اگه بدونی نخود هندی چقدر خوشمزه‌س هر روز درست می‌کنی!

نخود هندی یک خوراک ساده و راحت است که طعم بسیار جذابی دارد.همین امروز این خوراک هندی خوشمزه را درست کنید و از طعم دلپذیرش لذت ببرید!

شناسه خبر: ۴۰۳۵۱۶
اگه بدونی نخود هندی چقدر خوشمزه‌س هر روز درست می‌کنی!

راهنماتو- «گناه نداره؟! خب اونم از حبوباته! خاصیتشم از بقیه بیشتر نباشه کمتر نیست!»

نخود هندی یک خوراک ساده و راحت است که طعم بسیار جذابی دارد. همانطور که خوراک لوبیا و عدسی را در برنامه غذایی خود قرار می‌دهید و فواید آنها را هم دیده‌اید بد نیست نسبت به نخود هم مهربانتر باشید!

به گزارش راهنماتو، فقط برای فلافل و آبگوشت از نخود استفاده نکنید! اگر مشکل شما با نفخ آن است که تمام حبوبات این مساله را دارند و باید خوب نفخ گیری بشوند. پس همین امروز این خوراک هندی خوشمزه را درست کنید و از طعم دلپذیرش لذت ببرید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
نخود

250 گرم

پیاز

یک عدد

فلفل سبز تند

به مقدار دلخواه

سبزی (مخلوط شوید و گشنیز)

یک پیمانه

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز

به مقدار لازم

طرز تهیه:

نخود را از روز قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کرده تا نفخ آن به خوبی گرفته شود. اگر به صورت فوری تصمیم به تهیه این غذا گرفته‌اید می‌توانید از کنسرو نخود هم استفاده کنید و این مرحله را حذف کنید.

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. قابلمه موردنظرتان را انتخاب کرده و مقداری روغن در آن بریزید و پیاز را در آن تفت بدهید تا سبک شود. فلفل سبز را خیلی ریز خرد کنید و به همراه سبزیجات ساطوری شده را به غذا اضافه کنید و همراه پیازها تفت بدهید. کمی که آب سبزی‌ها کشیده شد رب را هم اضافه کنید و به همراه آن مقداری آب هم داخل قابلمه بریزید. نخود پخته یا کنسروی را هم به جمع بقیه دوستان در قابلمه بیفزایید و همراه با آن نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را هم داخل ظرف ریخته و به خوبی هم بزنید و در آن را ببندید و اجازه بدهید با حرارت ملایم تمام مواد بپزند و خوراک شما به خوبی جا بیفتد. بار اول که این غذا را بخورید عاشق آن خواهید شد! این یک تضمین است!

خواص نخود:

  • نخود سرشار از ویتامین است! اگر بخواهیم به صورت خلاصه اسم تمام ویتامین‌های موجود در نخود را ببریم باید به ویتامین‌های A, C, E, K, B6 اشاره کرد که در کنار آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم، فسفر و مس منبعی غنی از مواد مغذی برای بدن است.

یک فنجان نخود که در حدود 165 گرم است حدود 265 کالری دارد و هیچ کلسترولی موجود در آن نیست!

  • نخود برای سلامت قلب بسیار مفید است و پروتئین موجود در آن به عضله سازی خیلی کمک می‌کند پس اگر ورزش می‌کنید حتما نخود را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • تنظیم کننده سطح قند خون است و تحقیقات نشان داده است کسانی که نخود را به صورت همیشگی مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به دیابت قرار گرفته‌اند!
  • برای کاهش وزن خیلی مناسب است! فیبر موجود در نخود باعث می‌شود دیرتر گرسنه شوید. ضمن اینکه نخود برای کاهش چربی‌های دور شکم نقش کلیدی دارد!
  • مشکلات گوارشی را رفع می‌کند! همانطور که وجود فیبر در نخود باعث کاهش وزن می‌شود همین فیبر عزیز تاثیر زیادی بر جلوگیری از یبوست دارد و از آنجا که در ساختار نخود، نشاسته موجود است به هضم بهتر غذاها هم کمک ویژه‌ای خواهد کرد.
  • سلنیوم دارد و به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. سلنیوم در اکثر مواد غذایی و میوه‌ها وجود ندارد اما نخود از آن بهره مند است. سلنیوم مانع بروز التهاب در بدن می‌شود و اجازه نمی‌دهد تومورهای سرطانی در بدن گسترش پیدا کنند.
  • منگنزی که نخود دارد باعث می‌شود دیرتر پیر شوید! به رفع چین و چروک‌ها کمک بزرگی کرده و می‌توانید علاوه بر خوردن نخود از ماسک آن هم استفاده کنید تا اثربخشی بیشتری ببینید.
  • نخود زینک دارد و همین مساله موجب تقویت قدرت بینایی خواهد شد.
  • کلسیم موجود در نخود به استحکام بهتر استخوان‌ها کمک ویژه‌ای می‌کند و کمتر دچار پوکی استخوان خواهید شد!
نظرات
پربازدیدترین خبرها