیتان را نوش جان بفرمایید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها