هدف‌هاتو اینجوری بنویس تا بهشون برسی!

آیا شما دفتر هدف گذاری دارید؟ آیا برای رسیدن به اهدافتان زمان مشخص می‌کنید؟ آیا هدف‌هایتان را مرحله به مرحله نوشته و هر کدام را که طی کردید تیک می‌زنید؟

شناسه خبر: ۳۹۱۲۶۷
هدف‌هاتو اینجوری بنویس تا بهشون برسی!

راهنماتو- «نوشتن نداره که! می‌دونم چی می‌خوام دیگه!»

آیا شما دفتر هدف گذاری دارید؟ آیا برای رسیدن به اهدافتان زمان مشخص می‌کنید؟ آیا هدف‌هایتان را مرحله به مرحله نوشته و هر کدام را که طی کردید تیک می‌زنید؟ اگر بله که آفرین بر شما، اگر خیر، پس چطور توقع دارید اهدافتان در جهت خواست شما حرکت کنند؟!

به گزارش راهنماتو، قرار نیست مثل کتاب‌ها و سخنرانی‌های انگیزشی بگوییم که بنویسید تا اتفاق بیفتد! ولی واقعیت این است که اگر در رسیدن به یک هدف یا یک سلسله اهداف جدی هستید باید حتما یک مسیری را به صورت جدی طی کنید.

  • دفتر هدف‌گذاری داشته باشید

یک دفتر که قابل حمل باشد، به راحتی استفاده شود، دوستش داشته باشید! حتما باید با خودتان به نتیجه برسید که تا روی کاغذ نیاورید به آن متعهد نمی‌شوید. ذهن و مغز شما خودش را مجبور می‌کند مرتب عمل کند!

5

  • هدف مشخص کنید

اگر واقعا تمایل دارید به هدفتان برسید باید به صورت واضح و شفاف مشخص باشد. مثلا اگر خرید یک ماشین را مدنظر دارید باید بنویسید که مدل و سال ساخت و رنگ ماشین مدنظرتان چیست! برای اینکه این اقدامات اولیه است که مسیر شما را می‌سازد!

  • دلایل اهمیت هدفتان را بنویسید

برای خودتان توضیح بدهید تا ناخودآگاهتان هم آگاه بشود، ماشین می‌خواهید که راحت‌تر طی مسیر کنید، که مدل بالاتر و بهتری داشته باشید که رانندگی برایتان آسانتر باشد و حتی حس بهتری داشته باشید. تمام «چرا»هایی که برای هدفتان قابل پرسش است را بنویسید.

  • اصولی برنامه ریزی کنید

برای اینکه به هدفتان برسید باید چه کار کنید؟ آیا نیاز به کار بیشتر دارید؟ آیا باید هر ماه مبلغ خاصی پس انداز کنید؟ آیا نیاز به گرفتن وام دارید؟! تمام این موارد را باید با جزییات ذکر کنید. در غیر اینصورت نه تنها به هدفتان نمی‌رسید بلکه به مرور دچار بی انگیزگی هم خواهید شد.

5

  • موانع را بشناسید

در راه رسیدن به هدفتان که تا امروز موفق نبوده‌اید چه موانعی دارید؟ آیا خودتان کم کاری کرده‌اید؟ آیا مهارت خاصی لازم دارید؟ آیا فرد خاصی باید به شما کمک کند؟ تمام این موارد را بنویسید تا بتوانید یک به یک آنها را رفع کنید.

  • روتین و برنامه فردی بریزید

کسی نمی‌تواند با نسخه خودش و راهی که رفته برای شما الگوی قطعی باشد! زندگی و شرایط آدم‌ها متفاوت است شما فقط می‌توانید از افراد موفق انگیزه بگیرید ولی باید براساس توانایی‌ها و شرایط خودتان برنامه ریزی کنید. اگر بدون توجه به این مساله هدف گذاری کنید در رسیدن به آن شکست خواهید خورد و همین برای اهداف دیگرتان مانع ایجاد می‌کند. پس اصولی و منطقی هدف گذاری کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها