با این ۶ ترفند دور اهمال کاری را خط بکشید!

چقدر تابه حال کارهایتان را از امروز به فردا انداخته‌اید؟ فردای مذکور سرانجام آمده یا هنوز نرسیده است؟! این بلا را سر خودتان نیاورید!

شناسه خبر: ۳۹۲۵۹۷
با این 6 ترفند دور اهمال کاری را خط بکشید!

راهنماتو- «هی می‌گی باشه و هیچ خبری نمی‌شه!»

چقدر تابه حال کارهایتان را از امروز به فردا انداخته‌اید؟ فردای مذکور سرانجام آمده یا هنوز نرسیده است؟! آیا فکر نمی‌کنید با همین تعلل و به تاخیر انداختن کارها بار روانی زیادی را به صورت ناخودآگاه تحمل می‌کنید؟ این بلا را سر خودتان نیاورید!

به گزارش راهنماتو، «اهمال کاری» یعنی چه؟! مثلا همین امروز را در نظر بگیرید. کارهایی را که باید انجام می‌دادید کنار بگذارید، صبح وقتی با یک غلت زدن بیدار شدید و می‌دانستید وقت این است که از جا بلند شده و به کارهایتان بپردازید تا همه چی با آرامش طی شود اما پتو را بیشتر روی سرتان کشیدید و گفتید وقت هست هنوز! بله همین صبح امروز! آنقدر به نظرتان وقت بود هنوز، که دیگر زمان گذشت و به صورت ناگهانی مجبور شدید با استرس کارهایتان را انجام بدهید و بخشی از آنها را هم باز به روز دیگر موکول کنید!

همه آدم‌ها از استراحت خوششان می‌آید و از اینکه کارها را بتوانند در زمانی دیگر انجام بدهند استقبال می‌کنند! اما با خودتان صادق باشید، اگر خیلی از کارها از روی بی توجهی و اهمال کاری به بعد نمی‌انداختید اوضاع بهتری نداشتید؟!

اگر شما هم از اینکه کارهایتان را پشت گوش می‌اندازید خسته شده‌اید این 6 مورد را بخوانید و مهم‌تر اینکه اهمیت داده و اجرا کنید. بعد از مدتی شما با «اهمال کاری» خداحافظی خواهید کرد! به همین راحتی!

  • تکلیف خودت را مشخص کن!

آیا واقعا می‌خواهید باشگاه بروید؟! آیا حقیقتا قصد رژیم گرفتن دارید؟! آیا در خواندن زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری جدی هستید؟ آیا یاد گرفتن نرم‌افزارهای جدید مربوط به شغلتان برایتان حیاتی است؟! آیا... همه این موارد و موردهایی را که منحصر به خودتان است و هی نادیده‌شان می‌گیرید در نظر بیاورید. بعد به صورت واضح و روشن بنویسید. تحقیقات نشان می‌دهد اهداف وقتی مکتوب می‌شوند جدیت برای رسیدن به آنها هم بیشتر خواهد شد. بعد از اینکه نوشتید برای خودتان زمان رسیدن به آنها را هم مشخص کنید. خودتان را مجبور کنید!

3

  • اولویت بندی کن!

خیلی مهم است که شما بدانید کارهایتان را با چه اولویت زمانی باید به سرانجام برسانید. همه را با ذکر زمان مدنظر بنویسید. این کار ذهنتان را منظم خواهد کرد و شما را بیشتر در مسیر انجام کارهایتان قرار خواهد داد.

  • قانون 20-80 رو در نظر بگیر!

قانون 20-80 می‌گوید 20 درصد از فعالیت‌های شما باعث نتیجه‌ی 80 درصد آنها می‌شود! خب این یعنی چه؟ شما ممکن است شبانه روز کار کنید ولی نتیجه بخش نباشد، این حجم از کار شما فقط خستگی در پی دارد نه نتیجه، در صورتی که پیشرفت و نتیجه گرفتن است که انگیزه به شما می‌بخشد. پس منظور این است که تمرکزتان را روی آن 20 درصد کار مهمی بگذارید که نتیجه‌ی بیشتری به شما می‌دهد. کمی با دقت بیشتر به کارهایتان بپردازید تا ببینید کدام کارها هستند که همیشه با موفقیت روبه رو می‌شوند، تمرکزتان را معطوف به آنها بکنید و کارهای دیگر را در انتها انجام بدهید.

  • آینده را تصور کن!

تنها دلخوش به امروز نباشید. اگر فقط به نتایج کوتاه مدت که ظرف امروز و فردا به دست می‌آیند فکر کنید پیشرفتتان خیلی کند اتفاق خواهد افتاد یا هرگز رخ نمی‌دهد! برای اینکه بازدهی بیشتری داشته باشید آینده را فدای امروز نکنید. اهداف بلندمدت برای خودتان تعیین کنید و در راه رسیدن به آنها برنامه ریزی مناسب کرده و مهمتر از همه برایش تلاش کنید.

  • روش پومودورو را به کار بگیر!

ژاپنی‌ها از قانون 25-5 زیاد استفاده می‌کنند و برایشان نتیجه بخش است. طبق این تکنیک 25 دقیقه کار کنید و 5 دقیقه استراحت! با این روش هم کار شما متمرکز و با دقت صورت می‌گیرد و هم انگیزه شما بیشتر خواهد شد. بعد از 4 بار که 25 دقیقه کار و 5 دقیقه استراحت کردید، استراحتتان را تبدیل به 30 دقیقه کنید.

مغز شما وقتی بداند با کار کوتاه مدت پاداش استراحت خواهد گرفت خیلی قوی‌تر عمل خواهد کرد.

  • قدر زمان را بدان!

زمان منتظر هیچ کسی نمی‌ماند. پس یکی از باارزش‌ترین سرمایه‌های شماست. تمام کارهایتان را زمان بندی کرده و اولویت ببخشید. و در هدر دادن آن خسیس باشید!

نظرات
پربازدیدترین خبرها