«مشکوفی» رو درست کنی دیگه به هیچ دسری نگاهم نمیندازی!

مشکوفی مقاومت شما را به راحتی می‌شکند و تا پایان ماجرا با آن همراه می‌شوید! پایان ماجرا کجاست؟! آفرین، جایی که دیگر اثری از دسر مشکوفی عزیز نباشد!

شناسه خبر: ۳۹۸۳۵۶
«مشکوفی» رو درست کنی دیگه به هیچ دسری نگاهم نمیندازی!

راهنماتو- «این دسرو درست کن! اینقدر می‌خوری تا چاق بشی!»

بعضی دسرها به حدی خوشمزه هستند که اختیار را از آدم می‌گیرند! گاهی اراده زیادی دارید برای اینکه مقابل شیرینی‌ها و خوراکی‌های پر کالری بایستید اما واقعا نمی‌توانید به آنها پشت کنید و ناچار یک قاشق، دو قاشق، سه قاشق، چشم برهم می‌زنید و ظرف خالی شده است! باز تاب نمی‌آورید و با خودتان می‌گویید همین یک بار است، فردا رعایت می‌کنم و تمام دسر نازنین را تا ته می‌خورید! این خاصیت دسرهای خوشمزه است و هیچ ربطی به اراده شما ندارد!

به گزارش راهنماتو، دسر مشکوفی یکی از آنهاست! از آن دسرهایی که مقاومت شما را به راحتی می‌شکند و تا پایان ماجرا با آن همراه می‌شوید! پایان ماجرا کجاست؟! آفرین، جایی که دیگر اثری از دسر مشکوفی عزیز نباشد!

از آنجا که در ماه رمضان هم قرار داریم بلد بودن دسرهای متنوع یک حسن به حساب می ‎ آید! شما هم که روزه هستید و به خوراکی‌هایی که هوس می‌کنید باید روی خوش نشان بدهید! پس دست دست نکنید و همین امروز به سراغ تهیه مشکوفی بروید! احسنت بر شما!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
شیر

2 لیوان

نشاسته گل

4 قاشق سوپ خوری

شکر

4 قاشق سوپ خوری

گلاب

¼ پیمانه

وانیل

¼ قاشق چایخوری

کره

20 گرم

مواد لازم برای بخش زعفرانی:

ماده غذایی مقدار
شیر

2 لیوان

نشاسته گل

4 قاشق سوپ خوری

شکر

4 قاشق سوپ خوری

زعفران دم کرده غلیظ

به میزان لازم

وانیل

¼ قاشق چایخوری

کره

20 گرم

0

در ابتدا به سراغ تهیه بخش وانیلی مشکوفی بروید. البته این نکته را هم بگویم که فقط می‌توانید این دسر را به شکل زعفرانی تهیه کنید. پس اگر این تصمیم را دارید فقط بخش زعفرانی را آماده کنید.

شیر را داخل قابلمه بریزید و نشاسته گل را به آن اضافه کنید و با همزن دستی بزنید تا نشاسته‌ها در شیر حل بشوند. حالا قابلمه را روی گاز بگذارید و حرارت را هم کم کنید و به هم زدن ادامه بدهید تا شیر گرم بشود و شما بتوانید کره را داخل آن بریزید. باز هم بزنید تا تمام مواد یکدست بشوند. وقتی از اطراف قابلمه شاهد جوش و خروش بودید نوبت شکر می‌شود. اگر دوست دارید دسر شما شیرینتر باشد می‌توانید میزان شکر را یک قاشق سوپ خوری افزایش بدهید ولی اگر شیرینی را در حد متعادل می‌پسندید همین 4 قاشق سوپ خوری کافی است.

همچنان قابلمه را روی گاز بگذارید و مشغول هم زدن باشید. برای اینکه طعم و بوی خامی نشاسته گرفته بشود باید این کار را انجام بدهید. ضمن اینکه دسر شما لحظه به لحظه غلیظتر خواهد شد و اگر هم نزنید ته می‌گیرد! وقتی شاهد غلظت مشکوفی بودید نوبت به گلاب می‌رسد آن را هم به همراهی وانیل وارد بازی کنید و وقتی ترکیب کردید حرارت گاز را خاموش کنید.

ظرف‌هایی که برای مشکوفی آماده کرده‌اید را به صورت نصفه از این مواد پر کنید.

برای تهیه کردن مشکوفی زعفرانی هم شیر را در یک قابلمه بریزید و نشاسته گل را داخل آن ریخته و همینطور که روی گاز هم می‌زنید اجازه بدهید شیر هم گرم بشود. حالا کره را اضافه کنید و باز هم بزنید تا از لبه‌های قابلمه شاهد به جوش افتادن شیر باشید. وقتی این اتفاق افتاد یعنی باید به سراغ شکر بروید و آن را هم به مواد دسر اضافه کنید. کم کم هم بزنید و این کار را اصلا متوقف نکنید تا کمی غلیظ بشود و بتوانید گلاب را هم داخل آن بریزد. بعد از اینکه گلاب هم از دور خارج شد نوبت به زعفران دم کرده می‌رسد. با اضافه کردن زعفران رنگ دسر شما بی نهایت زیبا خواهد شد. سعی کنید زعفران شما غلیظ باشد تا دسر شل نشود و رنگ و بوی محشر بگیرد. در انتها هم وانیل را به بقیه مواد اضافه کنید و از روی گاز بردارید.

مواد مشکوفی زعفرانی را به آرامی روی مواد وانیلی قبلی بریزید. حالا یک دسر دو رنگ جذاب دارید که مواد اصلیشان تقریبا یکی است ولی رنگ و عطرشان متفاوت است و دل هر کسی را می‌برد!

برای تزیین هم به سلیقه خودتان رجوع کنید. استفاده از گل محمدی، پودر پسته یا نارگیل هم جوابگوی خوبی هستند.

چند نکته:

  • برای سهولت کار می‌توانید از همان ابتدا تمام مواد را با هم داخل قابلمه بریزید به غیر از زعفران! و در انتها به دو قسمت تقسیم کرده و به یکی از آنها زعفران بزنید و بعد مراحل سرو را انجام بدهید. البته اگر از این روش استفاده می‌کنید باید سرعت عمل داشته باشید چون این دسر به محض خنک شدن زود خودش را می‌گیرد و سفت می‌شود!
  • به جای نشاسته گل از نشاسته پودری استفاده نکنید.
  • این دسر را بعد از تهیه کردن به مدت 5 ساعت در یخچال قرار بدهید و بعد میل کنید!
  • مشکوفی با مسقطی یه فرق عمده دارد و آن شیر است! مشکوفی شیر دارد ولی مسقطی ندارد.
نظرات
پربازدیدترین خبرها