همشهری آنلاین نوشت: فقط ۲ مدل از ۴ مدل تویوتا کراون در آمریکا عرضه شده؛ یک سدان و یک اسیووی سیگنیا. در ژاپن یک سدان سنتی بدون کیت بالابر و یک کراس اوور کوچکتر به نام کراون اسپورت که در اینجا به آن میپردازیم هم وجود دارد.
این مدل دارای یک پورت شارژ و یک پیشرانه قوی است، اما هنوز وارد ایالات متحده نشده است.
تویوتا کراون سیگنیا اگرچه موتور V۱۲ ندارد، اما همچنان بسیار قوی ظاهر شده است، حداقل طبق استانداردهای تویوتا. این خودرو یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی دارد که خروجی ترکیبی ۳۰۲ اسب بخار را به هر چهار چرخ منتقل میکند.
برای نوع هیبریدی پلاگین، تویوتا با ارتقاء ترمزهای جلو از طریق دیسکهای ۲۰ اینچی که به وسیله کالیپرهای شش پیستونی احاطه شده بودند، قدرت توقف را افزایش داد و در هر دو محور از رنگ قرمز استفاده کرده است.
این خودرو البته با مشکل تناسب تغییردهنده های پَدل(در خودروهای اسپرت یا پرفورمنس، اهرمهایی هستند که به فرمان یا ستون متصل میشوند) مواجه شد. در مقایسه با اسپرت کراون هیبریدی غیر پلاگین، این نوع جدید دارای مهاربندی اضافی در کف برای استحکام بیشتر بدنه است.
از آنجایی که این خودرو یک پلاگین هیبریدی است، پیشبینی میشود که از نظر کارایی برتر باشد. در زیر خودرو و در مرکز آن یک باتری لیتیوم یون با برد الکتریکی خالص ۹۰ کیلومتر قرار دارد.
۳۸ دقیقه هم طول میکشد تا باتری، ۸۰ درصد شارژ شود. یک باک ۵۵ لیتری هم دارد که در مجموع(به صورت ترکیبی) این خودرو میتواند ۱۲۰۰ کیلومتر را طی کند.
این خودرو روی رینگهای بزرگ ۲۱ اینچی مشکی با لاستیکهای پهنتر سوار میشود و از سیستم تعلیق تطبیقی با کمک فنرهای اصلاحشده بهره میبرد.
یکی از ویژگیهای این خودرو، پشتیبانی از شارژ دوطرفه است. زیرا عملکرد منبع تغذیه خارجی ۱۵۰۰ وات (AC ۱۰۰ ولت) ممکن است در مواقع اضطراری مفید باشد.
همچنین میتواند دستگاههای مختلفی را که یک فرد در فضای باز ممکن است در طبیعت به آن نیاز داشته باشد، تامین کند.
قیمت آن هم حدود ۵۳ هزار دلار تعیین شده و انتظار میرود که تویوتا هر ماه ۳۰۰ دستگاه از این اسپرت خفن را تولید کند.