نیرومندترین حیوانات جهان چند کیلوگرم را می‌توانند بلند کنند؟

یک انسان قوی می‌تواند حدود ۱.۵ برابر وزن بدن خودش را بلند کند. اما قویترین حیوانات جهان چقدر وزن را می‌توانند از زمین بلند کنند؟

شناسه خبر: ۳۸۹۱۵۵
نیرومندترین حیوانات جهان چند کیلوگرم را می‌توانند بلند کنند؟

فرادید نوشت: یک انسان قوی می‌تواند حدود ۱.۵ برابر وزن بدن خودش را بلند کند. اما قویترین حیوانات جهان چقدر وزن را می‌توانند از زمین بلند کنند؟

قوی‌ترین حیوان دنیا کدام است؟ این پرسش جالبی است، به ویژه اگر نزدیک جابجایی خانه و اسباب‌کشی باشید و توان پرداخت هزینه‌های پشتیبانی انسانی را نداشته باشید!

فرض کنید یک حیوان بتواند در امر جابجایی به شما کمک کند: کدام حیوان را باید انتخاب کنید؟ کدام حیوان قدرتمندترین است؟ کدام حیوان می‌تواند سنگین‌ترین وزن‌ها را بلند کند؟

برای کمک به یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فهرستی از قوی‌ترین حیوانات روی زمین را گردآوری کرده‌ایم.

10. عقاب هارپی می‌تواند ۱۸ کیلوگرم، دو برابر وزن بدن خودش را بلند کند

1

فرض کنید یک حیوان بتواند در امر جابجایی به شما کمک کند: کدام حیوان را باید انتخاب کنید؟ کدام حیوان قدرتمندترین است؟ کدام حیوان می‌تواند سنگین‌ترین وزن‌ها را بلند کند؟

برای کمک به یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فهرستی از قوی‌ترین حیوانات روی زمین را گردآوری کرده‌ایم.

9. پلنگ می‌تواند ۱۲۵ کیلوگرم، تقریبا دو برابر وزن بدن خودش را بلند کند

1

وزن پلنگ نر به طور متوسط بین ۳۰ تا ۷۰ کیلوگرم است و بزرگ‌ترین پلنگ‌ها با استفاده از عضلات قوی فک و پاها و پنجه‌های قدرتمند خود قادر به بلند کردن وزن ۱۲۵ کیلوگرمی هستند.

پلنگ‌ها به این قدرت نیاز دارند تا طعمه‌های بزرگتر خود را پس از شکار به بالای درختان بکشند تا از شرّ رقبا در امان باشند، چون پلنگ‌ها به اندازه رقبایشان ببر و شیر قدرتمند نیستند. این توانایی به آن‌ها کمک می‌کند مواد غذایی را برای مصرف بعد، دور از دسترس ذخیره کنند.

8. خرس قطبی می‌تواند ۴۵۰ کیلوگرم وزن، تقریباً ۰.۷ برابر وزن بدن خودش را بلند کند

1

خرس‌های قطبی نر بالغ می‌توانند بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم رشد کنند، در حالی که وزن خرس‌های ماده معمولاً بین ۱۵۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم است. آن‌ها آرواره‌های بسیار قدرتمندی برای شکار دارند، هرچند در صید فوک‌ها که طعمه مورد علاقه‌شان است، مهارت خاصی ندارند.

خرس‌های قطبی به طور طبیعی از انسان نمی‌ترسند و این ویژگی، آن‌ها را بسیار خطرناک می‌کند. با این حال، همانطور که خواهیم دید، آن‌ها قدرتمندترین خرس‌های فهرست ما نیستند.

7. شیر می‌تواند ۴۵۰ کیلوگرم، تقریباً دو برابر وزن بدن خودش را بلند کند

1

شاید «شیر» به عنوان مظهر یک حیوان قوی، مترادف قدرت و توانایی شکار باشد. ادعایی که دلیل خوبی هم دارد.

وزن شیرهای نرِ کاملاً رشد یافته از نظر اندازه می‌تواند بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم باشد. ماده شیرها کمی کوچکتر، بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارند. آرواره‌ها و عضلات قدرتمند پاهای آن‌ها به این معناست که می‌توانند حیوانات بزرگتر را در مسافت‌های کوتاه بکشند.

6. خرس گریزلی می‌تواند ۵۰۰ کیلوگرم، ۰.۸ برابر وزن بدنش را بلند کند

1

به لطف ترکیبی از استحکام پا و قدرت، خرس گریزلی یک ماشین شکار باابهت است. اما قوی‌ترین گونه خرس در فهرست ما فقط ماهیچه ندارد. خرس‌ها بسیار باهوش هستند، قلمروهایی تا ۸۰۰ کیلومتر را نقشه‌برداری می‌کنند و با یکدیگر سلسله مراتب اجتماعی شکل می‌دهند.

یک خرس بالغ کاملاً رشدیافته می‌تواند ۲۲۷ کیلوگرم را تنها با یک پنجه خود بلند کند و قدرت پنج انسان قوی را با هم دارد. با در نظر گرفتن همه این موارد، هیچ کس تعجب نمی‌کند اگر بگوییم گریزلی هیچ شکارچی طبیعی ندارد.

5. ببر می‌تواند ۵۵۰ کیلوگرم، دو برابر وزن بدن خودش را بلند کند

1

شاید تعجب‌آور باشد که ببر قوی‌ترین گربه بزرگ در فهرست ماست. ببر که چابک‌تر و سریع‌تر از شیر است، می‌تواند شکار دو برابر اندازه خودش را مغلوب کند. ببرها فوق‌العاده عضلانی هستند و می‌توانند با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت در فواصل کوتاه بدوند.

قدرت چشمگیر آن‌ها به همین جا ختم نمی‌شود. قدرت ضربه پنجه ببر به حدی است که می‌تواند یک انسان را فورا بکشد.

4. گاو مشک می‌تواند ۹۰۰ کیلوگرم، حدود ۱.۵ برابر وزن بدن خودش را بلند کند

1

شاید این قدرت برای بیشتر انسان‌ها قابل دستیابی نباشد. این حیوان با استفاده از عضلات قوی خود قادر به کشیدن وزنه‌های بزرگ برای مسافت‌های طولانی است.

گاو مشک بالغ می‌تواند بین ۱۸۰ تا ۴۱۰ کیلوگرم وزن داشته باشد و دوست دارد هنگام مبارزه با شکارچیان، با سر به آن‌ها ضربه بزند. عضلات قدرتمند سر و گردن آن‌ها ضربه‌ای قوی وارد می‌کند و شاخ آن‌ها نیز می‌تواند آسیب جدی وارد کند.

3. کرگدن سفید می‌تواند ۸۰۰ کیلوگرم، تقریباً نصف وزن بدن خودش را بلند کند

1

از آنجا که کرگدن‌های سفید گیاه‌خوار هستند، ممکن است فرض کنید قدرت زیادی ندارند، اما این یک اشتباه بسیار خطرناک است.

کرگدن‌های نر بالغ بین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلوگرم و ماده‌ها بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارند که بیشتر از میانگین خودروی خانوادگی شماست. سنجش قدرت کرگدن سفید دشوار است، اما تخمین زده شده که می‌تواند وزنه‌ای بین ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ کیلوگرم را بکشد.

2. گوریل می‌تواند ۸۱۵ کیلوگرم، تقریبا چهار برابر وزن بدن خودش را بلند کند

1

گوریل‌ها بازوهای بسیار قوی دارند که حاصل تمرین مداومی است که به خودشان می‌دهند. آن‌ها از بازوهای قدرتمندشان برای راه رفتن، بالا رفتن و تاب خوردن روزانه از درختان استفاده می‌کنند تا این ماهیچه‌های بزرگ را قوی نگه دارند.

نرها بزرگتر از ماده‌ها هستند و در صورت رشد کامل می‌توانند تا ۲۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشند. با این حال، گوریل‌ها برای شکار به این همه قدرت نیاز ندارند. رژیم غذایی آن‌ها متشکل از گیاهان و میوه‌هاست.

1. فیل بیشه آفریقایی می‌تواند ۶۰۰۰ کیلوگرم وزن را بلند کند

1

قوی‌ترین حیوان جهان فیل بیشه آفریقایی است که می‌تواند ۶۰۰۰ کیلوگرم وزن را بلند کند، چیزی معادل وزن بدن خودش. حتی خرطوم آن‌ها به لطف بیش از ۴۰۰۰۰ عضله می‌تواند بیش از ۲۰۰ کیلوگرم وزن را بلند کند. یک انسان بالغ فقط بیش از ۶۰۰ عضله در کل بدن خود دارد.

قوی‌ترین حیوان نسبت به اندازۀ خودش: سوسک سرگین (بیش از ۱۱۰۰ برابر وزن بدن خودش)

1

بله درست است که هل دادن یک توده بزرگ مدفوع در طول روز جذاب‌ترین کار نیست، اما سوسک سرگین فروتن به خاطر همین قدرتش سزاوار احترام زیادی است.

یک سوسک سرگین به لطف پاهای قوی و عزم خود می‌تواند وزنی تا ۲ کیلوگرم را حمل کند. با توجه به وزن متوسط سوسک‌های سرگین که فقط ۲ گرم است، رقم ۲ کیلوگرم به راستی باورنکردنی است.

اما این موجودات شگفت‌انگیز چگونه به خودشان پاداش می‌دهند؟ با خوردن مدفوعی که جمع‌آوری کرده‌اند یا توخالی کردن مدفوع‌شان برای درست کردن اتاق جفت گیری.

نظرات
پربازدیدترین خبرها