کشف بزرگ‌ترین کهکشان کیهان با طول ۱۶ میلیون سال نوری!

پژوهشگران موفق شدند بزرگ ترین کهکشان جهان را با موفقیت کشف کنند، اما این کشف می تواند مقدمه اکتشافات جذاب و جدید دیگری باشد.

شناسه خبر: ۳۴۵۸۶۷
کشف بزرگ‌ترین کهکشان کیهان با طول 16 میلیون سال نوری!

راهنماتو- آلسیونئوس که در فاصله 3 میلیارد سال نوری از ما کمین کرده، یک کهکشان رادیویی غول پیکر است که طول آن 16.3 میلیون سال نوری است و بزرگترین ساختار شناخته شده منشأ کهکشانی تا کنون است.

به گزارش راهنماتو، این کشف، درک ضعیف ما از کهکشان ها و ابعاد بی نظیر و ناشناخته کهکشان ها را به نمایش می گذارد.کهکشان های رادیویی غول پیکر، معمایی دیگر در جهان پر از رمز و راز هستند. آنها از یک کهکشان میزبان (این خوشه ستارگانی است که به دور یک هسته کهکشانی حاوی یک سیاهچاله بسیار پرجرم می چرخند) و همچنین فواره ها و لوب های عظیمی ساخته شده اند که از مرکز کهکشان فوران می کنند .

کهکشان های عظیم

اگرچه وجود کهکشان های عظیم در فضا، موضوع عجیبی نیست اما چیزی که ما واقعاً نمی توانیم آن را درک کنیم این است که چرا در برخی کهکشان ها ، ستارگان و سیاهچاله ها، در مقیاس های مگاپارسک رشد می کنند و این کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر را تشکیل می دهند. یک مگاپارسک عبارت است از یک میلیون پارسک ("مگا" پیشوندی به معنای میلیون است؛ درست مانند مگابایت یا مگاپیکسل) و از آنجا که فاصلۀ رسیدن به "یک پارسک" چیزی در حدود 3.3 سال نوری است، پس مسیری طولانی تا یک مگاپارسک وجود دارد.

محققان به سرپرستی ستاره شناس ارشد از رصدخانه لیدن در هلند یه نام مارتین اویی، توضیح دادند: "اگر ویژگی های کهکشان میزبان وجود داشته باشد که دلیل مهمی برای رشد کهکشان های رادیویی غول پیکر باشد، میزبان بزرگترین کهکشان های رادیویی غول پیکر خواهیم بود. به طور مشابه، اگر محیط‌های در مقیاس بزرگ خاصی وجود داشته باشد که برای رشد کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر بسیار مساعد باشد، احتمالاً بزرگترین کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر در آن‌ها ساکن خواهند بود."

فضانوردی

این تیم در داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط آرایه فرکانس پایین (LOFAR) در اروپا، یک شبکه تداخل سنجی متشکل از حدود 20 هزار آنتن رادیویی، که در 52 مکان در سراسر اروپا توزیع شده است، به این یافته ها دست یافتند. آنها داده ها را از طریق روشی جدید پردازش کردند و به نتایج جدید دست پیدا کردند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها