شما هم ترس عقب ماندن از دیگران دارید؟! پس سندروم فومو را بشناسید!

دوی ماراتنی که در شبکه‌های اجتماعی راه افتاده است باعث می‌شود شما بترسید تا از دیگران عقب بمانید. به خط پایان برسند و شما نرسید! سندروم فومو یعنی همین!

شناسه خبر: ۳۹۱۷۵۱
شما هم ترس عقب ماندن از دیگران دارید؟! پس سندروم فومو را بشناسید!

راهنماتو- «ترس آخر تو رو بیچاره می‌کنه! نترس!»

چقدر در زندگی ترس‌ها شما را احاطه کرده‌اند و بر شما فرمان می‌رانند؟! بر ترس‌های خودتان واقف هستید؟ ترس عقب افتادن از بقیه را می‌شناسید؟ ترسی که این روزها خیلی بیشتر و بیشتر یقه‌ی آدم‌ها را گرفته و رها نمی‌کند؟!

به گزارش راهنماتو، نام سندروم فومو را شنیده‌اید؟ فومو به چه معنی است؟! فومو در معنای ساده‌ی خود یعنی ترس از دست دادن! از دست دادن هر چیزی! حتی یک فرصت، یک لحظه! دنیای اینستاگرام را پیش روی خود تصور کنید! ترس ندیدن حتی یک استوری از شخصی خاص و حذف شدن آن! همه این ترس‌ها بر زندگی ما چنبره زده‌اند. حالا که تا اینجا را خوب تصور کنید بهتر است بدانید فومو ترس عقب افتادن است. دوی ماراتنی که در شبکه‌های اجتماعی راه افتاده است باعث می‌شود شما بترسید تا از دیگران عقب بمانید. به خط پایان برسند و شما نرسید! گویی در انتهای خط یک منظره‌ی هیجان انگیز یا مدال طلای جهانی قرار دارد و ما با دنبال نکردن شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی آن را از دست می‌دهیم و نصیب دیگران می‌شود! فومو یعنی همین! یعنی اینکه شما حتی برای لحظه‌ای هم از گوشی خود جدا نمانید و بترسید که اتفاقی در آن سوی خطوط افتاده باشد و شما ندانید! اگر مرتب در حال چک کردن گوشی خود هستید باید این خبر بد را به شما بدهم و بگویم بله، دچار سندروم فومو شده‌اید!

دیدن زندگی‌های رها شده در اینستاگرام حس مقایسه کردن را در آدم‌ها به حدی تقویت کرده است که نیم نگاهی به زندگی بقیه دارند و زندگی خود را با تمام شرایط به پوچ گرفته و درصد نارضایتی روز به روز بالاتر می‌رود!

فومو در واقع یک اختلال است که از اضطراب اجتماعی نشات می‌گیرد. فرد مبتلا به سندروم فومو گمان می‌کند همه آدم‌ها در رفاه و خوشحالی و خوشبختی هستند و ذره‌ای رنج و ناراحتی برایشان وجود ندارد و تنها اوست که با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و از آنها عقب مانده است! علت اینکه در گذشته کمتر این موارد به چشم می‌خورد و آدم‌ها زندگی راحتتری داشته‌اند به حضور گسترده‌ی شبکه‌های اجتماعی و صرف وقت‌های گرانبهای ما در آنها برمی‌گردد. رسانه‌های اجتماعی به جای آنکه زندگی افراد را ساده‌تر کنند باعث ایجاد رنج‌های بیشماری شده و ترس‌های متعددی ایجاد کرده‌اند. فومو یکی از آنهاست! بهتر است همین الان به خودتان و نحوه استفاده‌تان از شبکه‌های اجتماعی دقت کنید. چقدر این ترس با شما هم آمیخته شده است؟ چقدر فکر می‌کنید دیگران از شما جلوتر هستند و شما عقب مانده‌اید؟ چقدر احساس نارضایتی از زندگی، داشته‌ها و موفقیت‌هایتان با این دیدگاه بیشتر شده است؟

تا دیر نشده برای رهایی خود تلاش کنید. ارتباطات واقعی را جایگزین شبکه‌های مجازی و پرسه زدن‌های همیشگی در آن کرده و روی مواردی تمرکز کنید که حال بهتری به شما می‌دهند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها