این اشتباهات در انتخاب رنگ مو شما را پیر خواهد کرد!

اگر دوست دارید با تغییر رنگ مو، سن و سالتان بالاتر نرود و تغییرتان در جهت مثبت اجرا شود این ۹ اشتباه را مرتکب نشوید!

شناسه خبر: ۳۹۱۲۵۱
این اشتباهات در انتخاب رنگ مو شما را پیر خواهد کرد!

راهنماتو- «موهات چقدر تیره شده! خیلی عوض شدی!»

شما هم با جمله‌ی «چقدر عوض شدی!» آشنایی دارید؟! وقتی یک تغییری در رنگ و اندازه موهایتان ایجاد کرده‌اید حتما با واکنش اطرافیان روبه رو شده‌اید. اما این جمله که حاکی از تغییر عجیب و غریب شماست دو طرف دارد! یا از دید دیگران خیلی بهتر شده‌اید یا نقطه‌ی مقابل آن: اصلا به شما نمی‌آید!

به گزارش راهنماتو، رنگ مو روی صورت و زیبایی شما خیلی تاثیرگذار است. برای اینکه شما ظاهری زیباتر داشته باشید باید هنگام انتخاب رنگ مو به خیلی موارد دقت کنید زیرا صرفا یک مساله‌ی «دلی» نیست که تا هوس کردید تصمیم به اجرا بگیرید! رنگ پوست شما، رنگ چشمهایتان، سن و سالتان، همه اینها ارتباط خیلی مستقیمی با تاثیر رنگی که روی چهره‌تان می‌گذارد دارد.

اگر دوست دارید با تغییر رنگ مو، سن و سالتان بالاتر نرود و تغییرتان در جهت مثبت اجرا شود این 9 اشتباه را مرتکب نشوید!

  • رنگ خیلی تیره انتخاب نکنید

اگر دوست دارید موهایتان تیره باشد مساله‌ای نیست اما به یکباره سراغ مشکی پرکلاغی رفتن یک توی ذوق زن ملموسی به همراه دارد! شما می‌توانید از قهوه‌ای یا رنگ‌های طبیعی تیره استفاده کنید تا جلوه بهتری داشته باشید.

5

  • ریشه‌ی موها را به امان خدا رها نکنید!

اگر به سراغ رنگ کردن مو می‌روید باید درنظر داشته باشید که هر ماه مقدار مشخصی رشد مو خواهید داشت که رنگ آنها متفاوت است. پس رسیدگی مداوم و مستمر لازم دارد! درآمدن ریشه‌ی موها به رنگ سفید یا ترکیبی از سیاه و سفید و در عین حال موهایی که در ساقه رنگ آمیزی دیگری دارند علاوه بر اینکه سن شما را بالاتر نشان می‌دهد حالت شادابی را از چهره‌تان می‌گیرد و خیلی نامرتب به نظر خواهید رسید!

  • پایه رنگ مویتان را خیلی تغییر ندهید!

تغییر ناگهانی و خیلی شدید رنگ مو تاثیرگذاری فراوانی دارد. اگر شما رنگ پوستتان با رنگ انتخابی همخوانی نداشته باشد مطمئن باشید که سال‌ها پیرتر به نظر خواهید رسید. رنگ طبیعی موهایتان را درنظر بگیرید و اگر تمایل به رنگ دارید حتما پایه‌ای انتخاب کنید که خیلی با رنگ اصلی شما تفاوت نداشته باشد.

  • بلوند پلاتینه دوست دارید؟! چرا؟!

رنگ پلاتینه در محدوده‌ی رنگ‌های سرد قرار دارد و اگر شما پوستی روشن دارید یک ترکیب سمی برای شماست! شادابی و نشاطتان که از بین می‌رود هیچ، سن شما بالاتر به نظر می‌رسد و رخوت و سستی خاصی مهمان صورتتان خواهد شد. استفاده از رنگ‌های پلاتینه جرات و ریسک خاصی را می‌طلبد!

  • حتما از طیف رنگ استفاده کنید!

همیشه هایلایت کردن موها مخصوصا در اطراف صورت خیلی بهتر جواب می‌دهد و زیبایی شما را دوچندان می‌کند تا اینکه بخواهید مویتان را یکدست به رنگی در بیاورید! با ایجاد سایه روشن موهای شما پستی و بلندی پیدا می‌کند! با این روش از بالا رفتن سن به خاطر رنگ کردن موها جلوگیری می‌شود.

5

  • آیا موهای خاکستری خودتان را دوست دارید؟!

اگر طرفدار موی طبیعی خودتان هستید که روبه سفید شدن می‌رود اشکالی ندارد. اما اگر به تازگی این تصمیم را گرفته‌اید و هنوز ساقه‌هایتان رنگ دارد و ریشه‌هایتان خاکستری است حتما دست نگه دارید! با این کار نه تنها ظاهری پیر و بیمار خواهید داشت، بلکه سرزندگیتان هم از بین می‌رود! اگر خوب فکرهایتان را کرده‌اید و دیگر می‌خواهید با خاکستری موهایتان خوش باشید حتما موها را کوتاه کنید. تا حدی که دیگر تنها خاکستری گیسوانتان باشد و بس! با این روش ظاهری بسیار شیک خواهید داشت که با یکدست شدن رنگ موها کاملا مرتب و تمیز است.

  • رنگ‌های از مد افتاده را کنار بگذارید!

درست است که رنگ یک امر کاملا دلبخواهی است! اما رنگی که قدیمی شده است شما را متعلق به همان زمان نشان می‌دهد. سعی کنید اگر به دنبال رنگ کردن موهایتان هستید و در این راه هزینه گزافی هم می‌پردازید پس به روز جلو بروید تا سن شما هم بالاتر نشان داده نشود!

  • رنگ‌های قرمز نزنید!

رنگ‌های قرمز زیبایی خودشان را دارند ولی نیازمند ترمیم مرتب هستند. برای اینکه این دسته رنگ‌ها فانتزی هستند و زمان طولانی روی مو نمی‌مانند. پس اگر رنگ قرمز جذاب شما تبدیل به قهوه‌ای بشود و ریشه‌ی موهایتان هم خاکستری و مشکی دربیاید جلوه‌ی خوبی نخواهد داشت! بهتر است اگر هم می‌خواهید از رنگ‌های طیف قرمز استفاده کنید به صورت هایلایت یا آمبره انجام بدهید که جذابیت آن دستخوش تغییر نشود.

  • رنگ یک دست را فراموش کنید!

برای جوانتر به نظر رسیدن بهتر است به سراغ هایلایت بروید. رنگ‌های یکدست و تیره شما را بی حس و حال نشان می‌دهد! حتی اگر شده رگه‌های باریکی از هایلایت ایجاد کنید از این عمل کوتاهی نکنید! قطعا یکنواخت نبودن موها شما را زیباتر نشان خواهد داد!

نظرات
پربازدیدترین خبرها