اگه بادمجون دوست نداری این غذا رو حتما امتحان کن!

یکی از غذاهایی که می‌توانید به راحتی با ترکیب چند مواد اولیه دوست داشتنی و در دسترس درست کنید همین است که راهنماتو برای شما در نظر گرفته است!

شناسه خبر: ۳۹۹۸۶۳
اگه بادمجون دوست نداری این غذا رو حتما امتحان کن!

راهنماتو- «کشک بادمجون با عدس؟! چی میشه؟!»

بادمجان محبوب دل‌هاست! این را دیگر همه می‌دانند! اما درست کردن غذاهای تکراری با بادمجان را باید ترک کنید. سر زدن به طعم‌های جدید و دستورهای تازه درهایی را به سمت مزه‌ها باز می‌کنند که هرگز فکرش را هم نمی‌کنید.

به گزارش راهنماتو، یکی از غذاهایی که می‌توانید به راحتی با ترکیب چند مواد اولیه دوست داشتنی و در دسترس درست کنید همین است که راهنماتو برای شما در نظر گرفته است! هر اسمی دوست داشته باشید می‌توانید روی این غذا بگذارید، اما مطمئن باشید که با خوردن آن لذت عجیبی خواهید برد!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
عدس

نصف پیمانه

بادمجان

3 عدد

پیاز

یک عدد

سیر

4 حبه

سینه مرغ

نصف یک عدد

نمک، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز

از هر کدام نصف قاشق چایخوری

کشک

2 قاشق غذاخوری

آب

نصف لیوان

نعناع خشک

یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

اول از همه سینه مرغ را با آب و نمک و زردچوبه و مقداری پیاز بگذارید تا بپزد. قرار است یک مرغ پخته شده داشته باشید که ریش ریش شده یا آن را ریز خرد کرده‌اید.

عدس را با مقداری آب روی گاز قرار بدهید تا خوب بپزد.

در این فاصله بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید و در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

پیاز را بعد از شستشو و پوست گیری به صورت خلالی نازک برش بزنید و در مقداری روغن تفت بدهید. رنگ پیاز که عوض شد کار اصلی ما شروع می‌شود! سیر را له کنید و داخل پیاز بریزید و عطر آن که بلند شد نوبت به نعناع می‌رسد. نعناع نباید زیاد حرارت ببیند و سرخ بشود چون می‌سوزد و طعم غذای شما را تلخ خواهد کرد. پس در حد 2-3 دقیقه تفت دادن برایش کفایت می‌کند.

بادمجان‌های سرخ شده را به همراه عدس‌های خوب پخته شده در خردکن بریزید و حسابی له کنید و داخل تابه بریزید.

سینه مرغ پخته شده را که ریش ریش کردید یا با چاقو آن را خرد کرده‌اید به بادمجان‌ها اضافه کنید. ادویه‌ها را هم ضمیمه کنید و تمام مواد را به خوبی هم بزنید.

2 قاشق غذاخوری کشک دارید که آن را با نصف لیوان آب به خوبی مخلوط کنید تا رقیق بشود. بعد از اینکه کشک بافت نرم و یکسانی پیدا کرد به محتویات تابه آن را بیفزایید. حرارت گاز را کم کنید تا غذای شما ذره ذره بپزد و جا بیفتد.

برای سرو این غذا از کشک ساده یا کشک زعفرانی به همراه نعناع داغ استفاده کنید.

این غذا را با نان میل کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها