اگه وقت کم داری یا حوصله نداری این خوراک خوشمزه و سریع رو بپز!

اگر وقتتان کم است اگر خسته‌اید اگر حوصله ندارید یا هیچ کدام، اگر دوست دارید با مرغ و بادمجان یک خوراک فوری بپزید این غذا را به پیشنهاد راهنماتو آماده کنید!

شناسه خبر: ۴۰۰۵۹۶
اگه وقت کم داری یا حوصله نداری این خوراک خوشمزه و سریع رو بپز!

راهنماتو- «دنبال یه خوراک جدیدی و سریعی؟! خب فکر نکن همینو بپز!»

خوراک‌ها لطفشان به این است که سریع آماده بشوند! اگر قرار باشد برای یک خوراک هم کلی زمان بگذارید خب به جای آن خورش درست کنید!

به گزارش راهنماتو، خوراک مرغ و بادمجان که پیش روی شماست یکی از ساده‌ترین غذاهایی است که می‌توانید با موادی که در دسترس همه است آن را سریع درست کنید. اگر وقتتان کم است اگر خسته‌اید اگر حوصله ندارید یا هیچ کدام از اینها، اگر دوست دارید با مرغ و بادمجان یک خوراک فوری بپزید این غذا را به پیشنهاد راهنماتو آماده کنید تا لذت آن را ببرید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
بادمجان

3 عدد

فلفل دلمه‌ای

یک عدد

پیاز

یک عدد

سینه مرغ

نصف یک عدد

رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری

آب لیمو یا آب نارنج

2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

به میزان لازم

سیر

یک حبه

طرز تهیه:

فلفل دلمه‌ای را بشویید و آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید.

پیاز را هم بعد از شست و شو پوست بگیرید و ریز خرد کنید.

گوجه فرنگی‌ها را هم خوب بشویید و آنها را هم نگینی برش بزنید. گوجه فرنگی سفت انتخاب کنید که هنگام خرد کردن له نشود.

بادمجان‌ها را هم بشویید و پوست بگیرید. برای زیباتر شدن آن می‌توانید پوست آن را یکی در میان بگیرید تا راه راه بشود. اگر هم دوست ندارید که کل پوست آن را بگیرید. بادمجان‌ها را حلقه‌ای برش بزنید و در مقداری آب و نمک برای 15 دقیقه قرار بدهید تا تلخی آن گرفته شود.

در یک تابه روغن بریزید و وقتی خوب داغ شد بادمجان‌ها را از هر دو طرف در آن سرخ کنید و کنار بگذارید.

در این فاصله سینه مرغ را هم به صورت مکعبی ریز خرد کنید.

وقتی بادمجان‌ها سرخ شد آنها را از تابه خارج کنید و در همان ظرف پیازها را تفت بدهید. پیاز که کمی سبک شد فلفل دلمه‌ای نگینی، سیر له شده، گوجه فرنگی ریز شده را در آن بریزید و همه را با هم تفت بدهید. وقتی بوی سرخ شدن مواد بلند شد سینه مرغ‌ را هم که مکعبی خرد کرده بودید به آنها اضافه کنید و خوب تفت بدهید تا رنگ آن عوض شود. در این مرحله زردچوبه را هم بزنید تا بوی مرغ گرفته شود. سینه مرغ خیلی زود می‌پزد پس زمان زیادی لازم ندارید.

در همان تابه رب را هم تفت بدهید و وقتی رنگ آن تغییر کرد و بوی خامی رب از بین رفت با بقیه مواد ترکیب کنید و چند دقیقه دیگر هم همه را سرخ کنید. در انتها بادمجان‌ها را هم داخل تابه بریزید و به اندازه نصف استکان آب جوش هم روی تمام مواد ریخته و در تابه را بگذارید تا برای چند دقیقه همه با هم بپزند و طعم‌ها در یکدیگر ادغام شود. برای مزه دار شدن این خوراک از آب لیمو یا آب نارنج استفاده کنید. حتی اگر هیچ کدام را در دسترس نداشتید از آبغوره هم می‌توانید کمک بگیرید.

نمک و فلفل سیاه بزنید و وقتی به طعم دلخواه رسیدید ظرف را از روی گاز بردارید و به شکل دلخواه سرو کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها