راهنمای خرید جاروبرقی رباتیک ویژه مادربزرگ ها

جاروبرقی های رباتیک از جدیدترین محصولات بازار محسوب می شوند که بسیار هم محبوب شده اند. اما کدام جاروبرقی ها مناسب تر و کارامدتر محسوب می شوند؟

شناسه خبر: ۳۴۶۲۵۶
راهنمای خرید جاروبرقی رباتیک ویژه مادربزرگ ها

راهنماتو -اگر قرار باشد برای وسواسی بودن یک سمبل زنده معرفی شود، احتمالا مادربزرگ من بهترین نمونه خواهد بود. پیرزنی را تصور کنید که با قامت خمیده و بدنی نحیف از صبح تا شب در حال جارو کشیدن خانه و گردگیری است و آخر شب هم با یک آه عمیق و حسرت می گوید: «باز هم خوب تمیز نشد مادرجان!». اما احتمالا تعجب خواهید کرد اگر بدانید که یک محصول رباتیک مادربزرگم را نجات داد.

به گزارش راهنماتو، همه چیز بر می گردد به روزی که همگی در خانه مادربزرگ جمع بودیم و مشغول شوخی و خنده که یکی از نوه ها کلیپی از یک جاروی رباتیک را به بقیه نشان داد.وقتی گوشی دست به دست شد و رسید به مادربزرگ، چشمانش برق زد و زیر لبی زمزمه ای کرد که فردا صبح فهمیدیم معنی آن زمزمه، ماموریت دسته جمعی ما برای خرید یک جاروی رباتیک است. نتیجه بررسی های تیم عموزاده ها و عمه زاده ها، رسیدن به فهرستی است که در ادامه می خوانید:

شیائومی

جاروبرقی شیائومی مدل Mop(قیمت حدودی: 10 میلیون تومان)

برند شیائومی به این دلیل انتخاب شد که سه پسر عمه عزیز من، طرفدار سرسخت این برند هستند و تاکید داشتند بین چینی ها، شیائومی بهتریمن گزینه است. جاروبرقی مدل Mop، با سه چرخ حرکت می کند و دارای سیستم جدید مپینگ مبتنی بر هوش مصنوعی (دید ماشینی) است.

این جاروبرقی مکش قوی : ۲۵۰۰ پاسکال دارد و باتری آن نیز از نوع لیتیوم یون ۲۳۴۰ میلی آمپری است. محفظه گرد و خاک ۶۰۰ میلی لیتری و محفظه آب : ۲۰۰ میلی لیتری این محصول، در کنار ۱۵ سنسور هوشمند عرضه می شود.سیستم هوش مصنوعی این جارو برقی به شکلی است که تمامی زوایای تمیز نشده را به شکل خودکار شناسایی می کند.

اسکن خودکار مکان های دور از دسترس و جارو زدن آن تا حد ممکن و تغییر حالت اتوماتیک ، کنترل حرکات تطابقی و جاروکشی حلزونی از دیگر ویژگی های این محصول است. این جاروبرقی قابلیت اتصال به شارژر بصورت اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت در اتصال آن به شارژر شارژ مجدد و ادامه دادن پاکسازی از آخرین مسیر (بدون تکرار نواحی قبلی) را نیز دارد.

مایدیا

جاروبرقی مایدیا مدل M7 Pro (قیمت حدودی: 10 میلیون و 500 هزار تومان)

این جارو برقی هوشمند و سه چرخه، با قدرت مکش:۴۰۰۰ پاسکال قابلیت بازگشت به داک شارژ به صورت خودکار قابلیت نقشه برداری خودکار تا سه نقشه (این قابلیت برای کسانی که بیش از یک طبقه دارند مناسب است) حرف های زیادی برای گفتن دارد. ایجاد لرزش با فرکانس بالا جهت تی کشیدن از دیگر ویژگی های این محصول است.

جاروبرقی مایدیا مدل M7 Pro، دارای فیلتر مخصوص سه لایه است به راحتی ازموانع تا ارتفاع ۲.۲ سانتی متری بالا می رود. این جاروبرقی رباتیک از فناوری لیزری نسل پنجم برای مسیر یابی برخوردار است. اپلیکیشن MSmartLife قابلیت ایجاد دیوار مجازی برای جلو گیری از حرکت ربات در مسیر هایی که نیاز به جارو کشیدن ندارد را ایجاد می کند.

این دستگاه دارای اسفنج کاهش نویز ، ماژول عایق صدا و طراحی جذب شوک خاص است که تضمین می کند حتی در ارتعاش با فرکانس بالا ، ربات بیش از حد تکان نمی خورد و سر و صدا به همان اندازه کم باقی می ماند.

درما

جاروبرقی رباتیک شیائومی درما مدل A10W(قیمت حدودی: 14 میلیون و 200 هزار تومان)

با پارتی بازی پسرعمه ها دومین محصول شیائومی با قیمیت کمی بالاتر هم وارد فهرست 5 تایی ما شد. جاروبرقی رباتیک با قدرت مکش تا 50 وات کار می کند و بدون در نظر گرفتن نوع کفپوش، با قدرت بالا همه جا را نظافت می کند. Deerma dem-a10w دارای یک ایستگاه خود تمیز شونده با جمع کننده گرد و غبار داخلی است.

از دیگر قابلیت های این جاروبرقی رباتیک می توان به کنترل بی سیم با تلفن هوشمند، شارژ خودکار باتری و عملکرد برنامه ریزی شده اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های اصلی این مدل، ماژول منحصر به فرد برای تمیز کردن مرطوب با دو پد چرخشی با سرعت 180 دور در دقیقه است.

بر روی این پدها فشار 10 نیوتن وجود دارد که باعث می شود بدترین لکه ها پاک شوند. قدرت مکش این جاروبرقی به 2200 پاسکال می‌رسد و پدهای پاک کن تا 180 بار در دقیقه می‌چرخند. جارورباتیک به طور هوشمند فرش‌ها را تشخیص می‌دهد و از سیستم دستورات صوتی نیز پیروی می کند.

s9

جاروبرقی ویومی مدل S9(قیمت حدودی: 16 میلیون و 500 هزار تومان)

این جاروبرقی را عمه بزرگم با کلی پز و تبلیغ به ما معرفی کرد و گفت برای جهیزیه دخترش هم همین جارو را خریده. این جارو ربات از تکنولوژی Auto-Dumping 2.0 استفاده می کند. در نتیجه ربات به طور خودکار به داکت شارژ بازگشته و موتور 950 وات موجود در داکت شارژ، آشغالها را داخل پاکت 3 لیتری خالی میکند و پس از روشن شدن نشانگر روی داکت، کافیست پاکت جارو را تعویض کنید.

مخزن این جاروبرقی از نوع 300 میلی لیتری است و مخزن 250 میلی لیتری آن نیز برای نگهداری مایعات شوینده کف استفاده می شود. الگوی حرکتی جارو به شکل Y است. سیسیستم اسکن محیط و نقشه برداری این جارو بسیار دقیق عمل می کند و 100 درصد محیط را پوشش می دهد.

از دیگر قابلیت های این جارو می توان به 12 سنسور و نمایشگر LED اشاره کرد. این ربات امکان ذخیره 5 نقشه مختلف را دارد و می توان آن را با کنترل هوشمند و فرمان صوتی و شخصی سازی به هر ماموریت تمیزکاری خانه فرستاد.

dream

جاروبرقی دریم مدل W10(قیمت حدودی 47 میلیون تومان)

و اما گرانقیمت ترین جاروبرقی فهرست ما نوه ها که البته بعید می دانم بابا و عموها راضی شوند بخرند. این جاروبرقی متخصص پاک کردن لکه های سخت محسوب می شود. قدرت مکش موتور این محصول ۴۰۰۰ پاسکال است. این جارو از یک مخزن آب ۴ لیتری استفاده می کند و با هر بار نظافت با آب از هوای گرم برای خشک کردن پدها استفاده می کند.

جاروبرقی دریم مدل W10 چهار سطح مکش و سه سطح رطوبت دارد و مخزن گرد و غبار ۵۴۶ میلی لیتری با نیاز به تخلیه دستی دارد. این جارو دارای یک سیستم ناوبری SLAM مبتنی بر اسکنر Lidar است که ۱۲ بار سریعتر از نسخه قبلی نقشه اطراف را بررسی می کند.

ابعاد جارو ۱۳.۱۴×۱۲.۳۶×۴.۱۵ اینچ است و یکی از جاروبرقی‌های بزرگ‌ بازار به حساب می آید. این جاروبرقی رباتیک دارای چهار سطح مکش، سه حالت تمیز کردن و یک مخزن گرد و غبار است. این دستگاه دارای دو مخزن ۴.۲ لیتری است، یکی برای آب شیرین و دیگری برای آب کثیف.

قابلیت اتصال به الکسا و باتری ۶۴۰۰ میلی آمپر ساعتی که تا ۲۱۰ دقیقه (حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه) دوام می آورد از دیگر ویژگی های این جاروبرقی گران قیمت است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها