با این وسیله‌ها فضای خونه رو از بی روحی نجات بده!

طراحی و دکوراسیون منزل صرفا از جهت زیبایی وسایل و هماهنگی آنها در کنار هم اهمیت ندارد، بلکه باید خانه شما را به محیطی تبدیل کند که گرمابخش و انرژی‌زا باشد.

شناسه خبر: ۳۹۳۲۱۰
با این وسیله‌ها فضای خونه رو از بی روحی نجات بده!

راهنماتو- «فکر نمی‌کنی خیلی جای رنگ توی خونه‌ت خالیه؟!»

طرفدار سبک مینیمال بودن و استفاده از رنگ‌های خنثی زیبایی خودش را دارد، اما باید هنگام انتخاب وسایل خانه اعم از مبلمان، فرش، پرده، اکسسوری‌ها و... دقت داشته باشید که اگر همه را به رنگ کرم، طوسی، سفید دربیاورید دکور شما شاید زیبا باشد اما این مونوکرومی که خلق کرده‌اید روح ندارد!

به گزارش راهنماتو، طراحی و دکوراسیون منزل صرفا از جهت زیبایی وسایل و هماهنگی آنها در کنار هم اهمیت ندارد، بلکه باید خانه شما را به محیطی تبدیل کند که گرمابخش و انرژی‌زا باشد. تمام وسایل و لوازمی که استفاده می‌کنید تا یک نمای زیبا از پذیرایی، اتاق خواب و... بسازید باید انرژی خوبی در دل و جان خودتان و هر فردی که بیننده‌ی آنهاست به وجود بیاورد در غیر این صورت یک جای کار می‌لنگد!

حالا اگر شما هزینه کرده‌اید و دکور کلی منزل را تغییر داده‌اید ولی جای رنگ‌ها و شور و حال در آن خالی است زیاد غصه نخورید. همیشه راه‌هایی برای انرژی بخشی به منزل وجود دارد. تزریق روح به کالبد خانه کار شماست و باید آن را جدی بگیرید! زیرا شما به صورت 24 ساعته در منزل هستید و قرار است حال خوبی در آن داشته باشید پس نیاز هم نیست به پرداخت هزینه‌های گزاف دست بزنید بلکه با کمی دقت و توجه، و به کار گرفتن این تکنیک‌ها و خرید یکسری وسیله‌ی دم دستی و مناسب جذابیت خوبی به خانه شما خواهد آمد. مطمئن باشید!

  • گیاه طبیعی بگیرید

گیاه

حضور گیاهان نه به صورت مصنوعی، بلکه کاملا طبیعی و از نوع زیبا و خاص آنها، جذابیت زیادی دارد. مخصوصا اگر از گلدان‌های بزرگ استفاده کنید که قسمت یا قسمت‌هایی از دکور خانه شما را دربربگیرد. رنگ سبز گیاهان با هر ترکیب رنگ خنثی‌ و ساده‌ای هماهنگی دارد و مطمئنا نواقص را برطرف خواهد کرد.

  • حتما از شال مبل استفاده کنید

شال مبل

اگر مبل‌های شما پارچه‌ای و تمام آنها رنگ خنثی دارند. اگر فرش و پرده را هم خنثی انتخاب کرده‌اید، اگر دیوارها هم کرم یا سفید یا استخوانی هستند و خلاصه از دنیای رنگ فقط از یکی دو رنگ آن بهره گرفته‌اید حضور یک شال مبل با رنگ متفاوت ولی هماهنگ می‌تواند کمی انرژی فضا را بالا ببرد. حتما این گزینه را جدی بگیرید و رنگ را به این وسیله به دکور خانه اضافه کنید.

  • تابلو مناسب سبک منزل تهیه کنید

تابلو

وجود یک تابلوی خاص، نقاشی باشد یا پتینه، حتی استفاده از قاب‌های پلی استر که امروزه به صورت خالی دیوارها را پر می‌کند گزینه‌های مناسبی هستند. فقط درنظر داشته باشید که تابلوی شما به هر سبکی که هست باید با مبلمان شما همخوانی داشته باشد، و نکته دوم که مهمتر است وجود رنگ است. در انتخاب تابلو دیگر رنگ خنثی را کنار بگذارید. باید از رنگ یا رنگ‌هایی بهره گرفته باشد که این فضای تک رنگ منزل شما را بشکند.

  • اکسسوری زیبا و مناسب بخرید

اکسسوری

برای روی میز جلو مبلی، میز تلویزیون حتما از اکسسوری‌های مناسب و زیبا که رنگ‌ خنثی شما را تحت تاثیر قرار بدهد تهیه کنید. اگر کنسول در منزل دارید برای اینکه روی آن هم وسیله‌هایی قرار بدهید دست شما باز است. از انواع شمعدان گرفته تا مجسمه‌های تزیینی و زیبا برای شما کاربردی هستند. این وسیله‌ها به خانه شما روح می‌بخشد و از یکدستی آن را نجات خواهد داد.

  • کوسن رنگی هم کارساز است

کوسن

کوسن‌های طرح‌دار و رنگی اینجور وقت‌ها خیلی به شما کمک خواهد کرد. لازم نیست تمام کوسن‌ها طرح و نقش داشته باشند بلکه وجود یک یا دو عدد کوسن که طرح و رنگ زیبایی داشته باشند فضا را از خلوتی درمی‌آورد و از آنجا که قابل تغییر و تنوع هستند می‌توانید هرازگاهی مدل‌های مختلف را امتحان کنید و با این شیوه هم دکور شما متنوع خواهد شد و هم انرژی بیشتری خواهد گرفت.

  • استفاده از کتاب را فراموش نکنید

کتاب

بد نیست فضایی را برای کتاب‌ها اختصاص بدهید. حتی اگر تعداد کمی کتاب دارید با یک دکور زیبا و جذاب از رنگ‌های کتاب‌ها بهره بگیرید و انرژی را در فضای منزلتان جاری کنید. شلف‌های دیواری برای تعداد کمی کتاب هم جوابگو هستند. انتخاب بدی نخواهد بود.

  • مبل تک رنگ و خاص را امتحان کنید

مبل

اگر تمام مبلمان و وسایل منزلتان یک رنگ است و کار دیگری از دستتان برنمی‌آید فقط یک صندلی یا مبل تک نفره را تغییر رنگ بدهید. پارچه آن را عوض کرده و رنگی انتخاب کنید که این فضای راکد را بشکند. تاثیر بسیار زیاد آن را خیلی زود متوجه خواهید شد و آن مبل تک نفره هم زیبایی منزل شما را بیشتر خواهد کرد و هم قابلیت این را دارد که در زمان‌های دیگر باز هم آن را به رنگ دیگری دربیاورید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها