بهترین شخصیت‌های منفی بازی‌ها که در اصل آدم‌های خوبی بودن

انتخاب در نقاط خاکستری داستان‌ها خیلی سخت بوده چراکه دیگه مرز سیاه و سفید مشخص نیست. در بازی‌هاهم همین قضیه برقراره که تونسته جذابیت خاصی به این شخصیت‌ها بده.

شناسه خبر: ۳۸۱۷۲۹
بهترین شخصیت‌های منفی بازی‌ها که در اصل آدم‌های خوبی بودن

راهنماتو- همیشه وقتی دو عبارت قهرمان و ویلن یا شخصیت منفی رو میشنویم بالافاصله یاد سیاه و سفید میفتیم؛ به این معنی که هر کاری که قهرمان انجام بده در جهت خوبی و خیره، در حالی که شخصیت منفی به دنبال بی عدالتی و ظلمه. ولی میشه گفت در واقعیت، امور در زندگی واقعی هم اغلب به این سادگی نیستن که بتونین راحت تشخیص بدین چی خوبه و چی بد، و همین موضوع در بعضی از بازی‌های ویدیویی هم صدق می‌کنه.

به گزارش راهنماتو، گاهی اوقات هم حتی شرورترین شخصیت‌ها حرفای جالبی میزنن که واقعا شمارو به سوال کردن وا میداره با اینکه شاید موجه کارشون نباشه ولی بازهم یک منطق پشتشونه.با راهنماتو همراه باشین تا باهم به چندتا لز شخصیت های منفی بازی‌ها که قلبا آدمای خوبی بودن و در صدد رسیدن به اهدافشون ولی با روش‌های نسبتا اشتباه بودن بپردازیم.

Scorpion: Mortal Kombat

scorpion

اسکورپیون یکی از زیردست های شخصیت منفی اصلی این بازی یعنی شائو کان بود و در بسیاری از بازی‌های مورتال کمبات به عنوان همراه شائو کان و بزرگ‌ترین دشمن Sub-Zero ظاهر می‌شد. او یک موجود جهنمی واقعی بود که به دنبال انتقام از کسی بود که خانوادش رو به قتل رسونده. او اول به عنوان عروسک خیمه شب‌بازی برای شائو کان و کوآن چی کار می‌کنه، تا بتونه Sub-Zero رو که قبلا اورو کشته بود بکشه. البته وقتی که بنا به اتفاقاتی حقیقت براش روشن میشه دوباره سعی میکنه آدم خوبی باشه.

Kessler: Infamous

kessler

دشمن اصلی در بازی Infamous کسلره، یک کاندویت قدرتمند با توانایی‌های مختلف، از جمله توانایی کنترل برق. کسلر دلیل اصلی و بانی هرج و مرجیه که امپایرسیتی دچارش شده. بعد هم در آخر، مشخص میشه که کسلر در واقع نسخه آینده‌ از کول مک‌گرات، شخصیت اصلی بازیه.

در خط زمانی خود کسلر، او نتونست جلوی یک کاندویت قدرتمند به نام هیولا یا بیست رو بگیره که منجر به ویرانی تمام جهان میشه. بعد کسلر به گذشته برمیگرده تا خودش رو وادار به مبارزه با هیولا کنه و اشتباهات گذشته‌اش رو تکرار نکنه.

Edgar Ross: Red Dead Redemption

edgarross

در بازی Red Dead Redemption، ابهام اخلاقی یکی از اصلی ترین مضامین بازیه، اما از آنجا که بازیکن نقش یک سارق سابق به نام جان مارستون رو داره، مامور قانون ادگار راس به عنوان شخصیت بد داستان شناخته می‌شه. بعدهم راس خانواده مارستون رو میدزده و مجبورش میکنه که به دنبال اعضای گروه قدیمی‌اش بره. حتی در آخر بازی هم از پشت بهش خنجر میزنه و خیلی سینماتیک مارستون رو از بین میبره.

اگرچه این قضیه خیلی وحشتناک و غیراخلاقیه، نمیشه گفت که راس رو تبدیل به آدمی دورو و بد میکنه. به عنوان یک یاغی و هفت‌تیرکش سابق، جان مارستون خودش رو با کارهایی که کرده بود در این مخمصه انداخته بود و این راس بود که بازهم با اینکه آدم خوبی نبود وظیفه داشت که مارستون رو به سزای اعمالش برسونه.

Big Boss: Metal Gear Solid

bigboss

در مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid، هیچکس تاثیری اندازه Big Boss در تاریخ این بازی نداشته. او به عنوان یک ابرسرباز و یک خیانتکار که تلاش داره دنیارو به سمت جنگ‌های بی پایان سوق بده، چیزی که دشمناش بهش اعتقاد دارن. اما حقیقت اینه که او می‌خواست دنیایی رو بسازه که سربازا به عنوان چیزی بیشتر از ابزارهای سیاسی در نظر گرفته بشن. اگرچه کارهایی که او برای رسیدن به اهدافش کرد واقعا قابل توجیه نیستن ولی همچنان نمیشه این هدفی او داشت رو ندیده گرفت و یا حتی از لحاظ منطقی تاییدش نکرد. این نوع کارکترنویسی در سری MGS به حد اعلا رسیده و تقریبا تمامی شخصیت‌ها به نوعی برای هدفی میجنگن که در نگاه اول شاید زیاد منطقی نباشه ولی با اضافه شدن کانتکست خیلی سریع میشه فهمید که واقعا برای چی اینقد خودشون رو درگیر این کارها میکنن.

Dr. Breen: Half Life 2

drbreen

در Half-Life 2، بشریت تحت حکومت ظالمانه یک سازمان فرازمینی به نام کمباین قرار داره. و شخصی که مستقیماً مسئول این امره دکتر والاس برین هستش، که کمباین او رو به عنوان مدیرمسئول زمین منصوب کرده و خودبه‌خود تبدیل به شخصیت منفی بازی کرده. اگرچه زندگی تحت حکومت کمباین ایده‌آل نیست، اما بهتر از این بود که کمباین در فقط هفت ساعت جنگ با زمین تونست انجام بده و توانایی اینو داشت تا کاملاً نسل بشر رو نابود کنه.دکتر برین توافق صلحی با کمباین انجام داد که زندگی بشریت رو نجات داد.

Pagan Min: FarCry4

paganmin

در نگاه اول، دشمن بازی Far Cry 4 پیگین مین به عنوان یک شخصیت منفی از خودراضی و خیلی کلیشه‌ایه که Golden Path میخوان باهاش بجنگن و از قدرت کنارش بزنن. اما در یک صحنه ابتدایی در بازی، مین اشاره می‌کند که شورشیا Golden Path در واقع بدترین دشمنای کشورشون هستن. و صدالبته بازی در ادامه نشون میده که مین اشتباه نکرده و اونا حتی از او بدتر هستن. مین همچنین نسبت به بازیکن رفتاری دوستانه داره در حالی که در مقابل اکثر مواجهاتی که Ajay کارکتر اصلی بازی با Golden Path داره خیلی وحشیانه تموم میشه. این در حالیه که حتی اگر در آخر بازی مین رو ببخشین خیلی بدون دردسر کشور رو در اختیارتون قرار میده و راحت کنار میره.

نظرات