ماجرای ویراژ روبوتاکسی ها در خیابان های چین

چینی ها در حوزه تاکسی های رباتیک، حرف های زیادی برای گفتن دارند. درواقع چینی ها در تلاشند که با کشورهای دیگری از جمله ایالات متحده نیز رقابت کنند.

شناسه خبر: ۳۴۶۱۴۰
ماجرای ویراژ روبوتاکسی ها در خیابان های چین

راهنماتو- این روزها بسیاری از شهروندان چینی دوست دارند از روبوتاکسی ها یا تاکسی های رباتیک استفاده کنند. تاکسی های متعلق به بایدو که در شهرهای بزرگ به شکل کاملا خودران در حال حرکت هستند.

به گزارش راهنماتو، Baidu Inc's Apollo برنامه ای است که به چینی ها اجازه می دهد در سراسر شهر، روبوتاکسی بگیرند. این برنامه که ویژه تاکسی های کاملا خودران است بیش از 1.4 میلیون سفر عمومی انجام داده و در حال گسترش شبکه ای است که ده ها مایل مربع را در 10 شهر کلیدی شامل ووهان و چونگ کینگ پوشش دهد.

تا سال آینده، این شرکت می‌خواهد بزرگترین منطقه خدمات خودروهای خودران را در سراسر جهان داشته باشد، این برنامه، هدفی جاه‌طلبانه دارد به خصوص با توجه به این که باید با واحد روبوتاکسی جنرال موتورز که به سرعت در حال گسترش است و سیستم های کروز و ویمو مستقر در کالیفرنیا رقابت جدی کند.

در حالی که فناوری پشت این نوع خودروها هیجان‌انگیز است، سفر کردن با این خودروها در پکن به طرز شگفت‌آوری استاندارد است. با استفاده از برنامه های سفید و سبز بایدو برای رزرو سفر، تاکسی های خودران به سرعت و در عرض چند دقیقه می رسند و حتی در سفرهای اول، تخفیف های مختلف می دهند.

تاکسی های رباتیک

با همه این پیشرفت ها، یک مانع بالقوه و بزرگ که پیش روی شرکت های چینی است، وضعیت این شرکت ها در قبال ایالات متحده است. در ماه اکتبر، ایالات متحده کنترل های شدیدتری را بر صادرات برخی تراشه ها و تجهیزات ساخت تراشه به این کشور اعمال کرد تا از توسعه قابلیت هایی که می تواند به یک تهدید نظامی تبدیل شود، مانند ابررایانه ها و هوش مصنوعی، جلوگیری کند .

در حال حاضر، بایدو (که پس از کاهش درآمد اصلی تبلیغات خود به طور فزاینده ای تمرکز خود را به هوش مصنوعی و وسایل نقلیه خودران تغییر میداده است) روبوتاکسی را بهترین فرصت کوتاه مدت برای پیشرفت می داند. این شرکت در حال آماده شدن برای افزایش تولید مجموعه آپولو است و با شهرهایی مانند گوانگژو برای ایجاد زیرساخت دیجیتال برای خیابان‌های شهر قرارداد بسته است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها