چرا بعضی از افراد فقط عاشق خودشیفته‌ها می‌شوند؟!

علت اینکه عاشق خودشیفته‌ها می‌شوید چیست؟ چه رفتار، برخورد، ویژگی باعث می‌شود این اتفاق بیفتد؟ آیا صرفا خصوصیات آن فرد است که در شما تاثیرگذار است؟

شناسه خبر: ۳۹۳۱۴۱
چرا بعضی از افراد فقط عاشق خودشیفته‌ها می‌شوند؟!

راهنماتو- «آخه چی باعث شده دوستش داشته باشی؟!»

ما در زندگی ممکن است آدم‌های زیادی را دوست داشته باشیم، وارد روابط عاطفی مختلفی بشویم و از آنها بیرون آمده یا برای همیشه باقی بمانیم. اما یکسری افراد به طرز اعجاب‌آوری جذب کسانی می‌شوند که دچار اختلال خودشیفتگی هستند! اینکه خودشیفتگی آنها در چه درجه‌ای باشد اهمیت ندارد مهم این است که علاقمند شدن به این دسته از افراد برای عده‌ای خیلی راحت‌تر است! یعنی ممکن است شریک عاطفی سابق شما خودشیفته بوده باشد و رابطه شما به پایان برسد اما در روابط بعدی هم باز دست به انتخاب خودشیفته‌ها بزنید! علت اینکه عاشق خودشیفته‌ها می‌شوید چیست؟ چه رفتار، برخورد، ویژگی باعث می‌شود این اتفاق بیفتد؟ آیا صرفا خصوصیات آن فرد است که در شما تاثیرگذار است یا نقص‌هایی هم در وجود خودتان هست که جذب این افراد می‌شوید؟

به گزارش راهنماتو، برای اینکه بهتر متوجه این مساله بشوید خوب است یک تعریف مختصری از شخصیت خودشیفته داشته باشیم!

افراد خودشیفته یک خودخواهی افراطی در وجودشان دارند که منجر به رفتارهای پرخاشگرانه هم خواهد شد. در وجود آنها ذره‌ای همدلی نیست و اصلا بلد نیستند خودشان را جای دیگران بگذارند و کمی از دید آنها به زندگی نگاه کنند! البته به گفته‌ی روانشناسان تمام آدم‌ها مقداری خودشیفتگی دارند اما آن دسته از افرادی که با این مساله به صورت یک اختلال روبه رو هستند میزان خودشیفتگیشان از حالت و مقدار معمولی بیشتر است!

افراد خودشیفته به صورت قلبی و کامل باور دارند که بهتر از آنها وجود ندارد و همه در سطحی پایین‌تر و کوچکتر از آنها هستند. هیچ‌وقت مقصر واقعه و اتفاقی نیستند و برای اینکه به مراد دلشان برسند از هر روشی حتی محبت کردن استفاده می‌کنند تا از دیگران به نفع خودشان بهره ببرند و وقتی منظورشان حاصل شد دیگر دست از محبت کشیده و حتی شما را رها خواهند کرد.

در برابر آنها شما هیچ حقی ندارید و معترض بودن در مقابلشان کاملا امری محال است!

همیشه سعی می‌کنند به تحقیر شما دست بزنند و این باور را در وجودتان ایجاد کنند که مشکل دارید و ضعیف هستید، بعد از مدتی چشم باز می‌کنید و می‌بینید تمام این تحقیرها باورتان شده است و خودتان هم خیال می‌کنید او از شما یک سر و گردن بالاتر است و حرفی برای گفتن ندارید!

این یک مختصر معرفی از افراد خودشیفته است. حتما تا به حال با آنها برخورد داشته‌اید و شاید هم شریک زندگیتان با این ویژگی‌ها در کنار شماست!

حالا وقت این است که بدانیم چرا ما عاشق افراد خودشیفته می‌شویم؟!

خودشیفته

  • شخصیت کاریزماتیک او را در فرد دیگری دنبال می‌کنید!

ممکن است شریک قبلی شما که یک خودشیفته بوده است برای شما به حدی دلربا و جذاب باشد که گویی بهتر از او نیست! و حالا شما برای پیدا کردن شریک دیگر دنبال همین شخصیت هستید. فردی با همان ویژگی‌ها که این بار شما را تحقیر نکند و حس خوبی به شما بدهد! اما خودشیفته‌ها همه به یک صورت رفتار می‌کنند! نگاه از بالا به پایین آنها را فراموش نکنید!

  • کودکی شما تاثیر زیادی دارد!

ممکن است در کودکی هم والدین شما افراد خودشیفته‌ای بوده باشند که با تمسخر و تحقیری که توسط آنها می‌شدید این باور در شما شکل گرفته باشد که سزاوار این برخورد هستید. برای همین با تکرار شخصیتی خودشیفته در کنار خودتان احساس بهتری دارید!

  • شخصیت شما هم‌وابسته است!

شخصیت هم‌وابسته یعنی که شما تمام هویت خودتان را از رسیدگی و خدمت رسانی به فردی که کنارش هستید می‌گیرید! شما به طرز خیلی ملموس و مشخصی لذت بردن دیگران برایتان مهم است و حتی اگر در این مسیر مورد سوءاستفاده هم قرار بگیرید مشکلی ندارید. خودشیفته‌ها هم به همین دلیل جذب چنین افرادی می‌شوند تا همیشه از آنها تغذیه کنند و مخالفتی نبینند!

خودشیفته

  • اعتماد به نفس شما پایین است!

آیا تابه حال چندبار شریک عاطفی خودشیفته داشته‌اید؟ برای این است که اعتماد به نفستان کم است! نادیده گرفتن شما توسط فرد خودشیفته برایتان رنج و عذاب نیست بلکه باز هم در خودتان دنبال نقص و ضعفی می‌گردید که دلیل این بی توجهی است!

  • زودباور نباشید!

وقتی شما شخصیتی ساده و زودباور داشته باشید به راحتی اسیر حرف‌های یک خودشیفته می‌شوید. ظاهر او شما را جذب خود خواهد کرد و حتی در این راه خودتان را هم گول می‌زنید!

برای اینکه یک زندگی معمولی و عادی با احساساتی که آسیب نبیند و مسیر طبیعی خود را طی کند داشته باشید بهتر است به شناخت کامل از خودتان برسید. استفاده از مشاوران فردی و روانشناسان کمک بسیار بزرگی به شما خواهد کرد تا اشتباهات گذشته را در زندگیتان تکرار نکنید و مراقب خودتان و احساساتتان باشید!

نظرات
پربازدیدترین خبرها