چیپس سیب درست کن! دیگه سراغ هیچ تنقلاتی نمی‌ری!

اگر سلامتیتان را دوست دارید و مایل هستید یک خوراکی خیلی خوشمزه و سالم بخورید این باب دل شما خواهد بود!

شناسه خبر: ۴۰۰۳۲۳
چیپس سیب درست کن! دیگه سراغ هیچ تنقلاتی نمی‌ری!

راهنماتو- «چیپس می‌خوری؟! خب به خودت ظلم نکن! چیپس میوه بخور!»

تنقلات در هر خانه‌ای طرفداران زیادی دارد. از آنجا که تنقلات مضر مثل چیپس و پفک همیشه در دسترس هستند استفاده از آنها هم خیلی بیشتر اتفاق می‌افتد! اما اگر سلامتیتان را دوست دارید و مایل هستید یک خوراکی خیلی خوشمزه و سالم بخورید این باب دل شما خواهد بود!

به گزارش راهنماتو، میوه‌ها در یخچال همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند به جز یک نوع از آنها! سیب با اینکه هزار و یک خاصیت دارد، با اینکه ماندگاریش زیاد است و مثل خیلی از میوه‌های دیگر فوری خراب نمی‌شود، اما کمتر مورد توجه است! اگر شما هم سیب را زیاد در یخچال می‌بینید ولی آن را برنمی‌دارید تا میل کنید این چیپس را درست کنید تا مشت مشت از آن بخورید و لذت ببرید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سیب

یک کیلوگرم

آب

یک لیوان

شکر

یک لیوان (قابل حذف است)

هل

دو عدد

زعفران دم شده

به مقدار لازم

نشاسته ذرت

یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

انتخاب سیب برعهده خودتان است. قرمز و سبز و زرد ندارد و هر کدام خوشمزگی خودشان را خواهند داشت.

سیب‌ها را بشویید و پوست آنها را بگیرید و به شکل دلخواه خرد کنید. بهتر است که سیب‌ها خیلی نازک نباشند. به صورت نگینی ولی نه خیلی درشت و نه خیلی ریز آنها را برش بزنید.

یک قابلمه را انتخاب کنید و آب، شکر (در صورت تمایل)، هل و زعفران را به همراه سیب‌های خرد شده در آن بریزید. حتما در قابلمه را با دمکنی بپوشانید و حدود 10 دقیقه اجازه بدهید تمام مواد در کنار همدیگر بپزند. بعد از طی این مدت سیب‌ها را آبکشی کنید و بگذارید تا آب اضافی آنها کاملا از آنها خارج شود.

برای خشک کردن سیب‌ها می‌توانید آنها را داخل یک سینی پخش کنید و زیر نور آفتاب یا در هوای محیط قرار بدهید. استفاده از میوه خشک کن یا فر با دمای بسیار پایین هم جوابگو خواهد بود. بعد از اینکه سیب‌ها خشک شدند با مقدار کمی نشاسته ذرت آنها را آغشته کنید و در ظرف سرو بریزید و نوش جان بفرمایید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها