در دنیای امروز، یک خودروی قابل اعتماد برای رساندن شما به هر جایی که نیاز دارید، ضروری است. قابل اعتماد بودن، یا اینکه یک وسیله نقلیه به طور مداوم بدون تجربه نقصهای مکانیکی یا مشکلات در طول زمان چقدر عملکرد خوبی دارد، همچنان یک عامل کلیدی در انتخاب برند خودرو برای خریداران است.
اینفوگرافیک زیر، امتیازات قابل اعتمادترین برندهای خودرو را نشان میدهد، که توسط Consumer Reports (یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی است که آزمایشهای مستقل محصولات مصرفی را انجام میدهد و نتایج را منتشر میکند) رتبهبندی شدهاند.
خودروسازان آسیایی قابل اعتمادترین برندهای خودرو را دارند
لکسوس و تویوتا به ترتیب رتبههای اول و دوم را به عنوان قابل اعتمادترین برندهای خودرو در آخرین نسخه از این رتبهبندیها کسب کردند.
به طور کلی، خودروسازان آسیایی در معیارهای قابل اعتماد بودن در سال ۲۰۲۳ با اختلاف زیادی پیشتاز بودند.
به طور خاص، ۶ مورد از ۱۰ تا و ۴ مورد از ۵ تا برند برتر در رتبه بندی قابل اعتمادترین خودروها در تقسیم بندی قاره ها، به طور خاص به سازندگان خودروهای ژاپنی تعلق می گیرد. برندهای آسیایی دیگر در ۳۰ رتبه برتر، برندهای کره جنوبی کیا و هیوندای بودند که به ترتیب در رتبههای ۱۰ و ۱۱ قرار گرفتند، و جنسیس در جایگاه ۱۸ قرار داشت.
خودروسازان اروپایی با امتیاز ۴۶ در تقسیم بندی قاره ای، در رتبه دوم قرار گرفتند. همراه با خودروساز بریتانیایی مینی که در رتبه سوم قرار گرفت، خودروسازان آلمانی پورشه و بیامو، برندهای اروپایی برتری بودند که به ترتیب در رتبههای هشتم و نهم قرار گرفتند.
قابل اعتمادترین برند آمریکایی بیوک بود که در رتبه ۱۲ کلی قرار گرفت و پس از آن تسلا و رَم به ترتیب در رتبههای ۱۴ و ۱۵ قرار داشتند.
تعیین قابل اعتماد بودن خودرو
Consumer Reports خودروها را با استفاده از دادههای نظرسنجیهای اعضا و تحلیل بیش از ۳۳۰،۰۰۰ خودرو، رتبهبندی کرده است. خودروهای تحلیل شده شامل مدلهای سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳، با چند مدل اولیه معرفی شده ۲۰۲۴ بودند.
آنها ۲۰ محدوهی مشکلساز از مسائل کوچک مانند صدا دادن ترمزها تا نقصهای بزرگ مانند مشکلات پرهزینه موتور خارج از گارانتی یا مشکلات شارژ خودروهای الکتریکی را بررسی کردند. سپس میزان تاثیر هر نوع مشکل را ارزیابی کردند تا به هر خودرو، امتیازی از ۱ تا ۱۰۰ بدهند.
Consumer Reports از این اطلاعات برای ارائه رتبهبندی قابل اعتماد بودن برای هر برند خودروی اصلی که در ایالات متحده فروخته میشود استفاده میکند. سپس آن رتبهبندی را با دادههای جمعآوری شده از آزمایشهای پیست خود، و همچنین نتایج نظرسنجی رضایت مالکان و دادههای ایمنی ترکیب میکند تا امتیاز کلی هر برند خودرو را محاسبه کند.
امسال، Consumer Reports بخش های مختلفی را که ممکن است در انواع مختلف خودروها مشکل ساز شوند، شناسایی کرده است:
موتور احتراق داخلی (ICE): این خودروها دارای ۱۷ بخش مشکل ساز بالقوه هستند.
الکتریکی (EVs): این خودروها دارای ۱۲ بخش مشکل ساز بالقوه هستند که مشکلات سنتی موتور احتراق داخلی مانند مشکلات موتور و گیربکس را شامل نمیشوند.
هیبریدی (HEVs): این خودروها دارای ۱۹ بخش مشکل ساز بالقوه هستند که شامل ۱۷ مورد از خودروهای موتور احتراق داخلی و همچنین موتور الکتریکی و باتری EV است.
الکتریکی هیبریدی پلاگین (PHEVs): تمام ۲۰ بخش مشکلساز از جمله ۱۷ مورد خودروهای با موتور احتراق داخلی، و همچنین موتور الکتریکی، باتری EV و شارژ EV را شامل می شوند.
در زیر ۲۰ بخش مشکلساز احتمالی که Consumer Reports ارزیابی میکند، آمده است:
۱. سیستم انتقال قدرت
۲. کیفیت ساخت
۳. موتور (اصلی)
۴. موتور (جزئی)
۵. سیستم خنککننده موتور
۶. موتور الکتریکی
۷. باتری EV
۸. شارژ EV
۹. گیربکس (اصلی)
۱۰. گیربکس (جزئی)
۱۱. سیستم رانش
۱۲. سیستم سوخترسانی
۱۳. سیستم الکتریکی
۱۴. سیستم تعلیق
۱۵. ترمزها
۱۶. سیستم اگزوز
۱۷. رنگ/تزئینات
۱۸. سر و صدا/نشتیها
۱۹. سختافزار بدنه
۲۰. لوازم جانبی الکتریکی
۲۱. الکترونیک داخل خودرو
۲۲. سیستم تهویه مطبوع